Hængekøjer lavet af hegnstråd og fleecetæppe

Stedet hvor du kan komme med fiduser til glæde for marsvinet. Det kan være erfaringer du har gjort dig, ideer til sjovt legetøj, hjemmelavede bure osv.

Redaktør: Redaktører

Cougar

Hængekøjer lavet af hegnstråd og fleecetæppe

Indlæg af Cougar »

Nu så jeg jo lige en tråd her forleden om aktiviteter i buret - og blev så inspireret, at jeg ikke kunne dy mig for, at gå igang med projekt hængekøje :lol:

Her er lige lidt billeder af de to forskellige jeg har fået lavet - måske billederne kan give jer gode ideer og lyst til selv, at gå i gang....det er ihvertfald BILLIGT og ganske nemt - omend det tager lidt tid for såen een som mig....sy...nål...og tråd....arrrg. Men det gik da :wink:

Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede

Håber i kan bruge billederne til inspiration :D
Mutteposen har jeg købt hos LUX og har så lavet en ring af hegnstråd, som sidder under det stykke der er vendt bagud, så den selv kan holde sig åben :wink:

Utroligt, at mutterne kan få mig igang med nål og tråd.....snakkede med min mor igår, hvor jeg var igang med, at sy.....hun var ved, at falde bagover "syr DU?" - Jep....til mutterne :lol:

Rikke Lind

Re: Hængekøjer lavet af hegnstråd og fleecetæppe

Indlæg af Rikke Lind »

Hvor smart! det ser rigtig godt ud :D

Brugeravatar
Nallesommer
Afhængig af mutterne :-)
Afhængig af mutterne :-)
Indlæg: 3045
Tilmeldt: ons 2. jan 2008 01:06
Kontakt:

Re: Hængekøjer lavet af hegnstråd og fleecetæppe

Indlæg af Nallesommer »

Ja, det ser smart ud :mrgreen:
Natalie Sommer
Billede

Brugeravatar
alatind
Afhængig af mutterne :-)
Afhængig af mutterne :-)
Indlæg: 4748
Tilmeldt: man 2. apr 2007 22:11
Geografisk sted: Køge

Re: Hængekøjer lavet af hegnstråd og fleecetæppe

Indlæg af alatind »

Skøøøøønt mewd hængekøjer...måske man selv skulle kaste sig ud i projekt hængekøjer :doubt: :D
Hilsen Line Tind

Ren

Re: Hængekøjer lavet af hegnstråd og fleecetæppe

Indlæg af Ren »

Ej hvor smart!
Er det bare alm. hegnstråd du har brug til at lave rammen til den blå?

Cougar

Re: Hængekøjer lavet af hegnstråd og fleecetæppe

Indlæg af Cougar »

Taaark - ja de er faktisk lidt smart.....og så kan man jo lave dem lige i de farver man vil. Tænker, at man jo også kan lade noget tæppe hænge ned, så det samtidig danner en hule under selve køjen. Dette kan jo også være en erstatning til et hus. Altså køje og hule i ├®t :wink: Tror jeg vil prøve, at lave sådan ├®n imorgen :D .

Ja det er bare, at gå igang Line - når jeg kan, kan alle :D

Ja - ganske alm hegnstråd som vi bruger til hestene :wink:
Det kan mærkes i fingrene, når man har lavet nogle stykker, da det jo er lidt sejt, at vikle rundt....en tang er et must :wink:

De er begge lavet på samme måde - men udformet lidt forskelligt, da den ene er lavet til et tremmebur og kun er halv - og den anden er i fuld længde til et skabsbur.
I skabsburet har jeg skruet skruer fast i væggen og fastgjort tråden rundt om disse.

Ren

Re: Hængekøjer lavet af hegnstråd og fleecetæppe

Indlæg af Ren »

Tror da lige jeg skal besøge Bauhaus en af dagene og se hvad de har af sådan noget solidt noget så :) det er da alle tiders ide til en blød hyggehylde.

Cougar

Re: Hængekøjer lavet af hegnstråd og fleecetæppe

Indlæg af Cougar »

God fornøjelse Trine - det er lidt hygsomt, at sidde og lave sådan noget til sine mutter :wink:

Det skal bare være almindelig ståltrådsghegn som man bruger til heste - IKKE noget ekstra stærkt som f.eks. podahegn....så bliver det umuligt, at arbejde med :wink:

Nikoline

Re: Hængekøjer lavet af hegnstråd og fleecetæppe

Indlæg af Nikoline »

Lige nu sidder jeg og ønsker, at jeg havde et tremmebur, for hvis jeg skal til at bore/hamre i mit skabsbur, så ødelægger jeg det bare :oops:
Jeg er jo minus handy!

Brugeravatar
Lina
Mutteforumjunkie :-)
Mutteforumjunkie :-)
Indlæg: 36225
Tilmeldt: søn 16. maj 2004 18:21
Geografisk sted: 3rd rock from the sun
Kontakt:

Re: Hængekøjer lavet af hegnstråd og fleecetæppe

Indlæg af Lina »

det er altså ik værre end du kan skrue nogen øskner i til formålet - det brugte jeg til vandflasker dengang jeg havde skuffer i.
Der findes kun 10 slags mennesker:
Dem, der forstår det binære talsystem. Og dem, der ikke forstår det.


I refuse to have a battle of wits with an unarmed person
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Sweet Leaf - Kugge.dk - Fotoguide For Dummies - Pixel's Side

farm-svendsen

Re: Hængekøjer lavet af hegnstråd og fleecetæppe

Indlæg af farm-svendsen »

hvor er du kreativ.... men hvordan kommer de der op??
troede ikke marsvin kunne hoppe.... #-o

Cougar

Re: Hængekøjer lavet af hegnstråd og fleecetæppe

Indlæg af Cougar »

Nicoline du kan altså sagtens skrue en skrue i med en helt alm stjerneskruetrækker :lol: Som sagt, hvis jeg kan, kan alle :wink:
Ellers kan du nok bruge sådan nogle små kroge i plastik med klister på bagsiden - de er temmelig stærke!!

Jo jo Maria....mutterne kan godt hoppe når der er noget de gerne vil :wink: De hopper jo også gladeligt op på de fladtagede huse :D

Jeg sætter dem så lavt, at tæppet ikke rammer spånerne, når mutterne sidder i køjen, men heller ikke meget højere, da de gerne vil putte sig under dem også....køjen fungerer jo lidt som tag/hus også :wink:

Hvis jeg får lavet en anden model idag, så smider jeg lige billeder ind.....har efterhånden lidt nye ideer i hovedet :wink:

Ren

Re: Hængekøjer lavet af hegnstråd og fleecetæppe

Indlæg af Ren »

Hehe, ja den der med at de ikke kan hoppe er vist en gammel myte. Selv da jeg fik Sen hjem og hun kun vejede 350gram kunne hun sagtens hoppe fra stående stilling og op på deres hylde. Men hun var for lille til at kunne sætte poterne op på kanten af den :lol:
En bekendt af mig, havde også hørt den der med at de ikke kunne hoppe og at de sagtens kunne gå i en papkasse uden der skete noget. Yearh right - grisen var væk efter 5 minutter... =D>

Cougar

Re: Hængekøjer lavet af hegnstråd og fleecetæppe

Indlæg af Cougar »

Ja 25-30 cm kan de skam godt springe over :lol:

Så har jeg været igang igen.....og denne gang i en lidt anden udgave :D

Nemlig hængekøje/hule i ├®t :wink:

Her er lidt billeder:
Billede
Billede
Billede
Meget underligt at gå på :wink:
Billede
Spændende....skal lige undersøges :wink:
Billede

Man kan jo lave dem i alle de former man har lyst til :lol: :wink:

Dueholms

Re: Hængekøjer lavet af hegnstråd og fleecetæppe

Indlæg af Dueholms »

Hvor er du bare kreativ May

Besvar