Jeg havde et par fine marsvinepiger (trefarvede crestede) til konsultation hos mig forleden, og ejeren fortalte at hun havde købt dem i en dyrehandel, som havde importeret dem fra Østeuropa. Det synes jeg jo lød lidt specielt, så vi snakkede videre. Dyrehandleren mente man kunne få bedre og billigere marsvin ved at importere dem (..hvilket jeg jo undrer mig lidt over, især det med bedre. Jeg synes da opdrætterne i Danmark som regel har god kvalitet, men de ender selvfølgelig heller ikke altid i dyrehandlerne). Til gengæld solgte han dem så også for 400 kr stykket. 400 kr!!!!

Det er godt nok meget for et marsvin fra en dyrehandel, må jeg sige. Ejeren synes også selv det havde været meget dyrt at punge ud med 800 kr for to marsvin, men havde været desperat, da det ikke var til at opstøve marsvin nogen steder på det tidspunt (i foråret). Jeg har da selv lagt mærke til at der har været stor efterspørgsel på marsvin, men at det ligefrem fører til at dyrehandler presser priserne så voldsomt op, det havde jeg ikke regnet med. Så står jeg da og tænker at jeg tager for lidt for mine blandingsunger, når jeg har taget 200 for dem.
Har I oplevet noget lignende?