Løbegård

Stedet hvor du kan komme med fiduser til glæde for marsvinet. Det kan være erfaringer du har gjort dig, ideer til sjovt legetøj, hjemmelavede bure osv.

Redaktør: Redaktører

Besvar
Malene

Løbegård

Indlæg af Malene »

Hjææælp!!!

Jeg har købt mig en løbegård til marsvin, som har en højde på 23 cm. Jeg køber den i den gode tro, at jeg kan have mine marsvin i den, når de skal 'strække benene' i min stue. Men men men .... mine to piger tager begge to flugten over hegnet, og vupti, så har løbegården ingen effekt mere. Forstærker så kanterne med noget net, i håb om at det hjælper .. men nej nej ... de tager da bare lige og springer over alligevel. Komisk spørgsmål, men er det normalt? og bliver de tungere i røven, når de bliver ældre, så de ikke springer så højt? De er 9 uger mine piger.
Kom gerne med gode råd, om hvad jeg kan gøre :)

Hilsen Malene

Brugeravatar
Lina
Mutteforumjunkie :-)
Mutteforumjunkie :-)
Indlæg: 36225
Tilmeldt: søn 16. maj 2004 18:21
Geografisk sted: 3rd rock from the sun
Kontakt:

Re: Løbegård

Indlæg af Lina »

du skal nok op i en højde på minimum 50 cm, for en sikkerheds skyld.
Der er nemlig ingen garanti for at alderen og gumpen vil hæmme dem rent springtursmæssigt.
De fleste marsvin ville blive inde... men der er så nogen, der ikke lader sådan et bette hegn være nogen hindring.
Der findes kun 10 slags mennesker:
Dem, der forstår det binære talsystem. Og dem, der ikke forstår det.


I refuse to have a battle of wits with an unarmed person
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Sweet Leaf - Kugge.dk - Fotoguide For Dummies - Pixel's Side

Malene

Re: Løbegård

Indlæg af Malene »

Jeg må så på udkig efter et højere hegn til dem ... Jo synd de ikke kan komme ud og løbe.
Den ene var meget hurtigt oppe over hegnet. Og da den anden så det, var hun også ovre ... og så blev de bare ved derfra...

L0uiiise

Re: Løbegård

Indlæg af L0uiiise »

Jeg har det samme problem, købte os' en fin løbegård til mine små mutter, men når jeg kigger væk hopper den ene bare over :doubt: Lige nu bruger jeg bare toppen af buret, men det gir bare ikke rigtig så meget mere plads at løbe på end de har ellers, men jeg ved da hvor jeg har dem :P

Besvar