Chokerende priser på marsvin i dyrehandel

Til lidt hygge snak om marsvin, eller til emner der ikke passer ind i de andre kategorier. Vil du fortælle om en oplevelse med dit marsvin som f.eks. fødsel eller en sjov ting det har lavet osv.

Tonen skal holdes pæn, ellers er der rimeligt frit spil :-)

Redaktør: Redaktører

Besvar
Brugeravatar
Mysteries
Har styr på mutterne :-)
Har styr på mutterne :-)
Indlæg: 677
Tilmeldt: man 18. jul 2011 21:53
Geografisk sted: Glostrup
Kontakt:

Chokerende priser på marsvin i dyrehandel

Indlæg af Mysteries »

Jeg havde et par fine marsvinepiger (trefarvede crestede) til konsultation hos mig forleden, og ejeren fortalte at hun havde købt dem i en dyrehandel, som havde importeret dem fra Østeuropa. Det synes jeg jo lød lidt specielt, så vi snakkede videre. Dyrehandleren mente man kunne få bedre og billigere marsvin ved at importere dem (..hvilket jeg jo undrer mig lidt over, især det med bedre. Jeg synes da opdrætterne i Danmark som regel har god kvalitet, men de ender selvfølgelig heller ikke altid i dyrehandlerne). Til gengæld solgte han dem så også for 400 kr stykket. 400 kr!!!! :shock: Det er godt nok meget for et marsvin fra en dyrehandel, må jeg sige. Ejeren synes også selv det havde været meget dyrt at punge ud med 800 kr for to marsvin, men havde været desperat, da det ikke var til at opstøve marsvin nogen steder på det tidspunt (i foråret). Jeg har da selv lagt mærke til at der har været stor efterspørgsel på marsvin, men at det ligefrem fører til at dyrehandler presser priserne så voldsomt op, det havde jeg ikke regnet med. Så står jeg da og tænker at jeg tager for lidt for mine blandingsunger, når jeg har taget 200 for dem.
Har I oplevet noget lignende?
Christina

Brugeravatar
Lina
Mutteforumjunkie :-)
Mutteforumjunkie :-)
Indlæg: 36225
Tilmeldt: søn 16. maj 2004 18:21
Geografisk sted: 3rd rock from the sun
Kontakt:

Re: Chokerende priser på marsvin i dyrehandel

Indlæg af Lina »

Jeg har ikke oplevet noget lignende... til gengæld synes jeg så at vi i visse lande (os inkluderet) ligger ret højt prismæssigt for marsvin, og nu tænker jeg udelukkende hos opdrættere.
Et racedyr i England koster typisk ca halvdelen af hvad det koster herhjemme... og det samme gør sig vist nogenlunde gældende osse i f.ex. Holland. Det har jeg undret mig en del over.. hvorfor dyrene skal være så dyre her... tager man de svenske dyr, så er de typisk endnu dyrere end de danske.

Jeg har altid været af den holdning at et marsvins pris (ihvertfald kæledyrene) ikke bør overstige hvad det koster i dyrehandleren.. nu bor jeg så i storkøbenhavn, så her ryger priserne let op på 2-300kr.
Mit argument er så her, at 'vi' jo gerne vil have at folk af flere grunde ikke støtter dyrehandlerne (de fleste af dem anyways), og her kan det nogengange være svært at få et godt argument igennem... men hvis man siger 'du kan få et lissågodt eller bedre marsvin hos en opdrætter, hvor du ovenikøbet kan se forældre og søskende, og det koster dig mindre', så plejer det at være et rigtigt godt og slagkraftigt argument, hvor man ikke kan trænge igennem med foder, sundhed osv.
Der findes kun 10 slags mennesker:
Dem, der forstår det binære talsystem. Og dem, der ikke forstår det.


I refuse to have a battle of wits with an unarmed person
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Sweet Leaf - Kugge.dk - Fotoguide For Dummies - Pixel's Side

Besvar