pax-skabe og vandflasker - nogle smarte løsninger?

Stedet hvor du kan komme med fiduser til glæde for marsvinet. Det kan være erfaringer du har gjort dig, ideer til sjovt legetøj, hjemmelavede bure osv.

Redaktør: Redaktører

Ren

Re: pax-skabe og vandflasker - nogle smarte løsninger?

Indlæg af Ren »

Rollo skrev:Og jeg har bare så godt et sovehjerte at jeg kan snorksove væk fra sådan noget :oops:

Havde engang en veninde overnattende og hun var ved at blive sindssyg!
- Men jeg hører intet... ZzZzZzzz...
Samme her. Sover fra hamsterhjul, drikkedunke, ALT.
Men nu hjælper en hørenedsættelse sikkert også rigtig meget på det :lol:

PiaB

Re: pax-skabe og vandflasker - nogle smarte løsninger?

Indlæg af PiaB »

kan marsvin mon hitte ud af de "sippy" flasker fra ferplast?
Billede

har nemlig fået en i "overskud" og testede lige om sugekopperne kunne holde den fast på skabet - og sørme om den ikke sidder lige så fint :)
men drikketuden er jo noget anderledes end alm kugle flasker... :?:

Brugeravatar
Kjelin
Mutteforumjunkie :-)
Mutteforumjunkie :-)
Indlæg: 6946
Tilmeldt: lør 9. jun 2007 21:43
Geografisk sted: Roskilde, Sjælland
Kontakt:

Re: pax-skabe og vandflasker - nogle smarte løsninger?

Indlæg af Kjelin »

Jeg har haft nogle der faktisk var endnu mere tricky at finde ud af at få vand ud af, og det tog dem ikke mange minutter at hitte den ud. :)
/Malene Kjelin Morsing
Kjelins Opdræt af Sheltier
Billede

PernilleY

Re: pax-skabe og vandflasker - nogle smarte løsninger?

Indlæg af PernilleY »

PiaB skrev:kan marsvin mon hitte ud af de "sippy" flasker fra ferplast?
Billede

har nemlig fået en i "overskud" og testede lige om sugekopperne kunne holde den fast på skabet - og sørme om den ikke sidder lige så fint :)
men drikketuden er jo noget anderledes end alm kugle flasker... :?:
Dem har vi ihvertfald til vores 2 skabsbure med hylder. Der hænger de på plexiglaskanten med en elastik omkring for oven. Det virker fint og vi har aldrig oplevet de ikke kunne finde ud af at drikke af dem.

PiaB

Re: pax-skabe og vandflasker - nogle smarte løsninger?

Indlæg af PiaB »

så fik jeg købt skuffem og sat flasken op - helt uden at skulle lave nye huller :D
Billede
Billede

det er blevet et ægte gnaverskab fuld af hamstere og snart marsvin (der har været ørkenrotter også, men der er flyttet op på skrivebordet :P )
Billede
:oops: :lol:

Lynx-Q

Re: pax-skabe og vandflasker - nogle smarte løsninger?

Indlæg af Lynx-Q »

Absolut larmesikker løsning på vandflaske: Brug noget andet!!

Nej, pjat med mig: Jeg bruger papegøjeskåle, og med et lille bor kan man snildt bore 2 huller i plastickassen, så skålen kan hænge her. Det larmer ikke, og det fungerer ligeså godt for madskålen (der også er en papegøjeskål), så den ikke står på bunden og bliver fyldt med alt muligt i løbet af et øjeblik.

Gu├»erne skal nok finde både mad og vand .... og så sker der også noget nyt i deres verden. - Eneste problem er, hvis mutten af en eller anden grund synes, at det er enormt skægt at stikke hovedet under skålen og løfte, for så ryger den ned, men kun een eneste ud af 16 gør det hos mig. så lige de 2 skåle har fået en gang gaffa.

PiaB

Re: pax-skabe og vandflasker - nogle smarte løsninger?

Indlæg af PiaB »

larm er ikke et problem, da gnaverne har deres eget værelse, hvor jeg lukker døren om natten (mest for at holde kattene ude derfra, når jeg ikke er derinde)
Skåle til vand er jeg generelt ikke glad for - det bliver kun brugt HVIS dyret ikke kan finde ud af andet..

Brugeravatar
Lina
Mutteforumjunkie :-)
Mutteforumjunkie :-)
Indlæg: 36225
Tilmeldt: søn 16. maj 2004 18:21
Geografisk sted: 3rd rock from the sun
Kontakt:

Re: pax-skabe og vandflasker - nogle smarte løsninger?

Indlæg af Lina »

den løsning jeg brugte før var 4 af de der øskner man kan skrue i med øjer. 1 på hver side af proppen og 1 på hver side af flasken højere oppe. Og så kørte jeg en strip til hver.... og strammede den omkring proppen sådan at flasken sad stabilt.
Der findes kun 10 slags mennesker:
Dem, der forstår det binære talsystem. Og dem, der ikke forstår det.


I refuse to have a battle of wits with an unarmed person
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Sweet Leaf - Kugge.dk - Fotoguide For Dummies - Pixel's Side

Susanne Alb├®r

Re: pax-skabe og vandflasker - nogle smarte løsninger?

Indlæg af Susanne Alb├®r »

De rørholdere, jeg har (og som Lina omtaler tidligere) kan du se på min hp under "burene"

Besvar