Gør det selv bur - for fumlefinger

Stedet hvor du kan komme med fiduser til glæde for marsvinet. Det kan være erfaringer du har gjort dig, ideer til sjovt legetøj, hjemmelavede bure osv.

Redaktør: Redaktører

Besvar
Allycat

Gør det selv bur - for fumlefinger

Indlæg af Allycat »

:D Hejsa !
Jeg er på for første gang og ved ikke lige om der er skrevet døre op og stolper ned om emnet MEN findes der en gør det selv byg dit eget bur vejledning for sådan een som mig med mindst 8 tommelfingere og ingen hjælpere.

Er den lykkelige ejer af 2 mutter Sebastian og Gizmo - og de skal ud på græs. Har et trekantsbur (købt færdigt) men syntes det er for lille. :lol:

Ville gerne give dem mere plads.

Kan nogle hjælpe her???

kh
Heidi

Dueholms

Re: Gør det selv bur - for fumlefinger

Indlæg af Dueholms »

Prøv at tjekke min hjemmeside under Handy Woman der er der en nøje beskrivelse af hvordan mine udendørsbure er bygget. Det må gerne kopieres :D Og sådan nogle bure kan sagtens rumme dine to. God fornøjelse :lol:

Allycat

Re: Gør det selv bur - for fumlefinger

Indlæg af Allycat »

Hej Og tak for hjælpen. :D

Umiddelbart ser det jo nemt ud. Jeg har bare intet materiale at gå i gang med. :roll:

Men på græs skal de så jeg må improvisere =D>

Tak

heidi

Mutti
Vild med mutterne :-)
Vild med mutterne :-)
Indlæg: 1064
Tilmeldt: fre 22. jun 2007 17:14
Geografisk sted: Haderslev
Kontakt:

Re: Gør det selv bur - for fumlefinger

Indlæg af Mutti »

Dette bur er også hjemmelavet af pallerammer mm. :D
Billede
Det er ikke så svært, bare gå i gang :wink:
Billede
Med muttehilsner fra Rita

Allycat

Re: Gør det selv bur - for fumlefinger

Indlæg af Allycat »

Næææhhhhh for fint - den ser tilgængelig ud. Har du en opskrift - du ved man tager..... :D jeg kan godt finde det nederste du har brugt som ramme mener min nabo har dem liggende. Og hvad så......og hvormeget :P

Genialt - simpelthen genialt

tak
Heidi :lol:

Mutti
Vild med mutterne :-)
Vild med mutterne :-)
Indlæg: 1064
Tilmeldt: fre 22. jun 2007 17:14
Geografisk sted: Haderslev
Kontakt:

Re: Gør det selv bur - for fumlefinger

Indlæg af Mutti »

Ikke en opskrift, men i den ene ende er der sat en ende af en anden palleramme øverst, og ellers er der brugt stolper i alle hjørner og rundt i låget. Og til håndtag så det er nemt at flytte rundt med. En vandtæt plade til tag, hvor det er overdækket. Og så til sidst er der sat tråd for. Vupti.... det tar tid, men jeg er meget glad for det :D
Billede
Med muttehilsner fra Rita

Allycat

Re: Gør det selv bur - for fumlefinger

Indlæg af Allycat »

Hej Igen Rita

Kan du beskrive hvordan du lavede låget? og hvordan er det sat fast? :D

Har heldigvis fundet palle rammer så jeg kan komme igang måske allerede iweekenden :P

Endnu engang tak for hjælpen

kh
Heidi :wink:

Mutti
Vild med mutterne :-)
Vild med mutterne :-)
Indlæg: 1064
Tilmeldt: fre 22. jun 2007 17:14
Geografisk sted: Haderslev
Kontakt:

Re: Gør det selv bur - for fumlefinger

Indlæg af Mutti »

Det er bare en ramme af kraftige lister med tråd i den ene ende, og tag i den anden. Der er to hængsler i den ene side så den kan vippes op. Go arbejdslyst :D
Billede
Med muttehilsner fra Rita

Besvar