Kom ud af busken

Stedet hvor du kan komme med fiduser til glæde for marsvinet. Det kan være erfaringer du har gjort dig, ideer til sjovt legetøj, hjemmelavede bure osv.

Redaktør: Redaktører

Besvar
Tobiasmor

Kom ud af busken

Indlæg af Tobiasmor »

Så har jeg lige brug for jeres erfaring og råd igen igen :D

Jeg har et bur (ferplast str. 45 x 75 med buet net foroven) i dette har jeg mine 2 marsvin, jeg kunne imidlertid godt tænke mig at de fik noget mere plads, men hvad er det bedste på længere sigt ?

Enten kunne vi jo selv bygge et bur op fra bunden, min mand har nogle ideer, endda med en svejset zink bund som kan trækkes ud.

Eller kunne man købe et bur magen til og så lave en gangbro (mener jeg har set dem et sted) fra det ene bur til det andet, så kan de selv bestemme om de vil være sammen eller ej ?

Det er 2 små hanner som jeg har og mine tanker går selvfølgelig også på at der jo ikke er nogen garanti for at de kan enes når de bliver større, og så er det jo smart nok hvis man så allerede har 2 burer som så kan stå ved siden af hinanden så de stadig har kontakt.

Det er dælme svært at bestemme sig, så jeg har brug for gode argumenter for både det ene og det andet, det kan jo blive rimelig bekosteligt hvis det skal laves om efter kort tid fordi det var en dårlig løsning. Så kom gerne med jeres råd til hvad i ville gøre. Min mand vil under ingen omstændigheder have et alm. skabsbur med faste hylder det skal være noget som kan tages ud og vaskes ordentligt af siger han, ellers var pax reolerne jo en fin løsning.

Dueholms

Re: Kom ud af busken

Indlæg af Dueholms »

Kunne han ikke lave en zink bund til pax skabene?

Dueholms

Re: Kom ud af busken

Indlæg af Dueholms »

Man kan jo også få de der skuffer til pax. De er i plastik og kan tages ud.

Tobiasmor

Re: Kom ud af busken

Indlæg af Tobiasmor »

Jo jeg syntes bare ikke at de der pax skuffer er særligt store, ville godt have der var noget mere plads.

Det ender nok med at det bliver 2 bure sat sammen så er det også nemmere når de skal passes af andre.

Men er der andre som har gjort dette ? så ville jeg mægtig gerne se fotos så man kunne nuppe et par ide├®r :D

ZenZen
Har styr på mutterne :-)
Har styr på mutterne :-)
Indlæg: 768
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 13:45

Re: Kom ud af busken

Indlæg af ZenZen »

Jeg har to bure sat sammen så basserne har 200 cm gange 57 cm at boltre sig på:

Billede

Og så har jeg en løbegård:

Billede


De går på skiftehold i både burene og gården. :D

Tobiasmor

Re: Kom ud af busken

Indlæg af Tobiasmor »

Se ZanDra det var lige sådan noget som jeg syntes er smart, masser af ekstra plads til mutterne og samtidig mulighed for adskillelse hvis det skulle blive nødvendigt. :wink:

Hopper de fint over kanten ind til det andet bur ??

Jeg har overvejet 2 burer på langs ved siden af hinanden fordi der er en midter låge man kan pille af og så sætte en trappe ting med adgang fra det ene bur til det andet.

Hvor mange marsvin har du i dine bure ?

ZenZen
Har styr på mutterne :-)
Har styr på mutterne :-)
Indlæg: 768
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 13:45

Re: Kom ud af busken

Indlæg af ZenZen »

De hopper helt fint over kanten. De bruger den også til at sætte forpoterne på hvis de kan ane at der noget lækkert på vej.

På de bure jeg har sat sammen kan hele forsiden tippes op. Jeg har brugt en træliste (på tværs i buret) til at holde dem stående fordi midten ikke kunne stå ordentlig når de blev åbnet (sank sammen).

Jeg har 5 marsvin fordelt på 2 hold ├í 2 og 3. De går på skift i buret og i gården. Bytter rundt på dem hver andet døgn. På den måde blir de så glade når der sker noget nyt.

Tobiasmor

Re: Kom ud af busken

Indlæg af Tobiasmor »

Ih det lyder bare som kanon hygge :D

Tobiasmor

Re: Kom ud af busken

Indlæg af Tobiasmor »

Se følgeton på Tha Tha indlæg :D

Brugeravatar
Maja
Helt ny med mutterne
Helt ny med mutterne
Indlæg: 43
Tilmeldt: tirs 9. feb 2010 17:08
Geografisk sted: Odense SV
Kontakt:

Re: Kom ud af busken

Indlæg af Maja »

Jeg har også sat to bure sammen i forlængelse af hinanden med målene 200x50, hvor jeg har 4 hanner gående. Jeg har så sat et hus på hver side af burene så de kan hoppe op på selve husene og kravle over. Derfra kan de så også spise noget hø. Jeg har købt nogle majseboldeophæng hvor en snor er blevet sat på så den bare hænger og dængler. Der skal derfor arbejdes lidt på for at få fat i høet, hvilket også er meget underholdende at se på.
Mine bure kan ses på min hjemmeside.

Besvar