Hyggehjørne

Stedet hvor du kan komme med fiduser til glæde for marsvinet. Det kan være erfaringer du har gjort dig, ideer til sjovt legetøj, hjemmelavede bure osv.

Redaktør: Redaktører

arno

Hyggehjørne

Indlæg af arno »

Vi havde et par hjørnekurve, som egentlig skulle have været sat op i vores badeværelse, men det kom de aldrig. Og de lå bare og grinede af mig.

Da vi fik vores møffer, ville jeg ikke give dem et hus - for så ville vi aldrig se noget til dem... Derfor satte jeg de to badeværelseskurve op i to hjørner - modsat hinanden. Har brugt ståltråd til at "binde" dem fast i hjørnerne, og det virker fortrinligt!

Hjørnerne er fyldt med hø - og møfferne elsker de små hyggekroge :lol: De bruger dem både som alternative hø-hække (selvom de også har deres egentlige hø-hæk), som liggepladser (ligger og sover deroppe), som små "huse" (de sidder med numserne i hjørnet og med kurven som tag - her er de mest trygge i hele buret), som udkigsposter (de kan nemmere kigge ind i stuen til os deroppefra) og som et lille fristed (her kan de være lidt fri for deres bur-kammerat, for der er kun plads til een møf ad gangen).

Giver dem nyt hø i kurvene efter behov, og det nye friske hø er bare det bedste!

Billede

Billede

Anonymous

Indlæg af Anonymous »

Arno, tak for en rigtig god ide , mine Møffer elsker det, jeg ved godt at jeg har været lidt langsom til at reagere men det er faktisk først nu at jeg fandt ud af ideen kom fra dig.. det var før jeg blev bruger her på forumet. :lol: men jeg kan kun sige GOD for ideen.. det er både en god høhæk og et godt sovested :D

Isa/De La Creme
Vild med mutterne :-)
Vild med mutterne :-)
Indlæg: 1461
Tilmeldt: fre 26. aug 2005 15:41
Geografisk sted: KBH

Indlæg af Isa/De La Creme »

hihi arno du er fuld af gode ideer :D
Marsvinene Ymtig, Rita, Springer, Marie, Sorte og Diva.

arno

Indlæg af arno »

├â╦£hm... Ved ikke lige om jeg ligefrem er FULD af go'e id├â┬®er, men jeg bruger det jeg kan finde rundt omkring i butikkerne, og hvad jeg ellers har fået skrabet sammen hjemme hos mig selv :wink:

De her hjørnekurve er dog TEMMELIG geniale, når jeg selv skal sige det... Mine møffer ELSKER dem, og de problemer jeg havde i starten med at de trak al deres hø ud af hø-hækken, er ikke-eksisterende nu! Desuden ELSKER de små at ligge og gumle i hjørnerne, så det er en VIND-VIND situation for alle!

Freja var nemlig meget slem til at hive al deres hø ud af deres hæk - og smide det rundt på bunden. Og det var ret træls... Desuden havde hun en id├â┬® med at hoppe op i hækken, og så er hjørnerne jo HIMMELEN for hende :lol: - den søde, dejlige møf...!

Anonymous

Hvor kan de hjørnekurve købes??

Indlæg af Anonymous »

Tænkte lige på, hvor man kan købe de hjørnekurve til badeværelset?? Lyder som en ide, mange at vores mutter vil juble over...

Linda

Anonymous

Indlæg af Anonymous »

Jeg har købt mine i Råd og Dåd men jeg ved at de også sælges i Bilka.. de koster omkring 39 kr pr. stk. :D Så man må da sige at det er overkommeligt :D

arno

Indlæg af arno »

Jeg mener at jeg købte mine to for 29kr per stk. Kan ikke huske hvor, men det har sikkert været i enten Jem og Fix eller Silvan. De har dem de fleste steder hvor de handler med ting til badeværelser - Jysk og Bauhaus burde også ha' dem...

Anonymous

Indlæg af Anonymous »

:D jeg kan slet ikke styre min begejstring mht til arno's ide.. må bare endnu engang takke ham
Jeg har jo fået små Møffer og de mistede deres mor, så det der med at holde varmen har denne ide også klaret, mine hjørnekurve hænger ikke så højt oppe som arno's så det passer lige at de små møffer kan ligge under dem og holde varmen og så slipper de jo også for at den hun som de går sammen med ved et uheld kommer til at jogge på dem når de sover 8) det er simpelthen genialt :!:

Brugeravatar
Lina
Mutteforumjunkie :-)
Mutteforumjunkie :-)
Indlæg: 36225
Tilmeldt: søn 16. maj 2004 18:21
Geografisk sted: 3rd rock from the sun
Kontakt:

Indlæg af Lina »

Det er en brandgod ide.. ærgerligt at jeg ikke kan bruge den til bedrollere, hehe
Der findes kun 10 slags mennesker:
Dem, der forstår det binære talsystem. Og dem, der ikke forstår det.


I refuse to have a battle of wits with an unarmed person
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Sweet Leaf - Kugge.dk - Fotoguide For Dummies - Pixel's Side

arno

Indlæg af arno »

Gitte skrev::D jeg kan slet ikke styre min begejstring mht til arno's ide.. må bare endnu engang takke ham
Jeg har jo fået små Møffer og de mistede deres mor, så det der med at holde varmen har denne ide også klaret, mine hjørnekurve hænger ikke så højt oppe som arno's så det passer lige at de små møffer kan ligge under dem og holde varmen og så slipper de jo også for at den hun som de går sammen med ved et uheld kommer til at jogge på dem når de sover 8) det er simpelthen genialt :!:
Takker mange gange for roserne - jeg ER nu ikke hankøn, men hedder Mette :wink:

Jeg er også selv RIGTIG glad for mit eget "tip"! Det er en SUPER ting for mine små smølfer, som elsker deres hjørnekurve overalt på jorden! De har ikke noget hus, men møffer ind under kurvene, hvis de føler sig truede/utrygge.

Det er genialt at hænge kurvene så lavt at kun ungerne kan komme derind - på den måde får de jo et lille "helle-sted", som sikkert kan være tiltrængt af og til, når man bare er en lille møffeunge :)

Glad for at du kunne bruge mit tip! Jeg skal helt sikkert også ha' fundet nogle kurve hvis jeg får to møffer mere... 8)

Brugeravatar
Marsvin
Administrator
Administrator
Indlæg: 4891
Tilmeldt: man 19. jan 2004 12:58
Geografisk sted: Albertslund
Kontakt:

Indlæg af Marsvin »

Hej Lina.
Lina skrev:Det er en brandgod ide.. ærgerligt at jeg ikke kan bruge den til bedrollere, hehe
Pianotråd er det ord du leder efter. Det kan købes i mange tykkelser og er meget stærkt (2-3 mm's tykkelse burde bære nok til at holde en mut). Så længe der er lukket af med plexiglas eller lignende ved hjørnet hvor den skal hænges op, så kan det lade sig gøre.

Pianotråd bukkes med en god tang og fingerkræfter og kan fås i velassorterede hobbyforretninger der sælger ting til fjernstyrede fly, biler m.m.

P.S. Håber ikke der er en der opdager at vi også kan lave det i vores bure, for så ved jeg hvad min næste opgave muligvis går ud på :-)
Venlig hilsen

Johnny Ramm - Tidligere @marsvin.dk opdræt af Abyssinier
Over-Gnaverhjernen ;-)
OverAdmin & Ejer af Forum.

http://mutterne.dk
admin@mutterne.dk

Alle mine Abyssinere er efter rene Sydamerikanske linier. Alle der er født her, er danske mutter ;-)
Billede

Brugeravatar
Lina
Mutteforumjunkie :-)
Mutteforumjunkie :-)
Indlæg: 36225
Tilmeldt: søn 16. maj 2004 18:21
Geografisk sted: 3rd rock from the sun
Kontakt:

Indlæg af Lina »

Oho.. det må jeg lige se på ved lejlighed :D
Der findes kun 10 slags mennesker:
Dem, der forstår det binære talsystem. Og dem, der ikke forstår det.


I refuse to have a battle of wits with an unarmed person
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Sweet Leaf - Kugge.dk - Fotoguide For Dummies - Pixel's Side

Brugeravatar
Marsvin
Administrator
Administrator
Indlæg: 4891
Tilmeldt: man 19. jan 2004 12:58
Geografisk sted: Albertslund
Kontakt:

Indlæg af Marsvin »

Hej igen.

Check lige hvor megen kraft der skal til at bøje de tykkelser på pianotråd jeg nævner. Det er mange år siden jeg sidst har brugt det :-)
Og det har ikke været til "mutteholdere" :-)

Man kunne jo bukke tråden rundt i 180 grader (omvendt U) hvor de skal monteres og sætte nogle kramper i hjørnet til at hænge dem i, så de kan tages ned ved rengøring af mutteburene.
Venlig hilsen

Johnny Ramm - Tidligere @marsvin.dk opdræt af Abyssinier
Over-Gnaverhjernen ;-)
OverAdmin & Ejer af Forum.

http://mutterne.dk
admin@mutterne.dk

Alle mine Abyssinere er efter rene Sydamerikanske linier. Alle der er født her, er danske mutter ;-)
Billede

Brugeravatar
Lina
Mutteforumjunkie :-)
Mutteforumjunkie :-)
Indlæg: 36225
Tilmeldt: søn 16. maj 2004 18:21
Geografisk sted: 3rd rock from the sun
Kontakt:

Indlæg af Lina »

Der skal nok tænkes kreativt her... fordi sådan som mine er 'afgrænset' skal de kunne sidde fast i selve bedrolleren, og så skal der jo laves noget gangbart fornuftigt hul.
Tænkeboksen skal ihvertfald aktiveres først.
Der findes kun 10 slags mennesker:
Dem, der forstår det binære talsystem. Og dem, der ikke forstår det.


I refuse to have a battle of wits with an unarmed person
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Sweet Leaf - Kugge.dk - Fotoguide For Dummies - Pixel's Side

arno

Indlæg af arno »

Det glæder mig virkelig at min skøre id├â┬® er gået hen og blevet sådan et stort HIT :D - men det ER virkelig også en rar ting. Mine møffer (specielt Freja) ville græde i stride stømme hvis jeg erstattede hendes hjørnekurve med et hus :wink: Hun smider sig i en kurv hver gang hun bare trænger til at hænge ud - til at voldæde hø - til at blive set ekstre meget - til at se fjernsyn (hun kan bedre se fjernsynet i stuen fra "øverste" etage) - til at kigge ned på sin burkammerat Frigg... Der er utallige go'e ting man kan bruge sådan en bette kurv til 8) Men først og fremmest bruger hun den til at ligge og se lækker ud i!!! :P

Besvar