Så prøver jeg det her...

Stedet hvor du kan komme med fiduser til glæde for marsvinet. Det kan være erfaringer du har gjort dig, ideer til sjovt legetøj, hjemmelavede bure osv.

Redaktør: Redaktører

teak

Re: Så prøver jeg det her...

Indlæg af teak »

vi har brugt rent tørv til vores mutter de sidste 2 måneder, og vi har både langhårede og hvide, og der er ikke noget at se,
vi har også det ene bur i stuen og det lugter mindre end da vi brugte rene spåner,da måtte vi rense bur 2 gange om ugen, nu renser vi kun engang om ugen, der kan faktisk godt gå 1┬¢ uge uden det begynder at lugte.

Brugeravatar
alatind
Afhængig af mutterne :-)
Afhængig af mutterne :-)
Indlæg: 4748
Tilmeldt: man 2. apr 2007 22:11
Geografisk sted: Køge

Re: Så prøver jeg det her...

Indlæg af alatind »

Øv, jeg må desværre sige at jeg ikke er begejstret mere...

De sidste 2 dage har der lugtet en smule fra burene, og her til morgen har jeg en heftig trang til at rengøre det hele og smide spåner i alle burene...det er ikke tislugt, den har jeg været fri for, men der lugter "sødt", og det er pøllerne. Og det er bare ikke fedt...og så det med at jeg VED hvor mange pøller og tis der er i burene, selvom man ikke ser det så tydeligt...ej, det er sgu lidt klamt, synes jeg...jeg har ellers fjernet hørester og rodet rundt/op i bundlaget, for at lufte det lidt samt få pøllerne til at falde "til bunds"...

Jeg lagde sphagnum i burene i mandags, så det er "kun" en uge siden i morgen, og jeg havde forventet flere lugtfri dage.

Men jeg vil give det en sidste chance, lægger et tyndt lag sphagnum ovenpå i dag, og ser om det hjælper. Jeg har nemlig alligevel ikke spåner nok til alle burene før i morgen, hvor jeg kan købe det.
Hilsen Line Tind

Brugeravatar
Kjelin
Mutteforumjunkie :-)
Mutteforumjunkie :-)
Indlæg: 6946
Tilmeldt: lør 9. jun 2007 21:43
Geografisk sted: Roskilde, Sjælland
Kontakt:

Re: Så prøver jeg det her...

Indlæg af Kjelin »

kedeligt at det ikke var en succes. er det ikke ogfså bare mega trist at kigge på?? jeg kan så godt li at burene er lyse og pæne :oops:
/Malene Kjelin Morsing
Kjelins Opdræt af Sheltier
Billede

Besvar