Drikkeflasker...

Stedet hvor du kan komme med fiduser til glæde for marsvinet. Det kan være erfaringer du har gjort dig, ideer til sjovt legetøj, hjemmelavede bure osv.

Redaktør: Redaktører

Besvar
El┬┤Propsi

Drikkeflasker...

Indlæg af El┬┤Propsi »

Jeg har været uheldig og miste nogen af mine ┬¢ liters drikkeflasker...
Nogen faldt ned og de ramte radiatoren med hul til følge...og to har ladt livet til Figaro, som er ekspert i at bide hul i plasten...

Så stod jeg desperat og manglede en drikkeflaske, da Silke, Dalma og GrisseLine skulle flytte sammen....og Føtex havde udsolgt...og jeg havde ikke mulighed for at købe andre steder...

Så jeg prøvede at skrue tutten på en ┬¢ l. colaflaske...

Og det passede perfekt...

Nu vil jeg beholde ┬¢ litersflasker, så de kan bruges til de tutter der mangler flasker...
En billig løsning :D

Brugeravatar
Lina
Mutteforumjunkie :-)
Mutteforumjunkie :-)
Indlæg: 36225
Tilmeldt: søn 16. maj 2004 18:21
Geografisk sted: 3rd rock from the sun
Kontakt:

Re: Drikkeflasker...

Indlæg af Lina »

ja... men ikke i længden...
Sodavandsflasker er ikke beregnet til brug flere gange - de er beregnet til brug, og så retur til genbrug - da de ikke kan rengøres på lige fod med de flasker der er beregnet til gentagen brug.
Der findes kun 10 slags mennesker:
Dem, der forstår det binære talsystem. Og dem, der ikke forstår det.


I refuse to have a battle of wits with an unarmed person
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Sweet Leaf - Kugge.dk - Fotoguide For Dummies - Pixel's Side

von sortfod

Re: Drikkeflasker...

Indlæg af von sortfod »

Du kan på ┬¢ l. flaskerne skære en dåse øl/sodavand over og så kan du bruge bunden af den som overtrækt prop på flasken.

Ligesom den her:

Billede

Men det hjælper så kun på bid ovenfra, og hvis de hænger uden for.

Brugeravatar
Maria M
Har styr på mutterne :-)
Har styr på mutterne :-)
Indlæg: 725
Tilmeldt: man 24. okt 2005 10:16
Geografisk sted: Odense S
Kontakt:

Re: Drikkeflasker...

Indlæg af Maria M »

Du skal også holde øje med hvilke flasker du gemmer for det er ikke dem alle der passer til tutterne, fandt jeg ud af da jeg selv skulle bruge ekstra drikkeflasker.
Maria Mortensen

Billede
Opdræt af Sølvagouti og Lemonagouti

El┬┤Propsi

Re: Drikkeflasker...

Indlæg af El┬┤Propsi »

Kan være det kun er colaflaskerne der virker til gevindet...Det er den eneste slags jeg har prøvet...troede, at de der gevind var standart på alle sodavandsflaskerne... :oops:

Brugeravatar
Maria M
Har styr på mutterne :-)
Har styr på mutterne :-)
Indlæg: 725
Tilmeldt: man 24. okt 2005 10:16
Geografisk sted: Odense S
Kontakt:

Re: Drikkeflasker...

Indlæg af Maria M »

El´Propsi skrev:Kan være det kun er colaflaskerne der virker til gevindet...Det er den eneste slags jeg har prøvet...troede, at de der gevind var standart på alle sodavandsflaskerne... :oops:
Ved ikke med sodavandsflaskerne men ved kildevandsflaskerne (som jeg bruger) er det kun nogle af dem der passer til tutterne
Maria Mortensen

Billede
Opdræt af Sølvagouti og Lemonagouti

Vonnederballe

Re: Drikkeflasker...

Indlæg af Vonnederballe »

osse 1 liters saftevandsflasker duer

Cirkeline

Re: Drikkeflasker...

Indlæg af Cirkeline »

De traditionelle drikkeflasker af mærket "bunny" de gennemsigtige flasker med rød drikketud, de passer ikke til alm. sodavandsflasker. Deres gevind er for smalt.

Jeg gør altid det modsatte, smadrer tutten istedet for flasken, det andet var ellers mere praktisk :roll:
Derfor køber jeg ikke flasker af mærket "bunny" de går meget hurtigere i stykker end de andre flasker jeg har brugt.

Brugeravatar
Lina
Mutteforumjunkie :-)
Mutteforumjunkie :-)
Indlæg: 36225
Tilmeldt: søn 16. maj 2004 18:21
Geografisk sted: 3rd rock from the sun
Kontakt:

Re: Drikkeflasker...

Indlæg af Lina »

Jeg vil lige igen gøre opmærksom på at hverken sodavands- eller saftevandsflasker er beregnet til den slags genbrug, da de IKKE kan renses ordentligt som rigtige vandflasker. Den risiko bør man være indstillet på, såfremt man alligevel vælger at benytte dem til et genbrugsformål (det har endda været på tv).
Der findes kun 10 slags mennesker:
Dem, der forstår det binære talsystem. Og dem, der ikke forstår det.


I refuse to have a battle of wits with an unarmed person
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Sweet Leaf - Kugge.dk - Fotoguide For Dummies - Pixel's Side

von sortfod

Re: Drikkeflasker...

Indlæg af von sortfod »

Jeg bruger de der vandflasker fra chrisco eller de grønne fra vitakraft til en ┬¢ l. jeg brugte en gang nogle af hård platisk med en råd hård platisk tud. De gik i stykker i tuden når de faldt ned. Det gør dem her ikke, de kan holde til det. Og de passer alle sammen tude sammen.

Og så gemmer jeg tuden hvis en flaske bliver utæt.

Men som sagt så den der dåse over flasken hjælper hvis de sidder uden for buret, og mutterne vil gnave i toppen.

Ikke at de gør det ved mig, men søster og mor har haft problemet. Især hvis mutterne ikke mente der kom vand hurtigt nok... eller foder... ( forslugne bæster :bgrin: )

Besvar