Suk kender i det?

Til lidt hygge snak om marsvin, eller til emner der ikke passer ind i de andre kategorier. Vil du fortælle om en oplevelse med dit marsvin som f.eks. fødsel eller en sjov ting det har lavet osv.

Tonen skal holdes pæn, ellers er der rimeligt frit spil :-)

Redaktør: Redaktører

Besvar
Rikke Breiner Kazoos
Afhængig af mutterne :-)
Afhængig af mutterne :-)
Indlæg: 3780
Tilmeldt: søn 18. okt 2009 23:33

Suk kender i det?

Indlæg af Rikke Breiner Kazoos »

For nylig tog jeg to hunner tilbage fra 2011, fordi faren i familien havde fået allergi. De går her stadig, selvom jeg egentlig er på vej ned i antal dyr, og derfor beholder færre unger. Jeg synes fandme det er svært at sige nej, for alle de unger der bliver født her betyder noget for mig, og det gør ondt at skulle af med dem. Det gør dobbelt ondt, når man enten skal sige nej til at tage dem tilbage eller sælge dem endnu en gang.
For en uges tid siden fik jeg så denne besked:
Kære Rikke



I julen 2010 købte vi 2 skønne hanmarsvin hos dig. Et dejligt hvidt marsvin med sort hoved og en sortbrun broget lille fyr. Marsvinene blev købt som kæledyr til mine børn Aksel og Anna.



Der er nu desværre sket det, at faren i familien har udviklet allergi overfor de 2 kræ. Vi er meget kede af det, og har forsøgt at afskærme dyrene i et værelse for at se, om det kunne hjælpe på allergien. Men desværre har det ikke haft effekt. Vi er nødt til at skaffe os af med dem LLL



Vi håber sådan, at du kan tage dem tilbage, eller kender nogen som vil give de 2 små fyre et dejligt hjem hvor de vil blive passet rigtigt godt.



Snøfte er en rigtig kælepotte ÔÇô lidt sky når han bliver taget op af buret, men kommer helt i ekstase med superskønne veltilpas lyde, når han ligger på ens mave og bliver strøget. Han siger faktisk indimellem veltilpas lyde bare han skal have klippet klør. Snøfte ligger lidt under for Uno der er den dominerende han, men Snøfte snyder tit Uno som er meget større end ham, og gemmer sig hurtigt i det hus de har i buret hvorefter Uno må ÔÇØpakke sigÔÇØ.



Og når vi snakker om Uno så er han altså et marsvin med en fantastisk personlighed! Kan vist bedst beskrives som om der er en stor bjørn inde i ham! Han er ikke bange for noget, skal altid spille ÔÇØhårdÔÇØ, men kan alligevel ikke lade være med, at vælte om på siden af bare velvære når han bliver kælet med.



Både Uno og Snøfte er i topform, og selvom dåbsattesten siger +3 år så bliver der altså ÔÇØpopcornetÔÇØ selvom det for Uno ofte bare bliver til et lille vrik med forkroppen! Bagpartiet er lidt for tungt at få med i hoppet.



Som du kan nok kan forstå så er begge marsvin nærmest 2 ekstra medlemmer af familien, men desværre må vi af med dem.



Alt (bur, transportkasse, foderskåle m.v.) følger naturligvis med marsvinene ÔÇô det hele kvit og frit.



Jeg håber på et bekræftende svar fra dig."

Hvad dælen skal jeg gøre? Den ene er den eneste overlevne unge fra Jasmins eneste kuld, efter hans to smukke søstre måtte aflives, da de vævede og ikke voksede. Han er en teddyagtig fyr, og Jasmin er det sødeste og mest kælne dyr vi har, og et af Christoffers marsvin. Den anden er fra Camilla, så den har jeg ikke et forhold til på den måde. Først var jeg overbevist om at jeg skulle sige nej, men har alligevel ikke kunnet få mig selv til at svare. Nu er jeg der, hvor jeg overvejer kraftigt at tage dem tilbage, få dem kastreret, og enten videreformidle eller lade dem fise den af sammen med mine hunner. Men hvad så med mine egne dyr. Jeg kan give dem bedre plads og mere opmærksomhed, hvis jeg fortsætter med at gå ned i antal. Iiiiiih altså :(
Billede

Brugeravatar
Lina
Mutteforumjunkie :-)
Mutteforumjunkie :-)
Indlæg: 36225
Tilmeldt: søn 16. maj 2004 18:21
Geografisk sted: 3rd rock from the sun
Kontakt:

Re: Suk kender i det?

Indlæg af Lina »

Rikke - jeg skal have kastreret oppe ved Trine indenfor det næste stykke tid, og er vi nogen stykker så slipper vi med 450kr/stk - så du er ihvertfald meget velkommen til at være 'med' :-)
Der findes kun 10 slags mennesker:
Dem, der forstår det binære talsystem. Og dem, der ikke forstår det.


I refuse to have a battle of wits with an unarmed person
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Sweet Leaf - Kugge.dk - Fotoguide For Dummies - Pixel's Side

Rikke Breiner Kazoos
Afhængig af mutterne :-)
Afhængig af mutterne :-)
Indlæg: 3780
Tilmeldt: søn 18. okt 2009 23:33

Re: Suk kender i det?

Indlæg af Rikke Breiner Kazoos »

Det kan være jeg får brug for det Lina. Jeg er for svag på det punkt :(
Billede

Brugeravatar
Lina
Mutteforumjunkie :-)
Mutteforumjunkie :-)
Indlæg: 36225
Tilmeldt: søn 16. maj 2004 18:21
Geografisk sted: 3rd rock from the sun
Kontakt:

Re: Suk kender i det?

Indlæg af Lina »

ja det kan jeg osse godt følge... kastrater er jo trods alt lidt nemmere at stable ;-)

Jeg solgte en af mine forleden, sammen med en pensionisthun... og jeg har pt 1-2 hanner siddende som godt kunne tåle en kastration.
Der findes kun 10 slags mennesker:
Dem, der forstår det binære talsystem. Og dem, der ikke forstår det.


I refuse to have a battle of wits with an unarmed person
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Sweet Leaf - Kugge.dk - Fotoguide For Dummies - Pixel's Side

Eva
Har styr på mutterne :-)
Har styr på mutterne :-)
Indlæg: 632
Tilmeldt: man 7. maj 2007 15:17
Geografisk sted: Kbh SV
Kontakt:

Re: Suk kender i det?

Indlæg af Eva »

Rikke, det kender jeg alt for godt. Jeg er bliver både ked af at skulle træffe beslutningen om at sælge/videreformidle dyret igen eller beholde det selv, men også tiden og besværet med at få integreret et dyr i en flok igen. Jeg har lige sagt ja til at tage et dyr tilbage og hun kommer med som salgsdyr i Asferg, for der er hverken plads til hende eller brug for hende i avlen. Det er ikke nemt, især ikke, hvis man som du gerne vil ned i antal. Jeg har pt. 22 dyr gående inkl. pensionister og salgsdyr og jeg vil heller ikke have flere, men hvad siger man når folk ikke kan have deres dyr mere?

Brugeravatar
Mysteries
Har styr på mutterne :-)
Har styr på mutterne :-)
Indlæg: 677
Tilmeldt: man 18. jul 2011 21:53
Geografisk sted: Glostrup
Kontakt:

Re: Suk kender i det?

Indlæg af Mysteries »

Jeg bliver tit kontaktet af folk der vil af med deres marsvin. Er det hanner tilbyder jeg at tage dem mod at de lader dem kastrere først, da det så er lidt lettere at finde hjem til dem. Nogle gange lader jeg dem også bare få lov at have dem til salg på min hjemmeside. Jeg synes godt man kan stille lidt krav til folk, når de sådan har brug for at komme af med deres kæledyr, men jeg har også oplevet at de ikke vil betale så mange penge for at finde nyt hjem til dem.
Christina

Rikke Breiner Kazoos
Afhængig af mutterne :-)
Afhængig af mutterne :-)
Indlæg: 3780
Tilmeldt: søn 18. okt 2009 23:33

Re: Suk kender i det?

Indlæg af Rikke Breiner Kazoos »

Så har jeg fået Uno og Snøfte retur. De er begge velpassede og tamme.
Uno er en kæmpe basse på 1550 gram. Hvid på kroppen, og sort hoved med bred blis. Det skal siges, at hans idealvægt ligger under den vægt han har nu, for der er en pæn ølvom, som heldigvis er fast og ikke blævret. Det føles næsten som at tage en drægtig hun ud af buret :lol:
Snøfte er en teddylignende fyr, som jeg tror er satin. Skal lige se ham i dagslys. Han er mest sort, men den hvide tot han har i nakken skinner, og det synes jeg også han gør på det gyldne på måsen. Ved dog ikke om teddyer generelt skinner på den måde. Han vejer 1100 gram og er den mere stille og rolige type.
Skal have dem kastreret hurtigst muligt. Uno regner jeg med at kunne finde et nyt hjem til bagefter. Han virker som en der har nogle år foran sig som stor lækker kastrat. Snøfte ved jeg ikke om jeg beholder til at gå med en stille og rolig hungruppe.
Billede

Besvar