Opskrifter på hjemmelavede glæder

Stedet hvor du kan komme med fiduser til glæde for marsvinet. Det kan være erfaringer du har gjort dig, ideer til sjovt legetøj, hjemmelavede bure osv.

Redaktør: Redaktører

Besvar
Mikkedulle

Opskrifter på hjemmelavede glæder

Indlæg af Mikkedulle »

Muttekiks:

Man skal bruge:
Brød. Må ikke være muggent, tilsat noget "extra" osv.

Brødet skæres i skiver eller stykker og ligges i en skål el. lign. Efter nogle dage ved stuetemp. er det helt tørt og sprødt. Kan bruges som godbidder eller blive lagt sammen med maden.

Herhjemme bliver de taget imod med dejlig småpludren af ren glæde :mrgreen:


Tissetæt "hygge-kasse":

Har man en papkasse med en passende størrelse, kan den være rigtig god til at have et marsvin eller to i, når man sidder med dem i sofaen osv.

Man skal bruge:
1. Papkasse(n)
2. Klisterbånd/tape (der kan sikkert også bruges andet)
3. Noget stof/et tæppe/lign.

Man taper bunden til (gerne flere gange) og sørger for at den er så tæt, som den kan blive. Jeg gjorde det selv i flere lag og 3 cm. op af kanten på papkassen. Herefter, da jeg var færdig, holdt jeg kassen inde under vandhanen, så der kom nogle dråber vand. Jeg holdt øje med, om det røg igennem og da det ikke gjorde, tørrede jeg det af. Så puttede jeg et håndklæde i, så marsvinet kan ligge der.

Jeg har rigtig meget glæde af det, når jeg har mine marsvin oppe. Hvis de tisser, kan jeg bare tørre det af, så papkassen ikke bliver ulækker og holder længere. Jeg bliver heller ikke selv tisset på. Jeg vil ikke sætte kassen ind i buret, for så vil den blive bidt i og formentlig ikke holde så længe.

Skal lige kigge i baghovedet efter de andre ting, som jeg nu ikke lige kan komme på, men de kommer løbende #-o :wink:

Brugeravatar
alatind
Afhængig af mutterne :-)
Afhængig af mutterne :-)
Indlæg: 4748
Tilmeldt: man 2. apr 2007 22:11
Geografisk sted: Køge

Re: Opskrifter på hjemmelavede glæder

Indlæg af alatind »

Det er bare skønt når man finder på ting man kan lave selv, og som ikke koster noget særligt :)
Hilsen Line Tind

Mikkedulle

Re: Opskrifter på hjemmelavede glæder

Indlæg af Mikkedulle »

Ja, og nogle gange er det osse det mutterne synes mest om :mrgreen:

Thea Lystrup

Re: Opskrifter på hjemmelavede glæder

Indlæg af Thea Lystrup »

kan du ikke bare putte en plastik pose i bunden og tape fast (:

synes det lyder som ret meget tape

Mikkedulle

Re: Opskrifter på hjemmelavede glæder

Indlæg af Mikkedulle »

Thea Lystrup skrev:kan du ikke bare putte en plastik pose i bunden og tape fast (:

synes det lyder som ret meget tape
Jeg brugte egentlig ikke så meget, som det kan komme til at lyde. Den holder stadig og har overlevet flere mutte-ture ud på skødet og når de er ude på gulvet, har den også været fri til at kunne hoppe op i. Jeg tror, at det vil være nemmere at ødelægge en plastikpose, og for mig lyder det lidt besværligt, men det kan man jo give sig i kast med, hvis man vil. :)

Besvar