hyldehøjde i lille pax

Stedet hvor du kan komme med fiduser til glæde for marsvinet. Det kan være erfaringer du har gjort dig, ideer til sjovt legetøj, hjemmelavede bure osv.

Redaktør: Redaktører

Besvar
pippika

hyldehøjde i lille pax

Indlæg af pippika »

Jeg kunne godt tænke mig et nyt skabsbur da det jeg har er blevet for lille til at de kan være der alle sammen. (Den klassiske - starter med 2 dyr, har nu 4 + en lånt han og unger på vej :lol: ).
Jeg kunne tænke mig et bur med målene 160-180 lang, 55-60 dyb og i 2 etager. Jeg har kigget igen og igen på de forskeliige paxmodeller, men synes ikke jeg finder det helt rigtige.. Det nærmeste jeg umiddelbart kommer, er at sætte en 100x60x77 sammen med en 50x60x77... Jeg synes bare at det bliver lidt lavt, det giver jo ikke mere hyldeafstand en 30-35 cm... Men er der ikke mange herinde der har dem? Fungerer det ok? Er der nogen der ved om der findes en 75x60x77? (synes ikke jeg kan finde den på hjemmesiden)
Jeg har også overvejet 2 202x60x50 og så lægge dem ned ovenpå hinanden (stive dem af med hylder som også vil fungere som rumdelere), men det bliver for langt til væggen... !180 bliver max længde..

Ideer? :)

Nikoline

Re: hyldehøjde i lille pax

Indlæg af Nikoline »

Du kan altid save noget af et af dem på 202..
Det er det, der er gjort med mit.
Men du kan jo også bare finde et andet skab end lige akkurat pax-serien..

pippika

Re: hyldehøjde i lille pax

Indlæg af pippika »

Det med at save har jeg også overvejet. Men er det ikke noget bøvleværk at få det pænt - og lige? Hvad er målene på dit så? Har du ikke et billede til inspiration? :mrgreen:

Jeg har også kigget på andre end pax, men hvis de har den rigtige højde/bredde, så er de ikke dybe nok... :roll: :) Eller også koster de en bondegård! :) Synes det er svært at finde det rigtige...

Mutti
Vild med mutterne :-)
Vild med mutterne :-)
Indlæg: 1064
Tilmeldt: fre 22. jun 2007 17:14
Geografisk sted: Haderslev
Kontakt:

Re: hyldehøjde i lille pax

Indlæg af Mutti »

Du kan også selv ( eller få hjælp til ) bygge dem i hvide hobbyplader fra f.eks Silvan. Så kan du få det lige som du vil ha det :D
Billede
Med muttehilsner fra Rita

Nikoline

Re: hyldehøjde i lille pax

Indlæg af Nikoline »

Tjaaa.. Mit skab står på, og jeg tror, det er omkring 180 ;) i hvert fald er det lige et par centimeter højere end mig og jeg er 177.. Det er nu fint lige - men det er heller ikke mig, men Sara fra Gizmos opdræt, der har savet det af. Det er nemlig hende, jeg har købt buret af :)
Billede

pippika

Re: hyldehøjde i lille pax

Indlæg af pippika »

Mutti skrev:Du kan også selv ( eller få hjælp til ) bygge dem i hvide hobbyplader fra f.eks Silvan. Så kan du få det lige som du vil ha det :D
Det kunne være en mulighed. Jeg er dog lidt doven og ikke super handy( :oops: :roll: :lol: ), så det bliver sidste mulighed...

Nikoline: Ih hvor er det flot! Hvor højt er der imellem dine etager så?

Brugeravatar
alatind
Afhængig af mutterne :-)
Afhængig af mutterne :-)
Indlæg: 4748
Tilmeldt: man 2. apr 2007 22:11
Geografisk sted: Køge

Re: hyldehøjde i lille pax

Indlæg af alatind »

Jeg har dem i den størrelse, 4 stk skabe med hyldebure
Det ser sådan ud
Billede
Hilsen Line Tind

Nikoline

Re: hyldehøjde i lille pax

Indlæg af Nikoline »

Der er omkring 40 cm mellem hver af mine hylder..

Line, hvad størrelse er det så?

von sortfod

Re: hyldehøjde i lille pax

Indlæg af von sortfod »

Der er lige omkring 38 cm mellem mine hylder synes alt under gør burene for mørke og sådan lidt klaustrofobisk..

Mine bure kan ses her: www.von-sortfod.dk i menuen under mine bure

Brugeravatar
alatind
Afhængig af mutterne :-)
Afhængig af mutterne :-)
Indlæg: 4748
Tilmeldt: man 2. apr 2007 22:11
Geografisk sted: Køge

Re: hyldehøjde i lille pax

Indlæg af alatind »

Nikoline skrev:Line, hvad størrelse er det så?
det er pax, som er 77 cm høje og 1 meter i bredden...
Hilsen Line Tind

pippika

Re: hyldehøjde i lille pax

Indlæg af pippika »

von sortfod skrev:Der er lige omkring 38 cm mellem mine hylder synes alt under gør burene for mørke og sådan lidt klaustrofobisk..
Hm ja det var også det jeg frygtede. Men de ser da fine ud på billederne..?

alatind: Det ser jo rigtig flot ud, og heller ikke mørkt. Men det er måske pga blitzen? Oplever du også som sortfod at det gør burene mørke? Hvordan når man skal have fat i dyrene, er det bøvlet at få armen ind? Hver hylde bliver vel ikke mere end 30-35 cm?

Bente

Re: hyldehøjde i lille pax

Indlæg af Bente »

alatind skrev:
Nikoline skrev:Line, hvad størrelse er det så?
det er pax, som er 77 cm høje og 1 meter i bredden...
Line, hvor høje er dine plexiglasplader? Jeg har seriøst overvejet at bruge mit store mutteskab til noget andet og investere i sådan to på 77x100 fordi jeg så nemmere kan nå det øverste bur, men jeg kan da sagtens se, at mine plexiglasplader, som er 20 cm høje, ikke kan bruges til det og det er jo også dyrt at skulle ud og investere i 3-4 nye.

Brugeravatar
alatind
Afhængig af mutterne :-)
Afhængig af mutterne :-)
Indlæg: 4748
Tilmeldt: man 2. apr 2007 22:11
Geografisk sted: Køge

Re: hyldehøjde i lille pax

Indlæg af alatind »

Jeg synes ikke det er for mørkt, de bure som står længst fra dagslyset fra vinduet er en smule mørkere end de andre, men det er jo klart med bure som kun er åbne til en enkelt side.
De er ca 31-33 cm høje, der er forskel på dem, da hylden ikke kan placeres præcis i midten af skabet.
Plexipladerne er 16 cm høje.
Jeg har ingen problemer med at nå dyrene eller få dem ud af burene...kun nogle af husene kan ikke komme ud uden at løfte plexipladen af.

Dog vil jeg sige at jeg altid sørger for at bruge huse som ikke er for høje, for ellers kan dyrene ikke hoppe op på taget af huset, fordi der ikke er så højt til loftet i burene. Så lige på det punkt kan jeg godt mærke at jeg skal tænke over indretningen.
Men ellers er jeg rigtig glad for mine bure, fordi de er i en god højde og jeg nemt kan se og komme til alle mine dyr.
Hilsen Line Tind

pippika

Re: hyldehøjde i lille pax

Indlæg af pippika »

Ok tak for input! :)
Det kan da være man skal forsøge sig med den der er 77 høj, og så se hvordan det fungerer. Det lyder jo som om det godt kan gå :)

Besvar