Underligt

Spørgsmål og guider til brug af Forum. Oplysninger om nye funktioner og regler.

Redaktør: Redaktører

Brugeravatar
Marsvin
Administrator
Administrator
Indlæg: 4891
Tilmeldt: man 19. jan 2004 12:58
Geografisk sted: Albertslund
Kontakt:

Indlæg af Marsvin »

klumpen skrev:
Myrina skrev:Har godt set at gæstelisten er ret høj for forummet.
Er det ikke fordi at demm som ikke logger direkte på, de vil stå som gæster, så de faktisk optræder 2 gange ??
Kun hvis de har forskellige vinduer åbne på forum på samme tid eller muligvis hvis de sletter den cookie der sendes når man kommer herind, før de kommer herind igen. Det er typiskt crawlers/spiders (fra søgemaskiner) der giver mange hits.
Venlig hilsen

Johnny Ramm - Tidligere @marsvin.dk opdræt af Abyssinier
Over-Gnaverhjernen ;-)
OverAdmin & Ejer af Forum.

http://mutterne.dk
admin@mutterne.dk

Alle mine Abyssinere er efter rene Sydamerikanske linier. Alle der er født her, er danske mutter ;-)
Billede

Brugeravatar
Marsvin
Administrator
Administrator
Indlæg: 4891
Tilmeldt: man 19. jan 2004 12:58
Geografisk sted: Albertslund
Kontakt:

Indlæg af Marsvin »

Lina skrev:... hvilken kaffe byder vi uventede gæster... :roll:
De får sgu ikke kaffe af mig, men et BAN :twisted: Det har eskaleret meget i den seneste tid, nok fordi søgemaskinerne har opdaget at her sker meget og så vil de hele tiden have det nyeste med. Det kan de så ikke mere lige nu uden de skifter ip nummer og "glemmer" at læse den bestemte fil de skal læse før de gennemsøger en side. Filen hedder robots.txt og indeholder her nu:
User-agent: *
Disallow: /forum/

Det betyder at mappen forum på siden mutterne.dk er "Adgang forbudt" for søgemaskiner. Filen skal altid ligges i roden (root) af domænet for at virke.
Venlig hilsen

Johnny Ramm - Tidligere @marsvin.dk opdræt af Abyssinier
Over-Gnaverhjernen ;-)
OverAdmin & Ejer af Forum.

http://mutterne.dk
admin@mutterne.dk

Alle mine Abyssinere er efter rene Sydamerikanske linier. Alle der er født her, er danske mutter ;-)
Billede

Besvar