Når man drukner i hanner...

Til lidt hygge snak om marsvin, eller til emner der ikke passer ind i de andre kategorier. Vil du fortælle om en oplevelse med dit marsvin som f.eks. fødsel eller en sjov ting det har lavet osv.

Tonen skal holdes pæn, ellers er der rimeligt frit spil :-)

Redaktør: Redaktører

Besvar
Eva
Har styr på mutterne :-)
Har styr på mutterne :-)
Indlæg: 632
Tilmeldt: man 7. maj 2007 15:17
Geografisk sted: Kbh SV
Kontakt:

Når man drukner i hanner...

Indlæg af Eva »

... og ikke ved hvem man skal beholde, hvad gør man så? Har pt. 10 hanner, 1 steril og 2 kastrater. Jeg ved at de tre, der ikke kan lave børn bliver boende, men hold op hvor er det svært at sortere i de resterende 10 hanner. Jeg sidder og vender og drejer i dagens sidste solstråler, for nu må nogle altså flytte. Det er sørme svært, for de er jo også søde. Må ud og hente mappen med stambøger...

Ulla
Har styr på mutterne :-)
Har styr på mutterne :-)
Indlæg: 526
Tilmeldt: søn 24. jun 2012 17:02
Geografisk sted: Islev, Rødovre

Re: Når man drukner i hanner...

Indlæg af Ulla »

Ja det kan jeg godt forstille mig at det er. Hos mig er det bare sådan at jeg har 3 kasterater & en han som skal bruges til avl, men så 6 hunner som er for gamle til avl og en hun der er for ung og en anden hun som lige skal med på udstilling inden hun bliver sat sammen med handyret.

Rikke Breiner Kazoos
Afhængig af mutterne :-)
Afhængig af mutterne :-)
Indlæg: 3780
Tilmeldt: søn 18. okt 2009 23:33

Re: Når man drukner i hanner...

Indlæg af Rikke Breiner Kazoos »

Ja Eva det er altid svært, hvilke unger man skal beholde, for man skal jo både tage højde for, hvem der er lækrest, og hvem man kommer til at kunne bruge i avl (familieskab og den slags). Derudover er der nogen der har større personlighed end andre. Det kan være en helt uoverskuelig opgave.

Vil du ikke lige sige til, når du har besluttet dig til at sætte nogen til salg, for jeg svømmer over i købere. Også nogen der mangler en lille hanunge til deres ensomme voksne han, og nogen der vil have to hanunger. Det er lidt håbløst, når man kun har to der med sikkerhed er drægtige, men venteliste til ialt 17 marsvineunger.
Billede

Annetten
Vild med mutterne :-)
Vild med mutterne :-)
Indlæg: 2344
Tilmeldt: tors 4. aug 2005 19:11
Geografisk sted: Slagelse
Kontakt:

Re: Når man drukner i hanner...

Indlæg af Annetten »

Avs, Rikke. Det kan man da betragte som lidt af et luksusproblem. Hvor er det godt at der er så mange der køber hos avlere i stedet for hos dyrhandleren, hvor de jo kan komme ud for lidt af hvert.

Rikke Breiner Kazoos
Afhængig af mutterne :-)
Afhængig af mutterne :-)
Indlæg: 3780
Tilmeldt: søn 18. okt 2009 23:33

Re: Når man drukner i hanner...

Indlæg af Rikke Breiner Kazoos »

Ja Annette det er et luksusproblem, i forhold til hvis man ikke kan få dem solgt, og det er selvfølgelig dejligt, at de vælger en opdrætter. Det er bare så ærgerligt, når man er nødt til at sige til folk, at man ikke har unger til dem, og at det har dem man kender heller ikke, og man så ved de måske ender hos en dyrehandler alligevel. Men Betinna har lige skrevet, at hun har et par hanunger, der er klar om ca tre uger, og det er rart at vide :)
Billede

Eva
Har styr på mutterne :-)
Har styr på mutterne :-)
Indlæg: 632
Tilmeldt: man 7. maj 2007 15:17
Geografisk sted: Kbh SV
Kontakt:

Re: Når man drukner i hanner...

Indlæg af Eva »

Jeg har besluttet at små to brødre ryger, en større han (flaskebarn) fra januar og den voksne hun, som jeg også har oppe her. Tager en halvstor satinhan med til Brædstrup, som jeg håber klarer sig - hvis ikke, så kommer han nok også til salg. (Selvom han har en dejlig personlighed - er altid med helt fremme på plexiglasset :) ham vil jeg nødigt af med). Åh, synes godt nok det er svært. Har fået lovning på en crested satinhan fra Sverige når han ikke kan udstilles mere, så efter nytår. Ham og hans afkom skal der jo også være plads til.

severins
Vild med mutterne :-)
Vild med mutterne :-)
Indlæg: 1162
Tilmeldt: tors 23. jul 2009 13:34
Kontakt:

Re: Når man drukner i hanner...

Indlæg af severins »

Jeg har en hanunge som er klar nu og en om 3 uger, så du må gerne videresende nogle af dine købere.

Rikke Breiner Kazoos
Afhængig af mutterne :-)
Afhængig af mutterne :-)
Indlæg: 3780
Tilmeldt: søn 18. okt 2009 23:33

Re: Når man drukner i hanner...

Indlæg af Rikke Breiner Kazoos »

Det skal jeg gøre Camilla :)
Billede

severins
Vild med mutterne :-)
Vild med mutterne :-)
Indlæg: 1162
Tilmeldt: tors 23. jul 2009 13:34
Kontakt:

Re: Når man drukner i hanner...

Indlæg af severins »

tusind tak rikke :D

Besvar