Sjov med æggebakke

Stedet hvor du kan komme med fiduser til glæde for marsvinet. Det kan være erfaringer du har gjort dig, ideer til sjovt legetøj, hjemmelavede bure osv.

Redaktør: Redaktører

Besvar
Svataben

Sjov med æggebakke

Indlæg af Svataben »

Nu er jeg blevet ret vild med denne her amerikanske mutte-side Den bliver bedre, for hver gang jeg kigger.

Jeg er bla. faldet over en video med en god id├â┬®.

Man tager en æggebakke og putter en masse grønt i. Så tipper man låget ned, men lukker det ikke.
Derefter går mutterne amok på æggebakken for at få maden ud. Det ser rigtigt sjovt ud!

Anonymous

Indlæg af Anonymous »

ej seriøst god side manner... nu er jeg endeligt blevet overbevist om hvad det var for en lyd der kom fra mit marsvine værelse engang for et stykke tid siden MEGET tidligt om morgenen.. Ziggy Chirps - 367kb
One of the less common noises made by piggies is chirping. It's a bit of a grey area in piggy linguistics. The most common theories are that it relates to some kind of distress, or perhaps to mating or pregnancy. Some pigs go in to a trance while they make this noise, others appear normal and it occurs most frequently at night. As long as you can be sure your pig is happy and healthy, there's no need to worry abut it although it is quite alarming to be woken up by this noise at 3am! Cheers to Chris for cleaning up this recording for me!
Det var da altid noget hehe.-..
Men det der med æggebakken.. det lyder sjovt hehe.. men jeg tror du skal passe på salmonella, der kan salmonella i æggebakker, bare lige så du er opmærksom på det :)

Anonymous

Indlæg af Anonymous »

Den lyd: Ziggy Chirps, lavede Emma også et par nætter, hvor jeg troede det var min fugl.

Svataben

Indlæg af Svataben »

Så er mysteriet da løst ;)

Det er rigtigt godt, at folk lægger lydfiler ud, så man kan gætte, hvad der bliver snakket om.
Det er nogle gange lidt svært, når man fortolker og staver diverse lyde forskelligt.

Anonymous

Indlæg af Anonymous »

Minemarsvin.dk skrev: Men det der med æggebakken.. det lyder sjovt hehe.. men jeg tror du skal passe på salmonella, der kan salmonella i æggebakker, bare lige så du er opmærksom på det :)
Det er meget, meget sjældent at marsvin bliver ramt af salmonella. Risikoen for at dyret får salmonella via en æggebakke, er omtrent lige så lille, som når dyret får friskplukkede mælkebøtter eller går på græs. Salmonella er en jordbakterie, og den findes ikke kun på/i æg, fjerkræ og svinekød. Salmonella findes også ude i naturen. :)

Er man alligevel nervøs for salmonella, så kan man få fat i ubrugte æggebakker og bruge dem til sine marsvin.

Tina

Svataben

Indlæg af Svataben »

Tak! Nu bliver jeg glad igen.

Isa/De La Creme
Vild med mutterne :-)
Vild med mutterne :-)
Indlæg: 1461
Tilmeldt: fre 26. aug 2005 15:41
Geografisk sted: KBH

Indlæg af Isa/De La Creme »

Tina skrev:
Minemarsvin.dk skrev: Men det der med æggebakken.. det lyder sjovt hehe.. men jeg tror du skal passe på salmonella, der kan salmonella i æggebakker, bare lige så du er opmærksom på det :)
Det er meget, meget sjældent at marsvin bliver ramt af salmonella. Risikoen for at dyret får salmonella via en æggebakke, er omtrent lige så lille, som når dyret får friskplukkede mælkebøtter eller går på græs. Salmonella er en jordbakterie, og den findes ikke kun på/i æg, fjerkræ og svinekød. Salmonella findes også ude i naturen. :)

Er man alligevel nervøs for salmonella, så kan man få fat i ubrugte æggebakker og bruge dem til sine marsvin.

Tina

ohh najs :D
Marsvinene Ymtig, Rita, Springer, Marie, Sorte og Diva.

Anonymous

Indlæg af Anonymous »

Det var da seriøst en super side i har fundet der! 8)

Anonymous

Indlæg af Anonymous »

I stedet for en æggebakke tager jeg en toiletrulle eller køkkenrulle og klipper den op. Så skærer jeg grønsagerne i små stykker og blander det godt med hø og propper det ned i toilet/køkkenrullen. Det bruger de meget tid på at grave rundt i :wink:

Besvar