Planlagt nedetid d. 25/1 + 1/2-2012 (ca. 0:00 - ...)

Spørgsmål og guider til brug af Forum. Oplysninger om nye funktioner og regler.

Redaktør: Redaktører

Besvar
Brugeravatar
Marsvin
Administrator
Administrator
Indlæg: 4891
Tilmeldt: man 19. jan 2004 12:58
Geografisk sted: Albertslund
Kontakt:

Planlagt nedetid d. 25/1 + 1/2-2012 (ca. 0:00 - ...)

Indlæg af Marsvin »

Jeg skal have opgraderet serveren til en hurtigere pc (den gamle er ved at "halte" lidt i det) samt have skiftet router, da den jeg har nu skal til reparation.

Opgraderingen bliver det der tager længst tid da både hardware og software skal opgraderes og der skal laves backup først, så jeg kan genskabe systemet hvis opgraderingen skulle fejle.

For de mere nørdede:

Server kører pt win 2000 server og den kan ikke bare flyttes til ny hardware og så starte, så der skal laves en repair så den kan starte på den "nye" pc. Derefter skal der installeres Win 2003 server (opgradering skal startes fra Windows, derfor skal Win 2K først køre). Jeg havde håbet at få en hurtigere og større harddisk retur fra RMA, men den er forsinket pga. generel mangel på harddiske i forbindelse med oversvømmelserne i Thailand.
Venlig hilsen

Johnny Ramm - Tidligere @marsvin.dk opdræt af Abyssinier
Over-Gnaverhjernen ;-)
OverAdmin & Ejer af Forum.

http://mutterne.dk
admin@mutterne.dk

Alle mine Abyssinere er efter rene Sydamerikanske linier. Alle der er født her, er danske mutter ;-)
Billede

Brugeravatar
Lina
Mutteforumjunkie :-)
Mutteforumjunkie :-)
Indlæg: 36225
Tilmeldt: søn 16. maj 2004 18:21
Geografisk sted: 3rd rock from the sun
Kontakt:

Re: Planlagt nedetid onsdag d. 25/1-2012

Indlæg af Lina »

Og det er sæføli planlagt i tidsrummet 8-14, nicht war?
Der findes kun 10 slags mennesker:
Dem, der forstår det binære talsystem. Og dem, der ikke forstår det.


I refuse to have a battle of wits with an unarmed person
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Sweet Leaf - Kugge.dk - Fotoguide For Dummies - Pixel's Side

Brugeravatar
Marsvin
Administrator
Administrator
Indlæg: 4891
Tilmeldt: man 19. jan 2004 12:58
Geografisk sted: Albertslund
Kontakt:

Re: Planlagt nedetid onsdag d. 25/1-2012

Indlæg af Marsvin »

Jeg går måske igang allerede ved midnat med backup/kloning af boot drevet. Det kommer an på hvor træt jeg er.

Jeg er allerede ved at tage backup af de data jeg ved ikke ændrer sig i løbet af i dag. Så det kan godt være serveren er lidt sløv imens det foregår.
Venlig hilsen

Johnny Ramm - Tidligere @marsvin.dk opdræt af Abyssinier
Over-Gnaverhjernen ;-)
OverAdmin & Ejer af Forum.

http://mutterne.dk
admin@mutterne.dk

Alle mine Abyssinere er efter rene Sydamerikanske linier. Alle der er født her, er danske mutter ;-)
Billede

Brugeravatar
Marsvin
Administrator
Administrator
Indlæg: 4891
Tilmeldt: man 19. jan 2004 12:58
Geografisk sted: Albertslund
Kontakt:

Re: Planlagt nedetid onsdag d. 25/1-2012

Indlæg af Marsvin »

Og så har man lige fået besked om at de har krediteret den harddisk jeg har sendt til reparation. De har så bare lige overført pengene til ham jeg købte den igennem og ikke givet mig besked om det :evil: :evil: :evil: Bonderøve!!!
Så nu har de fået mit konto nr. så de overfører dem til mig.

Når harddiskene falder i pris så køber jeg en ny og større. Hvis jeg har tålmodighed til at vente, hvilket jeg nok ikke har :twisted: Så det bliver en nat mere med kloning af data når den engang kommer. Suk.

Men den bliver da så i det mindste meget større og hurtigere. Regner med at købe en på 2 TB. Har pt. kun 370 GB fordelt på 2 gamle harddiske.
Venlig hilsen

Johnny Ramm - Tidligere @marsvin.dk opdræt af Abyssinier
Over-Gnaverhjernen ;-)
OverAdmin & Ejer af Forum.

http://mutterne.dk
admin@mutterne.dk

Alle mine Abyssinere er efter rene Sydamerikanske linier. Alle der er født her, er danske mutter ;-)
Billede

Brugeravatar
Marsvin
Administrator
Administrator
Indlæg: 4891
Tilmeldt: man 19. jan 2004 12:58
Geografisk sted: Albertslund
Kontakt:

Re: Planlagt nedetid onsdag d. 25/1-2012

Indlæg af Marsvin »

Alt hvad der kunne gå galt gik galt.

Havde heldigvis lavet backup af alt, så det lykkedes at få reddet det hele alligevel. Jeg måtte opgradere via en gammel 80 GB harddisk da windows 2000 ikke kunne håndtere en harddisk på 250 GB ved reparation af installation, så den sletttede ALT på den!!!

Har fået sovet et par timer her til eftermiddag imens data blev overført igen. Efter jeg startede med at opgradere ved midnat. Så jeg er meget træt, men Futte skal luftes, så vi smutter ud og henter noget junkfood.

Routeren er ikke bliver byttet om, da begge de gamle routere jeg har fejler. Den ene er helt død, den anden får bare ikke kontakt :evil: :evil: :evil:

Så nu håber jeg det hele virker igen. Det er da lykkedes at få installeret på en hurtigere pc med Windows 2003 server nu.
Venlig hilsen

Johnny Ramm - Tidligere @marsvin.dk opdræt af Abyssinier
Over-Gnaverhjernen ;-)
OverAdmin & Ejer af Forum.

http://mutterne.dk
admin@mutterne.dk

Alle mine Abyssinere er efter rene Sydamerikanske linier. Alle der er født her, er danske mutter ;-)
Billede

Annetten
Vild med mutterne :-)
Vild med mutterne :-)
Indlæg: 2344
Tilmeldt: tors 4. aug 2005 19:11
Geografisk sted: Slagelse
Kontakt:

Re: Planlagt nedetid onsdag d. 25/1-2012

Indlæg af Annetten »

=D> =D> =D>

Brugeravatar
alatind
Afhængig af mutterne :-)
Afhængig af mutterne :-)
Indlæg: 4748
Tilmeldt: man 2. apr 2007 22:11
Geografisk sted: Køge

Re: Planlagt nedetid onsdag d. 25/1-2012

Indlæg af alatind »

dejligt at du laver så meget for vores forum... det er også blevet hurtigere synes jeg :D
Hilsen Line Tind

Brugeravatar
Marsvin
Administrator
Administrator
Indlæg: 4891
Tilmeldt: man 19. jan 2004 12:58
Geografisk sted: Albertslund
Kontakt:

Re: Planlagt nedetid onsdag d. 25/1-2012

Indlæg af Marsvin »

Jeg kan i hvertfald mærke at det kører meget hurtigere. Den gamle server kørte med en enkelt kerne cpu og den nye kører med en fire kernet cpu samt mere og hurtigere ram osv. Og når der kommer en ny harddisk i så burde den blive endnu hurtigere, også når jeg skal gemme eller hente noget fra serveren når der bliver mere plads til rådighed.

Så mangler der bare at få routeren repareret så der ikke kommer udfald. Men det kræver lige at jeg har en anden at sætte til imens.

Jeg har måttet genstarte nogle gange her til aften, da den konstant ville genstarte pga. sikkerhedsopdateringer og sikkerhedsopdateringer til netop hentede sikkerhedsopdateringer.
Venlig hilsen

Johnny Ramm - Tidligere @marsvin.dk opdræt af Abyssinier
Over-Gnaverhjernen ;-)
OverAdmin & Ejer af Forum.

http://mutterne.dk
admin@mutterne.dk

Alle mine Abyssinere er efter rene Sydamerikanske linier. Alle der er født her, er danske mutter ;-)
Billede

Brugeravatar
Marsvin
Administrator
Administrator
Indlæg: 4891
Tilmeldt: man 19. jan 2004 12:58
Geografisk sted: Albertslund
Kontakt:

Re: Planlagt nedetid onsdag d. 25/1-2012

Indlæg af Marsvin »

Lukker serveren midlertidigt ned efter midnat, altså i nat. Der skal installeres en ny større og hutigere harddisk (HDD) på 2 TB, i stedet for den 250 GB der siddder i nu. Det burde ikke tage så lang tid at klone den gamle HDD til den nye.
Venlig hilsen

Johnny Ramm - Tidligere @marsvin.dk opdræt af Abyssinier
Over-Gnaverhjernen ;-)
OverAdmin & Ejer af Forum.

http://mutterne.dk
admin@mutterne.dk

Alle mine Abyssinere er efter rene Sydamerikanske linier. Alle der er født her, er danske mutter ;-)
Billede

Besvar