Spånestøv indendørs

Stedet hvor du kan komme med fiduser til glæde for marsvinet. Det kan være erfaringer du har gjort dig, ideer til sjovt legetøj, hjemmelavede bure osv.

Redaktør: Redaktører

Besvar
Brugeravatar
Lina
Mutteforumjunkie :-)
Mutteforumjunkie :-)
Indlæg: 36225
Tilmeldt: søn 16. maj 2004 18:21
Geografisk sted: 3rd rock from the sun
Kontakt:

Spånestøv indendørs

Indlæg af Lina »

Jeg har efterhånden temmelig mange marsvin inde i mit rum.. som osse er det rum jeg opholder mig i. Ergo bliver luften tit lige lovlig støvet af spånerne.

Har prøvet støvfri spåner, men synes ikke at effekten var mærkbar nok til at jeg ville betale den extra omkostning.

Ville godt prøve hørstrø - men stor ulempe da man kun kan bestille i paller, og det er sgisme en stor pose penge på en gang.

Købte en enkelt balle hampestrøelse, som jeg synes er kanongodt, og støvfri så det ligner noget - ulempen er at en balle der er halvt så stor som en balle spåner koster her 100kr :?


Så fik jeg en ide - og indtil videre er jeg super tilfreds.

Efter mugning bruger jeg spåner (ganske almindelige støvede nogen) som jeg plejer. ├â╦£verst på spånerne strør jeg så et fint lag af hampestrøelsen. På en eller anden måde 'kapsler' hampestrøet støvet nede, så mit indeklima er blevet væsentligt mindre støvet :D

Til orientering har jeg haft den ene balle hamp i ca. 1 mdr og har stadig ca. 1/4 tilbage. Og jeg har 7 bedrollere i 80x60, 3-4 mindre bure og 1 stort bur.

Besvar