Guf-bolde der stinker??

Stedet hvor du kan komme med fiduser til glæde for marsvinet. Det kan være erfaringer du har gjort dig, ideer til sjovt legetøj, hjemmelavede bure osv.

Redaktør: Redaktører

Besvar
stoddy

Guf-bolde der stinker??

Indlæg af stoddy »

Hejsa

Så har basse fået nyt legetøj både to "hø-kugler", "guf-bolde", hængebro og en hule.
Jeg pakker det hele ud og Basse bliver straks bange for klokken under hø-kuglerne (tossede dreng :lol: ) klokkerne piller jeg så af og så vil han gerne bruge dem :lol: .

Da jeg pakker guf-bolden ud syntes jeg godt nok den stank af plastic og det gør den stadig. Faktisk er det så slemt at jeg ikke ville spise noget der havde ligget deri og så syntes jeg heller ikke at han skal........
Er jeg for pyldret? eller hvad gør i for at de ikke stinker? (eller afgiver forskellige plastic-arter til fodret)
Jeg har indtil videre ladet den ligge i ca 14 dage i skuffen men det hjælper ikke den stinker stadig......

PS. hvad kommer i i bolden?

MVH

Websol

Indlæg af Websol »

jeg vaskede guf bolden af før brug i alm opvaskermiddel..
herefter lugt tørrede den, så den er helt tør inde i ..

her har jeg brugt vitakuler til junior i kuglen.. eller fra Bilka marsvine fodder m. c-vitamin.. og mutterne er helt vild med det..

Til dagligt fodre jeg med Maxø med c-vitamin.. det andet er bare guf.. og ikker i fri mængte..

til mine træ ting og andre brugte ting, ca hver anden gang. vasker jeg af i Retalon.. et desenfiktions middel.. købes i mates, hver andre gang kogende vand..

Besvar