sjov aktivering

Stedet hvor du kan komme med fiduser til glæde for marsvinet. Det kan være erfaringer du har gjort dig, ideer til sjovt legetøj, hjemmelavede bure osv.

Redaktør: Redaktører

Besvar
heidi

sjov aktivering

Indlæg af heidi »

jeg er rimelig ny marsvine ejer - så ved ikke om der noget nyt i det her :lol: - men mine Marsvin kan godt lide sådan en plastik kugle som kan købes i dyrehandlen og som der puttes guf i. jeg putter vitakraft kugler eller majs eller små stykker blomkål i. derudover har de adgang til kravlegård (de elsker den) i forbindelse med deres bur hvori jeg har lagt et tykt paprør. de elsker at suse rundt inde i røret og jeg har lavet huller tre steder i røret som også bruges flittig når den vilde jagt sættes ind :D. jeg har også sådan en træstub liggende i deres kravlegård, (som vist mest bruges til hamstre, dem med huller i de kan kravle i). det er den lille jeg har. deri sætter jeg peberfrugt og andet grønt fast i, og marsvinene skal så arbejde lidt for at få maden fri. :D

marlose

Re: sjov aktivering

Indlæg af marlose »

Jeg købte også sådan en foderbold til vores, men den kunne jeg da selv lege med, synes de at tænke.. #-o

Min datter ynder et lege agility med dem, forhindringer og rør ol. som hun lokker dem igennem med lækkerier, ellers har de et stort hjemmebygge bur med god plads til udfoldelse, hvori de også har mulighed for at få lidt variationer ned, store sten til at kravle rundt på, store grene fra frugttræer, det får de meget tid til at gå med.

Besvar