hvad kostede jeres bure i matriale

Stedet hvor du kan komme med fiduser til glæde for marsvinet. Det kan være erfaringer du har gjort dig, ideer til sjovt legetøj, hjemmelavede bure osv.

Redaktør: Redaktører

Besvar
ninasmutter

hvad kostede jeres bure i matriale

Indlæg af ninasmutter »

???

von sortfod

Re: hvad kostede jeres bure i matriale

Indlæg af von sortfod »

rigtig mange penge.......

Det er vist billigere og købe et skab og lave om..

Men igen jeg ville selv ha mine bure fra bunden så jeg selv kunne designe dem. Det er lidt sværre med et skab...

Men at lave dem fra bunden er noget dyre hvis det skal være rigtig kram.

Brugeravatar
Lina
Mutteforumjunkie :-)
Mutteforumjunkie :-)
Indlæg: 36225
Tilmeldt: søn 16. maj 2004 18:21
Geografisk sted: 3rd rock from the sun
Kontakt:

Re: hvad kostede jeres bure i matriale

Indlæg af Lina »

Jeg vil så osse sige, at er man ikke handyman selv, eller har en sådan til rådighed, så lad for guds skyld være med at bygge selv fra bunden - det kan næsten kun ende i noget 'makværk', som måske er solidt nok men ikke særligt fikst at se på, og det skal man trods alt osse kunne holde ud.
Plus at det er svinedyrt i materialer... så her er det osse en fordel at f.ex. have nogen forbindelser.. en fætter der er tømrer eller noget.

En af de billigere og solidere løsninger er pax-skabe fra ikea, enten med plastikskufferne eller med hyldesystemer. Er man igen en gyselig handyman, så snupper man skufferne.
Der findes kun 10 slags mennesker:
Dem, der forstår det binære talsystem. Og dem, der ikke forstår det.


I refuse to have a battle of wits with an unarmed person
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Sweet Leaf - Kugge.dk - Fotoguide For Dummies - Pixel's Side

Brugeravatar
Marsvin
Administrator
Administrator
Indlæg: 4891
Tilmeldt: man 19. jan 2004 12:58
Geografisk sted: Albertslund
Kontakt:

Re: hvad kostede jeres bure i matriale

Indlæg af Marsvin »

Lina skrev:En af de billigere og solidere løsninger er pax-skabe fra ikea, enten med plastikskufferne eller med hyldesystemer. Er man igen en gyselig handyman, så snupper man skufferne.
Hov du der. Vi bruger skuffer fordi vi synes det er nemmest og pænest.
Venlig hilsen

Johnny Ramm - Tidligere @marsvin.dk opdræt af Abyssinier
Over-Gnaverhjernen ;-)
OverAdmin & Ejer af Forum.

http://mutterne.dk
admin@mutterne.dk

Alle mine Abyssinere er efter rene Sydamerikanske linier. Alle der er født her, er danske mutter ;-)
Billede

ninasmutter

Re: hvad kostede jeres bure i matriale

Indlæg af ninasmutter »

nogle som har billeder af de pax skabe med skuffer

Brugeravatar
alatind
Afhængig af mutterne :-)
Afhængig af mutterne :-)
Indlæg: 4748
Tilmeldt: man 2. apr 2007 22:11
Geografisk sted: Køge

Re: hvad kostede jeres bure i matriale

Indlæg af alatind »

Jeg har en hel del billeder i mine fotoalbums og på andre sider på min hp. Jeg startede med PAX+skuffer, men lavede så hyldebure med plexifront. Så du kan se begge dele. Jeg har også beskrevet hvordan jeg gjorde.
Prisen afhænger af så meget, først og fremmest hvor mange bure du skal bruge, og derefter hvilke materialer du finder egnede.
Jeg brugte vel rundt regnet 2-3000 kr på mine færdige hyldebure med de skabe jeg valgte at bruge, for man kan få dem i flere størrelser.
Hilsen Line Tind

Brugeravatar
Kjelin
Mutteforumjunkie :-)
Mutteforumjunkie :-)
Indlæg: 6946
Tilmeldt: lør 9. jun 2007 21:43
Geografisk sted: Roskilde, Sjælland
Kontakt:

Re: hvad kostede jeres bure i matriale

Indlæg af Kjelin »

Skabsrammer(PAX): 1260 kr
Hylder(PAX): 720 kr
Plexiglas: ca. 400 kr (skåret på mål, har fået det meget billigt da det er fra min gamle arbejsgiver og ven af familien)
Fugemasse, træ til forkanter på mine hylder samt gardinstænger til at holde plexiglasset fandtes allerede på morfars "lager", så det var ganske gratis :D

Ialt 2380 kr og så har jeg plads til ca 40 marsvin, men ligger normalt på 30 stykker.

Og så lige en stærk kæreste og bror til at slæbe hele skidtet op i lejligheden :lol:
/Malene Kjelin Morsing
Kjelins Opdræt af Sheltier
Billede

Morlock

Re: hvad kostede jeres bure i matriale

Indlæg af Morlock »

For de to hjemmebyggede bure, min far lavede til mig, kostede det ca. 1000 kr. :)

Annetten
Vild med mutterne :-)
Vild med mutterne :-)
Indlæg: 2344
Tilmeldt: tors 4. aug 2005 19:11
Geografisk sted: Slagelse
Kontakt:

Re: hvad kostede jeres bure i matriale

Indlæg af Annetten »

Det jeg har lavet kostede ca. 5oo kr. alt incl.

Der kan gå max. 12 marsvin.

Cougar

Re: hvad kostede jeres bure i matriale

Indlæg af Cougar »

Jeg købte et ældre reolsystem af egetræ til 200 kr som jeg byggede lidt om på ud af de hylder der var der - det gav 11 bure og plads til ca 16 - 18 mutter.

Billede
Billede
Billede
Og mutterne nyder, at kunne hilse over kanten
Billede

Så havde jeg et gammelt skab stående som jeg vendte om på siden/højkant og savene lågerne istykker som jeg så brugte til, at lave kanter med - det blev til 2 langbure som jeg bruger til hanner/unger. Og det giver plads til ca 8 - 10 mutter.
Billede

Købte så et skab af en veninde til 100 kr som er dejlig stort og det fungerer pt som tøsebur for 6 mutter.
Billede
Skillevæggen er sat i for at skabe lidt ekstra motion og sjov - der er sat en stor bro over som mutterne nyder at drøne op over og samtidig giver den huler de kan gemme sig inde i.

Og har der foruden et skab med 4 bure med trådnet for som jeg har fået af en avler - burene er ikke så store, så de har ikke været i brug endnu. Men de kan bruges til evt. syge mutter eller til mutter der skal til udstilling.
Billede

Så alt ialt har jeg plads til ca 36-38 mutter for en pris på 300 kr - hvis vi ser bort fra tilbehør som vandflasker, foderskåle, huse mv.

Har så lige fået foræret endnu et reolsystem magen til det første, så jeg skal snart til, at lege håndværker igen:) - de gamle reoler er tit billigt til salg da de jo ikke ligefrem er moderne mere og jeg synes det er idelle til mutterne:)

God fornøjelse med dit evt. kommende projekt:)

mit marsvin Putte

Re: hvad kostede jeres bure i matriale

Indlæg af mit marsvin Putte »

mit bur kostede 200 kr. det var sat ned fra 500 og det er brugt og huset fik jeg af min nabo.
kh. mit marsvin putte
ninasmutter skrev:???

sadie

Re: hvad kostede jeres bure i matriale

Indlæg af sadie »

Mit store skabsbur på 200x60x220 =

400 kr, købt brugt
+ 2 hele plader i samme materiale, købt og skåret i Silvan, kan ikke huske prisen...
Resten er materialer, som vi har fundet i storskraldsrum.

Måske... 1000-1500 kr i det hele ?

Men så mangler vi jo stadig nogle ting, bl.a. låger og hængekøjer...
D├®rtil mangler vi kun hængsler, rundstokke, holdere til rundstokkene samt stoffet til hængekøjerne.

futtedk

Re: hvad kostede jeres bure i matriale

Indlæg af futtedk »

ca 200 kr. (; 2 bedrollers (; bur til to

Sarah

Re: hvad kostede jeres bure i matriale

Indlæg af Sarah »

alatind skrev:Jeg har en hel del billeder i mine fotoalbums og på andre sider på min hp. Jeg startede med PAX+skuffer, men lavede så hyldebure med plexifront. Så du kan se begge dele. Jeg har også beskrevet hvordan jeg gjorde.
Prisen afhænger af så meget, først og fremmest hvor mange bure du skal bruge, og derefter hvilke materialer du finder egnede.
Jeg brugte vel rundt regnet 2-3000 kr på mine færdige hyldebure med de skabe jeg valgte at bruge, for man kan få dem i flere størrelser.
Hvor mange bure er det du regner med?

Besvar