Lene-Razzi

Til lidt hygge snak om marsvin, eller til emner der ikke passer ind i de andre kategorier. Vil du fortælle om en oplevelse med dit marsvin som f.eks. fødsel eller en sjov ting det har lavet osv.

Tonen skal holdes pæn, ellers er der rimeligt frit spil :-)

Redaktør: Redaktører

Kravler dine marsvin også op i høhække m m. og sover i dem?

Ja
10
20%
Nej
5
10%
Af og til
7
14%
Nogen af dem
5
10%
Det ved jeg ikke
0
Ingen stemmer
De har ingen høhække/Kan ikke komme op i dem
21
43%

Stemmer i alt : 48

Lene-Razzi

Indlægaf Danmakine skrevet fre 31. aug 2007 19:59

ja, Fyyy...

Jeg trådte ind over marsvineprivatlivets grænser i dag, fordi jeg havde lagt mærke til en sjov måde at udnytte en hø-krybbe på. Prins, som ligger dér, er meget nervøs og skal altid hen til burkanten når jeg kommer, så jeg måtte finde på noget.

Så, Lene Paparazzi blev født... :lol: Jeg stod bag den åbnede dør og rakte en arm frem mens jeg kiggede gennem sprækken mellem dør og væg, uha ja højteknologisk.

Hermed kan jeg så præsentere mit yndlingsbillede:

Prins Hugger Høhækken

Billede

Han ligger virkelig sådan, og en gang imellem ligger han næsten på ryggen tværs hen over den, og putter sig godt og grundigt ind.
Jeg var ved at dø af grin over ham første gang han gjorde det, og hver eneste gang jeg har set ham gøre det sidenhen...

Skal siges at de har mange sjove ting for med den: Den kan stilles på højkant og være en slags "kinesisk foldevæg", den kan sørme også stilles på hovedet, og man sover SÅÅÅ godt i høet, med "telt" over. For det meste klapper den bare sammen, så kan man hoppe over den :D
Det med at vælte den er de holdt op med nu - den kan jo soves I!! (De har kun haft den tre dage, det er egentlig ikke deres)

/Lene
Danmakine

Indlægaf Næsedyret skrevet fre 31. aug 2007 21:02

:D Jeg har en hø-hæk helt magen til den på billedet og når jeg stiller den op i buret bliver den faktsik mest brugt som køjeseng -helt som Prins på billedet. Da den tager en del plads i buret bruger jeg den kun en gang imellem hvis der skal ske noget nyt. Ellers ligger jeg bare høbunker rundt omkring -til at lege i og spise af.
Næsedyret

Indlægaf klejnstrup1 skrevet fre 31. aug 2007 21:27

Hvor har i dog fået fat på sådan en smart en?
klejnstrup1

Indlægaf Katrine_y skrevet fre 31. aug 2007 21:29

Jeg har lige set dem i Petworld i går :D
Katrine_y

Indlægaf Anonymous skrevet fre 31. aug 2007 21:55

Jeg har ingen høhække, men mine elsker at putte i hø, så havde de en ville de sikkert lægge oppe i den, hvis de kunne komme derop.
Den på billedet er da smart og værd at overveje at investere i :)
Anonymous

Indlægaf von_fancy skrevet lør 1. sep 2007 18:29

Jeg bruger ikke høhække, de fylder for meget og mine dyr kan bedre lide at kravle rundt i høet, så de får bare en stor klump hø (frisk fra vores egen gård ;) ) ned i buret som de kan muntre sig med og i ;)
Mvh. Benedikte

Billede
Brugeravatar
von_fancy
Mutteforumjunkie :-)
Mutteforumjunkie :-)

Geografisk sted: Randers

Indlægaf Danmakine skrevet søn 2. sep 2007 10:27

De to fyre her bor i et 120*60 cm bur, så jeg synes de har plads nok :-)

Til gengæld har de så også kun ét hus, nemlig en bøjelig bro jeg har sat søm i den ene ende af og så sat op som foderplads og hus - smaart :D

Egentlig er det heller ikke deres høhæk da jeg heller ikke synes om at fylde buret med "sådan noget", men jeg fik pludselig 3 grupper grise i stedet for 2, og så var gode dyr rådne - heldigvis havde jeg den her liggende, det er min lillebrors, men da hans grise bor her har jeg alt hans udstyr her hos mig. De andre (i hhv. et 73*43 og et 120*60 bur) har høhække fra IKEA - "Bygel" trådkurve til køkkenet, 12 kr stykket, super :D

Men nu hvor jeg har set hvor glade de to fistre er for den høhæk får de nok lov til at beholde den - selvom de griser godt med høet, hvilket er lidt af et problem for mig da jeg skal have al affaldet ind i én skraldespand jeg deler med underboen :?

/Lene
Danmakine

Indlægaf Anonymous skrevet søn 2. sep 2007 16:02

Mine dyrs høhæk er ca. 20 cm høj, men de har fundet ud af at springe op på ét af deres huse og derfra springe op på høhækken. Det ser meget sødt ud men falder de sådan rigtig i søvn i den, kan de godt finde på også at tisse i den, hvilket er noget...ja tis!
Anonymous

Indlægaf Næsedyret skrevet søn 2. sep 2007 18:06

:D Så fandt jeg et billede af en sovende Beate i høhækken. -Læg mærke til hvordan det er lykkedes hende at medbring en gulerod :D

Billede

SÃ…Ã…Ã…Ã…K jeg savner hende!
Næsedyret

Indlægaf Danmakine skrevet søn 2. sep 2007 19:10

Nååårh....
Åbenbart er alle mutter ens, et eller andet sted... Blødt og lækkert, der ligger de gerne :)

/Lene
Danmakine

Indlægaf Anonymous skrevet søn 2. sep 2007 19:13

Hende Beate var altså godt nok en lækkermås. Hun ligner min Pelse til forveksling bortset fra hårenes struktur! Kan godt forstå du savner hende.
Anonymous

Indlægaf Næsedyret skrevet søn 2. sep 2007 19:31

Ja hun var DEJLIG! -Og magen til kælegris skal man lede længe efter. Hun gik bare helt i koma hvis man gad ae hende på "panden".
Næsedyret

Skøøndt syn

Indlægaf Websol skrevet man 3. sep 2007 00:42

:shock: :P
Websol

Indlægaf millemus skrevet man 10. sep 2007 19:36

Nu har jeg også fået købt sådan et høstativ :P

NÃ¥r jeg har ordnet bure, bliver det sat ned til grisene.
Jeg er spændt på, hvad de siger til det....

Jeg lægger billeder ind senere.
millemus
Vild med mutterne :-)
Vild med mutterne :-)

Indlægaf Danmakine skrevet man 10. sep 2007 19:47

ej hvor spændende! Mine syntes først at det var hyyleskægt at vælte det indtil de fandt fidusen :lol:
Danmakine

Næste

Tilbage til Hygge snak om marsvin