Etagebure.

Stedet hvor du kan komme med fiduser til glæde for marsvinet. Det kan være erfaringer du har gjort dig, ideer til sjovt legetøj, hjemmelavede bure osv.

Redaktør: Redaktører

Besvar
Dolli

Etagebure.

Indlæg af Dolli »

Hej til jer alle.

Jeg er helt ny her på siden og også forholdsvis ny marsvine ejer.
Vi har haft vores marsvin i ca 3 mdr.
Ville høre om nogen har erfaring med etagebure, vi har lige byttet os til sådan et, men er da i tvivl om dyrene overhovedet nogensinde kommer til at gå op af den der trappe til det øverste bur?
De virker nærmest bange for at gøre det.....
Mange hilsner
Dolli.

von_fancy

Re: Etagebure.

Indlæg af von_fancy »

De fleste tør godt efter lidt tid bruge trappen.

futtedk

Re: Etagebure.

Indlæg af futtedk »

vi har lige fået nye etagebure og vores marsvin var også bange for at gå op ad trappen til at starte på, men hvis man så lægger lidt agurk oppe for enden af trappen så tør de fleste nok godt at bruge den og nu more vores marsvin sig med den, de fare op og ned ad den hele dagen ^^

Enots

Re: Etagebure.

Indlæg af Enots »

Det lyder sørme godt at de kan blive så glade for et etagebur, det er jo en god måde at give dem lidt mere plads på :mozilla_laughing:

Dolli

Re: Etagebure.

Indlæg af Dolli »

Ja det lyder da godt at de kan være glade for det og bruger den øverste del også.
Mine mutter har overhovedet ikke forsøgt at komme derop endnu, selvom vi har lagt persille på trappen.
Så vi venter stadig i spænding på at de skal overvinde deres frygt :-)

Mange hilsner
Dolli.

Miverdamen

Re: Etagebure.

Indlæg af Miverdamen »

Jeg synes, det lyder rigtig godt med, at grisene får motion ved at spæne op og ned ad trappen i et etagebur, og så fylder buret heller ikke så meget som et alm. bur i en stue. Men kan nogen fortælle mig, hvordan man rengører det - er det ikke meget besværligt? Kan man let skille etagerne ad - eller er det ikke nødvendigt v. rengøring? Jeg overvejer at købe et etagebur, men hvis det er meget besværligt at rengøre, så duer det ikke, da jeg dagligt fjerner tissefyldt spåner og 1-2 gange pr. uge ordner hele buret. Kan nogen hjælpe?

Miverdamen

Re: Etagebure.

Indlæg af Miverdamen »

Etagebur igen! Er der nogen, der har erfaring med, hvor man kan købe et etagebur? Jeg bor i Odense, hvor der er mange dyreartikel-kæder; jeg har bare aldrig set sådan et bur i nogen butik.

Besvar