Trappe-design

Stedet hvor du kan komme med fiduser til glæde for marsvinet. Det kan være erfaringer du har gjort dig, ideer til sjovt legetøj, hjemmelavede bure osv.

Redaktør: Redaktører

Katrine_y

Indlæg af Katrine_y »

Ja jeg blev altså også temmelig bange da jeg havde fået sat dem i. Men jeg har sat dem i så de er relativt nemme at tage ud når jeg har fået en ide til hvordan man laver dem mindre stejle. Troede faktisk en overgang at jeg aldrig ville få dem op og ned af trapperne. Mine piger der har den øverste del af buret er knap 4 år begge to og de drøner op og ned af trapperne i et væk. De rutcher faktisk overhovedet ikke :-) Og jeg troede også at de så ville foretrække at være et bestemt sted i buret, men det er fuldstændig som hvis der ikke var trapper i. Så det er jo skønt! Men jeg går dog stadig og tumler med tanken om hvordan man kunne lave trapperne om, for det er altså ikke helt optimalt! Men jeg kan ikke lige regne den ud. Så gode forslag og konstruktiv kritik modtages med kyshånd!!
Og ellers, tak for rosen ;-) Jeg er lidt stolt af at jeg rent faktisk har fået bygget det, for jeg er ikke særlig tålmodig med sådan noget håndværksmæssigt halløj.

Brugeravatar
Marsvin
Administrator
Administrator
Indlæg: 4891
Tilmeldt: man 19. jan 2004 12:58
Geografisk sted: Albertslund
Kontakt:

Indlæg af Marsvin »

Jeg synes også de ser meget stejle ud.

Hvis der er plads, kunne du lave en form for hylde 1/3 & 2/3 del oppe, så trappen går langs bagvæggen i midten og langs siderne nede og oppe.
Venlig hilsen

Johnny Ramm - Tidligere @marsvin.dk opdræt af Abyssinier
Over-Gnaverhjernen ;-)
OverAdmin & Ejer af Forum.

http://mutterne.dk
admin@mutterne.dk

Alle mine Abyssinere er efter rene Sydamerikanske linier. Alle der er født her, er danske mutter ;-)
Billede

Katrine_y

Indlæg af Katrine_y »

Ja det havde jeg også tænkt på, men jeg ku simpelt hen ikke finde ud af hvordan jeg skulle lave dem. Men jeg kan hilse og sige at det der med gulvtæppet var en super ide. Før var de nødt til at løbe op for at få måsen med - hvilket jeg naturligvis godt kunne se ikke var en holdbar løsning. Men nu går de stille og roligt op ad dem og kan oveni købet finde på at stoppe midt på trappen og stå der og kigge. Så det kan da ikke være helt uforsvarligt - eller hvad siger i? - og tak for al rosen forresten, det er vel nok dejligt :D

idadh

Indlæg af idadh »

Det ser fedt ud :D

Strit1

Indlæg af Strit1 »

super sejt bur :D

attermann

Indlæg af attermann »

[quote="Katrine_y"]Jo da :-) Jeg har fået masser af hjælp og inspiration af Ida til at bygge det, men hun har ingen trapper, så jeg måtte selv i krig med dem. Og det var faktisk det det gav mig flest problemer. Jeg bliver i hvert fald aldrig ingeniør kan jeg afsløre...
quote]

Hejsa hvordan fik du dine mutter til at bruge trapperne? kom det helt af sig selv?
Jeg har selv lavet et skabs møbel i 3 etager til vores to piger og vores han kanin freddy og han er den eneste der bruger trapperne og dermed de to øverste etager.
mine trapper er 20 cm. brede og har ca. 45 graders hældning og det er mindre end det du har lavet.
Jeg har sat lister på trapperne med ca. 8 cm i mellem listerne er det for meget?

Det er første gang jeg har marsvin selv men min kæreste har haft mange marsvin for en del år tilbage og hun tror at de selv lære det med tiden, hvad siger i til det?

M.v.h Thorleif

Lemut

Indlæg af Lemut »

Katrine_y : Det er bare det fedeste bur-reol-system ..... lige sådan et bur jeg drømmer om at få, hvis jeg engang ikke gider at opdrætte mere .... :D

Katrine_y

Indlæg af Katrine_y »

Tak for al rosen :) Jeg lod dem gå en dag eller to, og de prøvede lidt, men var lidt bekymrede, tror nu mest det var over hele nyt-bur-situationen. Så prøvede jeg at skubbe lidt blidt bag på den mindst modige. Bare sådan den gik hele vejen op ad trappen for at vise at det ku den godt. Så lagde jeg mad på den hylde ovenover og lokkede nr 2 op. Ned skulle de også lige skubbes en enkelt gang. Men jeg har lavet sove etage og spise etage, så blir de ligesom tvunget til at gå lidt op og ned. Men jeg vil nok bare forslå at hjælpe dem lige så stille. Bare vise dem at de godt kan gå op og ned sådan et par gange om dagen el lign. så kommer det helt sikkert :) Go fornøjelse ;)

Besvar