skapbur

Stedet hvor du kan komme med fiduser til glæde for marsvinet. Det kan være erfaringer du har gjort dig, ideer til sjovt legetøj, hjemmelavede bure osv.

Redaktør: Redaktører

attermann

Indlæg af attermann »

Det er heller ikke noget problem saå længe de ikke spiser fugerne, det er når de gør det og det ved man jo aldrig med dyr, at så er det giftigt for maven og dyret da det ikke er nedbrydeligt på samme måde som det til akvarier.

Tro mig jeg har haft døde dyr på den konto.

m.v.h. Thorleif

Ren

Re: skapbur

Indlæg af Ren »

Hvad giver du for det til akvarier og kan man købe det i alm. byggemarkeder?

von sortfod

Re:

Indlæg af von sortfod »

bassemor29 skrev:Til mit nye bur har jeg brugt gardinstænger som plexiglasset sidder fast i.
Hvis du bruger gardin stand i bunden af buret til at holde plexiglasset. Så har det den ulempe at skinnen bliver fyldt af spåner.
Jeg havde det systemt i de gamle skabe. Og jeg droppede det. En trælds ting i længden.

Christina

von sortfod

Re:

Indlæg af von sortfod »

attermann skrev:Det er heller ikke noget problem saå længe de ikke spiser fugerne, det er når de gør det og det ved man jo aldrig med dyr, at så er det giftigt for maven og dyret da det ikke er nedbrydeligt på samme måde som det til akvarier.

Tro mig jeg har haft døde dyr på den konto.

m.v.h. Thorleif

I så fald så er dine fuger meget tykke/store.

For hvis man fuger og så køre en finger hen over fugen mens den er våd. Så bliver fugen meget lille og det er umuligt for marsvinene og få fat i den.

Udover det så dækker man med spåner.

Jeg har ALDRIG været ude for at fugerne har været så store at dyrene nogen sinde kunne få fat i fugerne og har ædt dem. Aldrig.

Så hvis man sørger for fugerne ikke er store fede pølser der er lagt ind i samlingerne, så er faren altså ikke så stor.

Og fugemassen til akvarier er altså også giftig hvis de æder den. En stor del af det som er forskellen er at alm. fugemasse bla. ikke duer i vand i længden.

Christina

Brugeravatar
Kjelin
Mutteforumjunkie :-)
Mutteforumjunkie :-)
Indlæg: 6946
Tilmeldt: lør 9. jun 2007 21:43
Geografisk sted: Roskilde, Sjælland
Kontakt:

Re: Re:

Indlæg af Kjelin »

von_sortfods_opdræt skrev:
bassemor29 skrev:Til mit nye bur har jeg brugt gardinstænger som plexiglasset sidder fast i.
Hvis du bruger gardin stand i bunden af buret til at holde plexiglasset. Så har det den ulempe at skinnen bliver fyldt af spåner.
Jeg havde det systemt i de gamle skabe. Og jeg droppede det. En trælds ting i længden.

Christina
Hvordan dælen undgår du så at plexiglasset buer og ryger ud ?
/Malene Kjelin Morsing
Kjelins Opdræt af Sheltier
Billede

von sortfod

Re: Re:

Indlæg af von sortfod »

Kjelin skrev:
von_sortfods_opdræt skrev:
bassemor29 skrev:Til mit nye bur har jeg brugt gardinstænger som plexiglasset sidder fast i.
Hvis du bruger gardin stand i bunden af buret til at holde plexiglasset. Så har det den ulempe at skinnen bliver fyldt af spåner.
Jeg havde det systemt i de gamle skabe. Og jeg droppede det. En trælds ting i længden.

Christina
Hvordan dælen undgår du så at plexiglasset buer og ryger ud ?
Sætter lille klods på forsiden af buret/hylden midt på. Til at holde plexiglasset inde.

Christina

Brugeravatar
Lina
Mutteforumjunkie :-)
Mutteforumjunkie :-)
Indlæg: 36225
Tilmeldt: søn 16. maj 2004 18:21
Geografisk sted: 3rd rock from the sun
Kontakt:

Re: skapbur

Indlæg af Lina »

i de fine skabe jeg købte af susanne, der er gardinstang i bunden - og jo de fyldes med spåner, men der har jeg fået en fiks lille dims af bare anne.
Hun fandt på et tidspunkt, i netto tror jeg, såden et minisæt med fejebakke og fejekost, hvor det er helt fladt. Børsten er jo så supersmal og hårene er stivere end hvad man normalt ser i fejedimmere. Oprindeligt havde hun tænkt at fordi det var et minisæt, så ville det være supert til duekasserne, som osse kan være trælse at tømme. Børsten er så SUPER til de her bundskinner... svisj siger det, og så er spånerne fejet ud.
Der findes kun 10 slags mennesker:
Dem, der forstår det binære talsystem. Og dem, der ikke forstår det.


I refuse to have a battle of wits with an unarmed person
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Sweet Leaf - Kugge.dk - Fotoguide For Dummies - Pixel's Side

von sortfod

Re: skapbur

Indlæg af von sortfod »

ja ja selvfølgelig kan man godt gøre det. Men jeg er glad for mit system er lavet om nu. Det andet synes jeg var for besværlig. Men sådan er man jo så forskellig.

Christina

Brugeravatar
Lina
Mutteforumjunkie :-)
Mutteforumjunkie :-)
Indlæg: 36225
Tilmeldt: søn 16. maj 2004 18:21
Geografisk sted: 3rd rock from the sun
Kontakt:

Re: skapbur

Indlæg af Lina »

hvis ikke jeg havde min lille vidunderbørste├é┬¿, så kan jeg osse godt forestille mig at det ville drille mig - for mine andre små koste er slet ikke gode til lige det her job
Der findes kun 10 slags mennesker:
Dem, der forstår det binære talsystem. Og dem, der ikke forstår det.


I refuse to have a battle of wits with an unarmed person
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Sweet Leaf - Kugge.dk - Fotoguide For Dummies - Pixel's Side

bassemor29

Re: skapbur

Indlæg af bassemor29 »

Jeg bruger støvsugeren til at få spånerne op af skinnerne, hver gang jeg rent.

Brugeravatar
Marsvin
Administrator
Administrator
Indlæg: 4891
Tilmeldt: man 19. jan 2004 12:58
Geografisk sted: Albertslund
Kontakt:

Re: Re:

Indlæg af Marsvin »

Kjelin skrev:
von_sortfods_opdræt skrev:
bassemor29 skrev:Til mit nye bur har jeg brugt gardinstænger som plexiglasset sidder fast i.
Hvis du bruger gardin stand i bunden af buret til at holde plexiglasset. Så har det den ulempe at skinnen bliver fyldt af spåner.
Jeg havde det systemt i de gamle skabe. Og jeg droppede det. En trælds ting i længden.

Christina
Hvordan dælen undgår du så at plexiglasset buer og ryger ud ?
Man kan f.eks. lade være med at benytte det allertyndeste og billigste plexiglas. De tykkere udgaver er mindre fleksible.
Venlig hilsen

Johnny Ramm - Tidligere @marsvin.dk opdræt af Abyssinier
Over-Gnaverhjernen ;-)
OverAdmin & Ejer af Forum.

http://mutterne.dk
admin@mutterne.dk

Alle mine Abyssinere er efter rene Sydamerikanske linier. Alle der er født her, er danske mutter ;-)
Billede

Brugeravatar
Kjelin
Mutteforumjunkie :-)
Mutteforumjunkie :-)
Indlæg: 6946
Tilmeldt: lør 9. jun 2007 21:43
Geografisk sted: Roskilde, Sjælland
Kontakt:

Re: skapbur

Indlæg af Kjelin »

Hehe, ja det rigtig Johnny, men hvis plexiglasset nu er 1 meter så skal det da være ret så tykt før man er sikker på det ikke giver sig når der i bogstaveligste forstand H├âÔÇáNGER tre fuldfede mutter på det :lol:
/Malene Kjelin Morsing
Kjelins Opdræt af Sheltier
Billede

Besvar