Jubii skabsbur!

Stedet hvor du kan komme med fiduser til glæde for marsvinet. Det kan være erfaringer du har gjort dig, ideer til sjovt legetøj, hjemmelavede bure osv.

Redaktør: Redaktører

Besvar
Mikkedulle

Jubii skabsbur!

Indlæg af Mikkedulle »

Min mor er endelig ved at give mig lov til at bygge et skabsbur og har bedt mig om at sende links og id├®er til hende, så hun kan se hvad det er og hvad der vil passe til os :D

Så jeg sidder og researcher herinde om hvordan de kan se ud, smarte id├®er osv. Derfor må i meget gerne skrive hvis i har fundet ud af noget, hvor man kan få materialer, link til jeres hp (hjemmeside) med billeder (hvis i har en), billeder af jeres skabsbur og alt andet der kan være bare lidt nyttigt :)

Hvis det er, skal skabsburet stå i bryggerset på et "bord", hvor tremmeburene står. Det skal derfor ikke være så højt og der skal være plads til ca. 2 hylder. Jeg mener, jeg har læst i bruger Pax-skabe? Og hobby-plader?
Det skal helst være lige under 2 meter i længde, da der kun er plads til det. Og indtil videre er det største tremmebur 55 cm. i dybden, så der kan ca. være plads til det.

Jeg håber i kommer frem med en masse gode id├®er, så marsvinene kan få bygget sådan et dejligt, stort bur :mrgreen:

Brugeravatar
alatind
Afhængig af mutterne :-)
Afhængig af mutterne :-)
Indlæg: 4748
Tilmeldt: man 2. apr 2007 22:11
Geografisk sted: Køge

Re: Jubii skabsbur!

Indlæg af alatind »

Det lyder sørme dejligt at du må få et skabsbur..

På min hp kan du se billeder af mine bure, og jeg har også skrevet en lille vejledning til hvordan jeg har gjort og hvilke materialer jeg har brugt.
Du kan sagtens bygge et skabsbur uden vinyl i bunden, og hvis du bruger det så gør siderne høje, og lim dem godt i kanten med silikone, da dyrene ellers spiser af vinylkanten..det har jeg desværre selv erfaret, og ærgrer mig lidt over at jeg ikke vidste det da jeg byggede mine bure.

PAX er en rigtig god løsning, og fås i flere længder og højder. Du kan se dem på IKEAs hjemmeside.
Hilsen Line Tind

Mikkedulle

Re: Jubii skabsbur!

Indlæg af Mikkedulle »

Mange tak :mrgreen:

Ja, jeg håber også jeg kan få lov til at bygge sådan et :)

von sortfod

Re: Jubii skabsbur!

Indlæg af von sortfod »

Du kan vælge og bruge vådrumsmaling til hylderne og selve siderne af skabsburet. Derved trækker skabet ikke fugt. Og det er meget lettere at male det end at bruge vinyl.

Derudover hvis du gerne vil bruge vinyl så kan du nøjes med at ligge på selve hylden. Og så fuge kanten mellem vinyl og skabssiderne også. Derved trækker fugten ikke ned under vinyl'et. Og det behøver ikke sætte det op ad siderne. Som ala tind siger kan mutterne nemlig finde på at æde det, og så bliver det grimt.

Mine skabsbure kan du se på min hjemmeside under galleri, i menuen. Jeg ved godt mine er bygget fra bunden. Men derfor kan du stadig godt bruge nogle af fiduserne bla. med vådrumsmalingen.

Derudover kan du bruge gardinstænger til at sætte op af siderne på fronten til at holde plexiglasset. Og så vælge en træklods på midten af bunden på fronten til at holde plexiglasset inde.

Du kan også lægge en gardin stang på forsiden vandret til plexiglasset og blive i. Men så kommer der også spåner ned i rillen, og det har jeg prøvet. Jeg var træt af det fordi det krævede en støvsuger og få spånerne op af det. Så jeg valgte en træklods på midten til mine nye skabe, og det virker perfekt uden problemer.

Mikkedulle

Re: Jubii skabsbur!

Indlæg af Mikkedulle »

Mange tak :D

Jamen, så må jeg jo også ind og lure d├®r :mrgreen:

Brugeravatar
Marsvin
Administrator
Administrator
Indlæg: 4891
Tilmeldt: man 19. jan 2004 12:58
Geografisk sted: Albertslund
Kontakt:

Re: Jubii skabsbur!

Indlæg af Marsvin »

Vi bruger Pax-skabe med plastikskuffer. Så er der ikke noget der skal fuges.
Venlig hilsen

Johnny Ramm - Tidligere @marsvin.dk opdræt af Abyssinier
Over-Gnaverhjernen ;-)
OverAdmin & Ejer af Forum.

http://mutterne.dk
admin@mutterne.dk

Alle mine Abyssinere er efter rene Sydamerikanske linier. Alle der er født her, er danske mutter ;-)
Billede

Mikkedulle

Re: Jubii skabsbur!

Indlæg af Mikkedulle »

Ja, det kune man selvfølgelig også :)

Mange tak :mrgreen:

Brugeravatar
Lina
Mutteforumjunkie :-)
Mutteforumjunkie :-)
Indlæg: 36225
Tilmeldt: søn 16. maj 2004 18:21
Geografisk sted: 3rd rock from the sun
Kontakt:

Re: Jubii skabsbur!

Indlæg af Lina »

det startede jeg osse med - det er rætti dejligt nemt hvis man ikke er så handy, for ka man bare bruge en skruetrækker, så funker det.
Der findes kun 10 slags mennesker:
Dem, der forstår det binære talsystem. Og dem, der ikke forstår det.


I refuse to have a battle of wits with an unarmed person
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Sweet Leaf - Kugge.dk - Fotoguide For Dummies - Pixel's Side

Houmann

Re: Jubii skabsbur!

Indlæg af Houmann »

Helt klart pax-skabe med plastskuffer ! De er dejligt nemme at samle, og nemme at rengøre :D Et skab som måler ca. 75*100*50 cm koster knapt 700 kr. inkl. 2 skuffer og skinner til skufferne.

Brugeravatar
Lina
Mutteforumjunkie :-)
Mutteforumjunkie :-)
Indlæg: 36225
Tilmeldt: søn 16. maj 2004 18:21
Geografisk sted: 3rd rock from the sun
Kontakt:

Re: Jubii skabsbur!

Indlæg af Lina »

Man kan evt kigge i ikeas rodeafdelinger - de har nogengange pax-stel til en billig penge fordi der er en lille skramme i eller sådan noget.
Der findes kun 10 slags mennesker:
Dem, der forstår det binære talsystem. Og dem, der ikke forstår det.


I refuse to have a battle of wits with an unarmed person
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Sweet Leaf - Kugge.dk - Fotoguide For Dummies - Pixel's Side

Mikkedulle

Re: Jubii skabsbur!

Indlæg af Mikkedulle »

Mange tak for forslagene :mrgreen:

Jeg var inde på ikeas hjemmeside i går og lure lidt derinde. Jeg kan se at man er nød til at sætte 2 sammen, hvis man vil have en længde på mere end 1 meter :? Findes der ikke nogle med en længde på 75, som også har en dybde over 50?

Annetten
Vild med mutterne :-)
Vild med mutterne :-)
Indlæg: 2344
Tilmeldt: tors 4. aug 2005 19:11
Geografisk sted: Slagelse
Kontakt:

Re: Jubii skabsbur!

Indlæg af Annetten »

Billede
Hvis du selv er lidt handy eller kender en der er, kan du bygge i præcis de mål du vil have.

Her viser billedet det bur jeg bruger nu. Det måler 125 x 60 cm (Ydermål). Det er hobbyplader
der er savet til i længden. Hver plade måler 250 x 60 cm og koster ca. 80-90 kr. pr. stk. Jeg har brugt
3 stk.

Til bagbeklædning er brugt det samme materiale som på alle andre saml-selv reoler og skabe.
De koster ca. 15. kr. stk. Alt kan købes og skæres i Silvan og evt. også Bauhaus.

Brugeravatar
LenePi
Vild med mutterne :-)
Vild med mutterne :-)
Indlæg: 1287
Tilmeldt: tors 11. feb 2010 13:12
Geografisk sted: Bække, Jylland.
Kontakt:

Re: Jubii skabsbur!

Indlæg af LenePi »

Mikkedulle skrev:Mange tak for forslagene :mrgreen:

Jeg var inde på ikeas hjemmeside i går og lure lidt derinde. Jeg kan se at man er nød til at sætte 2 sammen, hvis man vil have en længde på mere end 1 meter :? Findes der ikke nogle med en længde på 75, som også har en dybde over 50?
Jeg sidder da og kigger på dem nu på deres hjemmeside... Dog 58cm i dybden (det er standartmål for klædeskabe). Feks. http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/30121543 Du kan oxo få dem i "halv længde". Du skriver bare Pax i søgelinien og går frem til side 18 ;) såh kommer der et par sider med dem :)
Venlig hilsen Lene.
Billede
Mutter er ikk bare kæledyr, men en Livsstil.

Mikkedulle

Re: Jubii skabsbur!

Indlæg af Mikkedulle »

Annetten skrev:Billede
Hvis du selv er lidt handy eller kender en der er, kan du bygge i præcis de mål du vil have.

Her viser billedet det bur jeg bruger nu. Det måler 125 x 60 cm (Ydermål). Det er hobbyplader
der er savet til i længden. Hver plade måler 250 x 60 cm og koster ca. 80-90 kr. pr. stk. Jeg har brugt
3 stk.

Til bagbeklædning er brugt det samme materiale som på alle andre saml-selv reoler og skabe.
De koster ca. 15. kr. stk. Alt kan købes og skæres i Silvan og evt. også Bauhaus.
Min mor og havde havde netop lige snakket om det. Mange tak, det skal vi så kigge på :mrgreen:
LenePi skrev:
Mikkedulle skrev:Mange tak for forslagene :mrgreen:

Jeg var inde på ikeas hjemmeside i går og lure lidt derinde. Jeg kan se at man er nød til at sætte 2 sammen, hvis man vil have en længde på mere end 1 meter :? Findes der ikke nogle med en længde på 75, som også har en dybde over 50?
Jeg sidder da og kigger på dem nu på deres hjemmeside... Dog 58cm i dybden (det er standartmål for klædeskabe). Feks. http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/30121543 Du kan oxo få dem i "halv længde". Du skriver bare Pax i søgelinien og går frem til side 18 ;) såh kommer der et par sider med dem :)
Denne der er for høj. Og vi ville helst have nogle der var længere på den anden led. Vi skal nemlig have det oppe på en bordplade med skabe nedenunder. Vi har også været inde og kigge derinde, men 58 er for meget og de er for lange, så det ender nok med at vi får bygget et, hvis det er :)

Besvar