Rullegræs indendørs?

Stedet hvor du kan komme med fiduser til glæde for marsvinet. Det kan være erfaringer du har gjort dig, ideer til sjovt legetøj, hjemmelavede bure osv.

Redaktør: Redaktører

Lars Skov

Rullegræs indendørs?

Indlæg af Lars Skov »

Er der nogen der har prøvet at have græs indendørs om vinteren?

Jeg overvejer at smide noget rullegræs i en PAX-skuffe eller bedroller. Så kan grisene få en hurtig guffetur mens de ligger lidt gødning til græsset.

Er det muligt eller afprøvet?

Mvh
Lars Skov

trisse

Indlæg af trisse »

i god jord ,med lufthuller,vand og lys, skulle det nok kunne lade sig gøre,tror jeg, uden huller,rådner rødderne

Fionias

Indlæg af Fionias »

Jeg har også lidt planer om at belægge min altan med rullegræs nu til sommer :D
Så minder det da lidt om at have have :lol: :lol:

trisse

Indlæg af trisse »

Fionias skrev:Jeg har også lidt planer om at belægge min altan med rullegræs nu til sommer :D
Så minder det da lidt om at have have :lol: :lol:
tror at rødderne vil rådne,når de ikke får luft

Næsedyret

Indlæg af Næsedyret »

trisse skrev:
Fionias skrev:Jeg har også lidt planer om at belægge min altan med rullegræs nu til sommer :D
Så minder det da lidt om at have have :lol: :lol:
tror at rødderne vil rådne,når de ikke får luft
Det er vel bare et spørgsmål om at ligge en form for dræn under græsset hvis man vil have det på en altan. Men om man kan få græsset til at gro indenfor ved jeg ikke. Hvis man bare lægger rullegræs ud så tror jeg meget hurtigt at mutterne har gnavet det helt til bunds, -og om man så kan få det til at vokse op igen -det tror jeg er meget afhængig af hvilken græs-sort man har, -luftfugtighed -og især hvor meget lys det får.

Men helt sikkert et spændende projekt, håber der kommer masser af indlæg om det, -og gerne med billeder af glade mutter i græs-skuffer :D

Lars Skov

Indlæg af Lars Skov »

Næsedyret skrev: Men helt sikkert et spændende projekt, håber der kommer masser af indlæg om det, -og gerne med billeder af glade mutter i græs-skuffer :D
Med lidt LECA ærter i bunden burde rødderne vel få luft nok. Der er jo heller ikke supermeget luft til rødderne i en almindelig potteplante. Men det er nok rigtigt, at lysmængden kan være en meget vigtig faktor.

Mvh
Lars Skov

Fionias

Indlæg af Fionias »

trisse skrev:
Fionias skrev:Jeg har også lidt planer om at belægge min altan med rullegræs nu til sommer :D
Så minder det da lidt om at have have :lol: :lol:
tror at rødderne vil rådne,når de ikke får luft
Jeg forstår ikke helt det med luft!
Der kan da ikke være forfærdeligt meget luft til rødderne hvis man lægger det ud i sin have?? :? :?

trisse

Indlæg af trisse »

Fionias skrev:
trisse skrev:
Fionias skrev:Jeg har også lidt planer om at belægge min altan med rullegræs nu til sommer :D
Så minder det da lidt om at have have :lol: :lol:
tror at rødderne vil rådne,når de ikke får luft
Jeg forstår ikke helt det med luft!
Der kan da ikke være forfærdeligt meget luft til rødderne hvis man lægger det ud i sin have?? :? :?
jow ,det er der faktisk :wink: :D

attermann

Indlæg af attermann »

jeg tror umidelbart at det vil komme til at lugte kraftigt af jord og råd ret hurtigt, det er lidt som at tage mos med ind til jul til dekorationer det lugter også kraftigt. Jeg ved ved ikke rigtigt om det vil rådene som sådan men ude i græs plænen kan den tage det vand den vil og lade resten forvinde ned i jorden, det vil det ikke kunne indenfor og du risikere hurtigt at vande det for meget. luft til røderne? ved ikke om det hjælper.

m.v.h. Thorleif

Anonymous

Indlæg af Anonymous »

jeg tror nok vores boligselskab vilel blive rimeligt negative hvis vi plantede græs indendørs på altanen... det ville ødelægge betonen er jeg ret overbevist om medmindre man lagde en beskyttelse af en slags før man plantede græsset... fx sådan noget dug de bruger i havedamme...

Fionias

Indlæg af Fionias »

Turbo skrev:jeg tror nok vores boligselskab vilel blive rimeligt negative hvis vi plantede græs indendørs på altanen... det ville ødelægge betonen er jeg ret overbevist om medmindre man lagde en beskyttelse af en slags før man plantede græsset... fx sådan noget dug de bruger i havedamme...
Min altan er ikke af beton men af jern og jeg ejer heldigvis lejligheden selv så de har ikke så meget at skulle have sagt :lol: :lol: :lol:

Anonymous

Indlæg af Anonymous »

Fionias skrev:
Turbo skrev:jeg tror nok vores boligselskab vilel blive rimeligt negative hvis vi plantede græs indendørs på altanen... det ville ødelægge betonen er jeg ret overbevist om medmindre man lagde en beskyttelse af en slags før man plantede græsset... fx sådan noget dug de bruger i havedamme...
Min altan er ikke af beton men af jern og jeg ejer heldigvis lejligheden selv så de har ikke så meget at skulle have sagt :lol: :lol: :lol:
jern...? har du en altan af støbejern?

Jeanette

Indlæg af Jeanette »

Jeg forestiller mig en kæmpe urtepotte med kattegræs, :idea: med pasning og pleje ville det måske gro frem igen når mutterne havde ædt det.

Anonymous

Indlæg af Anonymous »

Jeanette skrev:Jeg forestiller mig en kæmpe urtepotte med kattegræs, :idea: med pasning og pleje ville det måske gro frem igen når mutterne havde ædt det.
hm... tror det skal slås og gro og slås igen før rodnettet bliver så stærkt at de ikke bare rykker det op med rod når de æder af det...

Jeanette

Indlæg af Jeanette »

Man kunne klippe det af og give dem det, så vokser det op igen og bliver stærkere.

Besvar