Photobucket.com guide til billeder på forum

Spørgsmål og guider til brug af Forum. Oplysninger om nye funktioner og regler.

Redaktør: Redaktører

Besvar
Brugeravatar
Marsvin
Administrator
Administrator
Indlæg: 4891
Tilmeldt: man 19. jan 2004 12:58
Geografisk sted: Albertslund
Kontakt:

Photobucket.com guide til billeder på forum

Indlæg af Marsvin »

http://photobucket.com skal man starte med at oprette en bruger, hvis man ikke allerede har en og/eller logge ind.

Når man er logget ind skal man vælge "Upload" i menu'en i toppen. Der kommer så en boks frem hvor man kan trække sit billed / sine billeder over i eller man kan vælge "Browse files" knappen og søge efter sine billeder på computeren.
Når man trækker et billed over i boksen med musen, så begynder det at blive sendt til Photobucket. Man kan vælge at tilføje et titel til billedet når det er overført, men det er ikke nødvendigt.

Når det er overført vælger man "Edit" oppe i menu'en. Her kommer ens billeder så frem. Vælg et billed ved at klikke på det.
Nu kommer der så nogle valgmuligheder frem under billedet. Vælg "Adjustment" og derefter "Resize". Husk at billeder maksimum må være 1280 x 720 herinde (Width / Bredde x Height / højde). Det billed jeg har valgt er på højkant, så her er det højden det mest kniber med. Slet det tal der allerede står og skriv 720. Det andet tal justeres automatisk så det passer (kontroller at det overholder 1280 x 720), rør ikke ved skydeknappen "Keep proportions", da den skal være aktiv ("1"). Vælg "Apply".

Nu er billedet ændret, men IKKE GEMT og det er her jeg tror mange kan falde i en lille fælde, for man har jo ændret billedet. Husk at det SKAL gemmes igen, når det er ændret.
Der er nu 2 muligheder for at gemme, oppe til venstre:
1) "Save & replace" / Gem og erstat.
2) "Save as copy. / Gem som kopi.

Jeg vælger 1. Det ændrede billed gemmes og erstatter det der er for stort.
Når det er gemt skal man kigge i menu'en til højre for billedet.
Et af punkterne hedder: "IMG code". Klik på link og det gemmes på din pc (Copy / Kopi), højreklik og vælg "Paste / Indsæt" herinde på forum:
Dette er den kode jeg får når jeg gør det med det billed af Futte jeg lige har gemt og ændret på Photobucket:

Kode: Vælg alt

[IMG]http://i1233.photobucket.com/albums/ff381/Marsvindk/2012-11-04220559_zps5d07da06.jpg[/IMG]
[IMG] starter link til et billed og [/IMG] afslutter linket så forum forstår det, det er også kaldet BB koder (BB= Bulletin Board a.k.a. Forum).
Som resulterer i nedenstående billed herinde:
Billede

Så nu skulle der ikke være nogen undskyldninger for ikke at kunne vise muttebilleder herinde.
Husk der kan testes hvordan man gør i kategorien "Test". Så det er bare at komme i gang og få det lært.

Spørgsmål til ovenstående vejledning? Så stil dem her i tråden :twisted:
Venlig hilsen

Johnny Ramm - Tidligere @marsvin.dk opdræt af Abyssinier
Over-Gnaverhjernen ;-)
OverAdmin & Ejer af Forum.

http://mutterne.dk
admin@mutterne.dk

Alle mine Abyssinere er efter rene Sydamerikanske linier. Alle der er født her, er danske mutter ;-)
Billede

Ulla
Har styr på mutterne :-)
Har styr på mutterne :-)
Indlæg: 526
Tilmeldt: søn 24. jun 2012 17:02
Geografisk sted: Islev, Rødovre

Re: Photobucket.com guide til billeder på forum

Indlæg af Ulla »

tak, jeg vil printe din vejledning ud, også må jeg prøve at gøre det trin for trin

Brugeravatar
Marsvin
Administrator
Administrator
Indlæg: 4891
Tilmeldt: man 19. jan 2004 12:58
Geografisk sted: Albertslund
Kontakt:

Re: Photobucket.com guide til billeder på forum

Indlæg af Marsvin »

Du behøver da ikke printe den ud, du kan da bare have 2 vinduer eller faner åbne på samme tid og så skifte mellem dem når du kommer til næste punkt.
Venlig hilsen

Johnny Ramm - Tidligere @marsvin.dk opdræt af Abyssinier
Over-Gnaverhjernen ;-)
OverAdmin & Ejer af Forum.

http://mutterne.dk
admin@mutterne.dk

Alle mine Abyssinere er efter rene Sydamerikanske linier. Alle der er født her, er danske mutter ;-)
Billede

Rikke Breiner Kazoos
Afhængig af mutterne :-)
Afhængig af mutterne :-)
Indlæg: 3780
Tilmeldt: søn 18. okt 2009 23:33

Re: Photobucket.com guide til billeder på forum

Indlæg af Rikke Breiner Kazoos »

Futte :hjerte :hjerte :hjerte
Billede

Ulla
Har styr på mutterne :-)
Har styr på mutterne :-)
Indlæg: 526
Tilmeldt: søn 24. jun 2012 17:02
Geografisk sted: Islev, Rødovre

Re: Photobucket.com guide til billeder på forum

Indlæg af Ulla »

Jeg opgiver, dette er simpelhen en by i Rusland for mig, jeg kan ikke finde ud af. Har haft min mands nevø ude for at lære mig det, men da jeg så vil prøve hertil aften kan jeg ikke finde ud af det, jeg er græde færdig, det er uretfærdig, når jeg så gerne vil vise billeder af mine marsvin og ikke kan finde ud af. :cry:

Brugeravatar
Lina
Mutteforumjunkie :-)
Mutteforumjunkie :-)
Indlæg: 36225
Tilmeldt: søn 16. maj 2004 18:21
Geografisk sted: 3rd rock from the sun
Kontakt:

Re: Photobucket.com guide til billeder på forum

Indlæg af Lina »

måske du kunne prøve at give en rigtig detaljeret beskrivelse af hvad du gør - og jeg mener detaljeret helt ned til din skostørrelse og om din kaffekop vender mod Mekka ;-)
Det er nemlig supersvært at hjælpe/fejlfinde uden sådan en beskrivelse. Det er lidt lissom hvis jeg siger at jeg ikke kan koge æg... men ikke nævner ting som: virker mit komfur, er mine gryder vasket op, er der vand i hanen, har jeg et minut-ur eller har jeg overhovedet husket at købe æg.
Der findes kun 10 slags mennesker:
Dem, der forstår det binære talsystem. Og dem, der ikke forstår det.


I refuse to have a battle of wits with an unarmed person
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Sweet Leaf - Kugge.dk - Fotoguide For Dummies - Pixel's Side

Brugeravatar
Marsvin
Administrator
Administrator
Indlæg: 4891
Tilmeldt: man 19. jan 2004 12:58
Geografisk sted: Albertslund
Kontakt:

Re: Photobucket.com guide til billeder på forum

Indlæg af Marsvin »

Hvis du installerer Teamviewer (gratis for private) http://www.teamviewer.com/da/index.aspx på din pc, så kan vi finde et tidspunkt hvor du giver mig adgang til din pc samtidig med at vi snakker sammen i telefon (Du kan også installere det når vi snakker sammen hvis jeg skal guide dig med det). Via Teamviewer kan jeg følge med i alt hvad du gør og selv styre din pc via min egen mus og tastatur. Det er dig selv der bestemmer hvornår programmet startes, så man kan få adgang og du skal udlevere en kode som Teamviewer selv danner hver gang programmet startes. Ellers kan man IKKE få adgang til din pc, heller ikke selvom man før har haft adgang.

Så kan du vise mig hvordan du gør og når du så ikke ved hvad du skal gøre, bliver i tvivl eller lave en fejl, så kan jeg vise dig hvad du skal gøre på din egen skærm.

Du skal nok få det lært.
Hvis du er interesseret i det, så send mig en PB. Så finder vi et tidspunkt der passer os begge.
Venlig hilsen

Johnny Ramm - Tidligere @marsvin.dk opdræt af Abyssinier
Over-Gnaverhjernen ;-)
OverAdmin & Ejer af Forum.

http://mutterne.dk
admin@mutterne.dk

Alle mine Abyssinere er efter rene Sydamerikanske linier. Alle der er født her, er danske mutter ;-)
Billede

putte
Helt ny med mutterne
Helt ny med mutterne
Indlæg: 45
Tilmeldt: tors 23. jul 2015 23:52

Re: Photobucket.com guide til billeder på forum

Indlæg af putte »

Jeg har nu forsøgt længe at finde frem til hvordan man lægger billeder ind af sine skønne mutter, så det var lykken da jeg fandt denne vejledning, så det vil jeg prøve senere.
Men jeg syntes at det er lidt forvirrende for hvorfor der ikke bare kan være en VEDHÆFT FIL, som man kan trykke på og så automatisk komme ind til sit fotoalbum som man nu har på sin mobil/computer og så vælge sine billeder - som man jo gør alle andre steder hvor man gerne vil indsætte fx et billede.

Nu har jeg jo stillet så mange spørgsmål om det ene og det andet omkring vores skønne mutte-unger, så tænkte at jeg gerne vil vise dem frem nu :)

Men jeg prøver at kaste mig ud i det senere og håber at det lykkedes :D

Brugeravatar
Marsvin
Administrator
Administrator
Indlæg: 4891
Tilmeldt: man 19. jan 2004 12:58
Geografisk sted: Albertslund
Kontakt:

Re: Photobucket.com guide til billeder på forum

Indlæg af Marsvin »

Hej.

Det er fordi at hvis man kan vedhæfte filer direkte, så vil det bruge plads og båndbredde på min server og internetforbindelse, som kører hjemme privat.
Når man linker f.eks. fra photobucket bruger man plads og båndbredde fra andre servere på internettet.
Venlig hilsen

Johnny Ramm - Tidligere @marsvin.dk opdræt af Abyssinier
Over-Gnaverhjernen ;-)
OverAdmin & Ejer af Forum.

http://mutterne.dk
admin@mutterne.dk

Alle mine Abyssinere er efter rene Sydamerikanske linier. Alle der er født her, er danske mutter ;-)
Billede

Besvar