Julegave til registrerede brugere

Spørgsmål og guider til brug af Forum. Oplysninger om nye funktioner og regler.

Redaktør: Redaktører

Besvar
Brugeravatar
Marsvin
Administrator
Administrator
Indlæg: 4891
Tilmeldt: man 19. jan 2004 12:58
Geografisk sted: Albertslund
Kontakt:

Julegave til registrerede brugere

Indlæg af Marsvin »

Hej alle.

Sidder her 1. juledag 2005 og læser en smule via en sløv ISDN linie og ser der stadig er mange der har problemer med billeder fra forskellige hjemmesider.

Så jer der har disse problemer får her en julegave \:D/

I bliver hermed tilbudt at få oprettet en FTP adgang til at ligge billeder op direkte på serveren. Maksimum 10 MB pr. bruger og billeder må KUN benyttes til at vise på Forumet her. Ikke noget med at benytte det andre steder, for det er vores serverplads og båndbredde der bliver brugt.

Billeder må ikke fylde mere end 800x600 pixels og må ikke fylde over 200 Kb stykket. Billederne skal ende på .jpg, .jpeg eller .gif for ellers accepterer serveren ikke at modtage dem. Der findes mange programmer på nettet til at rette størrelse på billeder, så de kan overholde disse krav (Søg eventuelt på google).

Hvis krav ikke overholdes, så bliver FTP brugeren slettet øjeblikkeligt og kommer i den "sorte bog" :twisted:

Kontakt mig på admin@mutterne.dk med emnet "FTP adgang til billeder" i emnelinien (Overskrift i e-mail). Her skal i oplyse jeres brugernavn på Forumet og en ønsket adgangskode til FTP (minimum 8 karakterer). E-mailen SKAL sendes fra den e-mail adresse i er registreret med på Forumet ellers vil henvendelsen blive ignoreret (altså intet svar eller adgang).

Jeg har oprettet en kategori der hedder "Test" hvor alle indlæg slettes efter 7 dage. Her kan man lege med at sætte billeder ind osv. Svar venligst ikke på indlæg derinde, da serveren regner datoen ud fra sidste indlæg.

Adressen til jeres billeder bliver
"billeder/brugernavn/filnavn.endelse".
Det er vigtigt at det er "billeder/" eller "http://mutterne.dk/forum/billeder/" efterfulgt af "BRUGERNAVN/billednavn.endelse", for ellers virker det IKKE.
Adressen skal skrives uden "Flueben, men med IMG tags udenom" er her som et eksempel med brugeren Test (med mit banner):
Billede
Højreklik med musen på billedet og vælg "Egenskaber/Properties" for at se adressen på billedet.
Venlig hilsen

Johnny Ramm - Tidligere @marsvin.dk opdræt af Abyssinier
Over-Gnaverhjernen ;-)
OverAdmin & Ejer af Forum.

http://mutterne.dk
admin@mutterne.dk

Alle mine Abyssinere er efter rene Sydamerikanske linier. Alle der er født her, er danske mutter ;-)
Billede

Rollo

Indlæg af Rollo »

Er problemet at visse hjemmesider ikke tillade at man benytte deres server til at vise billeder andet steds?
- F.eks. Heste-nettet.dk?

Vil nødig bruge unødvendig serverplads herfra, hvis de virkede fra min egen hjemmeside nemlig :)

Brugeravatar
Lina
Mutteforumjunkie :-)
Mutteforumjunkie :-)
Indlæg: 36225
Tilmeldt: søn 16. maj 2004 18:21
Geografisk sted: 3rd rock from the sun
Kontakt:

Indlæg af Lina »

Nej, det er lidt omvendt.

Nogen steder lægger 'noget' rundt om billederne, sådan at når man kopierer billedets adresse, så ender adressen ikke på .gif eller .jpg
Det er i og for sig okay, problemet er at det 'noget' de smækker uden om billederne KAN indeholde grimme ting, som f.ex. en virus.
Derfor gør de fleste fora det, at hvis ikke adressen ender på det rigtige, så kan det ikke vises - simpelt hen for at eliminere risikoen for at en eller anden smartass poster et billede, som giver alle der kigger en virus med hjem.
Der findes kun 10 slags mennesker:
Dem, der forstår det binære talsystem. Og dem, der ikke forstår det.


I refuse to have a battle of wits with an unarmed person
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Sweet Leaf - Kugge.dk - Fotoguide For Dummies - Pixel's Side

Besvar