Optælling

Til lidt hygge snak om marsvin, eller til emner der ikke passer ind i de andre kategorier. Vil du fortælle om en oplevelse med dit marsvin som f.eks. fødsel eller en sjov ting det har lavet osv.

Tonen skal holdes pæn, ellers er der rimeligt frit spil :-)

Redaktør: Redaktører

Besvar
Rikke Breiner Kazoos
Afhængig af mutterne :-)
Afhængig af mutterne :-)
Indlæg: 3780
Tilmeldt: søn 18. okt 2009 23:33

Optælling

Indlæg af Rikke Breiner Kazoos »

Jeg fik pludselig den skøre ide, at jeg ville finde ud af, hvor mange jeg har af hver slags svin. Uden salgsdyr (3 stk) har jeg ialt 36.
3 kastrater, 9 hanner, 24 hunner
12 med sort, 22 med chokolade, 2 uden mørk farve
2 med agouti, 34 uden agouti
15 satiner, 19 satinbærere, 2 mulige satinbærere, 1 ikke satin.
25 med crest, 11 uden crest
22 med gylden, 5 med buff, 6 med creme, 3 uden lys farve
1 på 6 år, 2 på 4 år, 8 på 3 år, 9 på 2 år, 8 på 1 år og 8 på 0 år.

Alt i alt egentlig ok. Jeg vil gerne have flest chokolader, men stadig nogle sorte. satiner vil jeg helst have halvt af hver af. Engang kunne jeg bedst lide mutter med crest, men hvis de har et pænt hoved, kan jeg faktisk bedst lide dem uden, så det kan der arbejdes på. Det er også lettere, hvis de ikke har crest, hvis man vil udstille en i racedyr ind imellem. Det passer mig fint, at der er flest gyldne, men jeg vil ikke udvære de andre lyse farver, så det er en fin balance på det punkt.

Hvad har i andre af sjove mutter? Jeg har jo eksempelvis ikke nogen med røde øjne, langt hår, krøller eller lignende. Kun tre med pelsfejl, og ingen med "rigtige" hvirvler :)
Billede

Brugeravatar
Mysteries
Har styr på mutterne :-)
Har styr på mutterne :-)
Indlæg: 677
Tilmeldt: man 18. jul 2011 21:53
Geografisk sted: Glostrup
Kontakt:

Re: Optælling

Indlæg af Mysteries »

Ha ha sjov id├®
Jeg har:
1 kastrat, 1 han, 5 hunner
1 alpaca, 1 alpacalign. ting, 2 CH-teddyer (den ene med crest), 2 peruanerlign. ting og 1 kort hvirvelkryds
2 trefarvede (sort/gylden/hvid), en sort/creme, en gylden agouti/hvid, 1 sort tan, 1 sort/hvid fox, 1 zobel/hvid fox/magpie evt.
I alt: 7 evigt sultne, altid snakkende, til tider popcornende, fjollede og højt elskede muttebasser :)
Christina

Ulla
Har styr på mutterne :-)
Har styr på mutterne :-)
Indlæg: 526
Tilmeldt: søn 24. jun 2012 17:02
Geografisk sted: Islev, Rødovre

Re: Optælling

Indlæg af Ulla »

Jeg kan da prøve at være med på legen.
Ja hvad har jeg?
2 kastrater, 4 hanner og 10 hunner.
2 Sort Fox, 1 Sort Tan, 2 Hvide RØ, 1 Gylden MØ, 2 Orange Agouti, 1 Sort/Creme, 2 Hvid/Sort/Creme, 1 Sort/Hvid, 2 Gylden Agouti, 2 Sort/Hvid/Gylden.
1 Langhåret, 1semilanghåret, 1Kort Hvivl krydsning, 2 Crested, 11 korthåret.
4 fra 2013, 5 fra 2012, 2 fra 2011, 5 fra 2009.
2 af dem er egen avl.

Besvar