Legetøj til marsvineunger

Til lidt hygge snak om marsvin, eller til emner der ikke passer ind i de andre kategorier. Vil du fortælle om en oplevelse med dit marsvin som f.eks. fødsel eller en sjov ting det har lavet osv.

Tonen skal holdes pæn, ellers er der rimeligt frit spil :-)

Redaktør: Redaktører

Besvar
laivoi
Helt ny med mutterne
Helt ny med mutterne
Indlæg: 2
Tilmeldt: søn 17. maj 2015 11:50

Legetøj til marsvineunger

Indlæg af laivoi »

Hej med jer.

Jeg har fået 2 marsvineunger og de er nu håndvante. De går sammen i et bur og i dag timerne er de ude i en løbegård. Jeg vil dog gerne give dem noget at lege med eller aktivetets 'grej' og så vil jeg høre med jer erfarne, hvad der er godt og skidt? Jeg har været inde på forskellige hjemmesider og netshops og der kan jeg jo købe mig fattig. Så et par gode fif efterlyses :) på forhånd tak:)

Brugeravatar
Mysteries
Har styr på mutterne :-)
Har styr på mutterne :-)
Indlæg: 677
Tilmeldt: man 18. jul 2011 21:53
Geografisk sted: Glostrup
Kontakt:

Re: Legetøj til marsvineunger

Indlæg af Mysteries »

Købelegetøj:
aktivitetsspil (løfte låg for at finde godbidder, trille med bold for at få godbidder osv.), gnavelegetøj (bolde af hø, huse af træ, piletunneler, "juletræ" (= en trekantet plade af et eller andet de kan spise, som står på en træfod))
tunneler, huler, senge (man skal ikke undervurdere værdien af en seng, som man kan tage på hovedet og rende rundt og lege skildpadde under...)

Gør-det-selv legetøj:
En papirspose/sæk med et hul klippet i bunden.
Paprør med hø stoppet i
rør fra tæppeforretninger, skåret i passende bidder som tunneler
grene fra æble-, pære-, pil-, birk-, bøgetræer (med blade)
Vinkasser, papkasser

Se evt. på LUX-shoppen. De har mange gode ting. Kommer du på Roskilde Dyrskue har Kreds 1 en stand der, hvor vi også har forskelligt aktivitetslegetøj med.
Christina

laivoi
Helt ny med mutterne
Helt ny med mutterne
Indlæg: 2
Tilmeldt: søn 17. maj 2015 11:50

Re: Legetøj til marsvineunger

Indlæg af laivoi »

Tak for hjælpen:) Har købt en træbro og et lille hus, samt 2 ruller med klokker indeni. Det er blevet taget godt imod :D

putte
Helt ny med mutterne
Helt ny med mutterne
Indlæg: 45
Tilmeldt: tors 23. jul 2015 23:52

Re: Legetøj til marsvineunger

Indlæg af putte »

Jeg havde en tom plastik bøtte som der engang har været småkager i og den har jeg forvandlet til en tunnel som bliver flittigt brugt i løbegården. Jeg skar simpelthen bare bunden ud og så havde jeg et flecetæppe som ikke blev brugt og det klippede jeg til og fik syet fast både inden i bøtten og udenpå.
Hvis man går sine gemmer igennem, så kan man som regl finde noget som der kan bruges eller forvandles til noget som de kære mutter kan bruge.
Jeg er slet ikke en haj til at sy men jeg har da fået blod på tanden til at forsøge mig med mere for der er jo også mange penge at spare :)

Besvar