Usikkert marsvin

Til lidt hygge snak om marsvin, eller til emner der ikke passer ind i de andre kategorier. Vil du fortælle om en oplevelse med dit marsvin som f.eks. fødsel eller en sjov ting det har lavet osv.

Tonen skal holdes pæn, ellers er der rimeligt frit spil :-)

Redaktør: Redaktører

Besvar
Brugeravatar
Ups
Vild med mutterne :-)
Vild med mutterne :-)
Indlæg: 1324
Tilmeldt: tirs 23. sep 2008 20:02
Geografisk sted: Viborg Kommune
Kontakt:

Usikkert marsvin

Indlæg af Ups »

Jeg mistede desværre Pumba til en hjerneblødning i fredags og i går valgte jeg så at smide de to tilbageblevne hunner ned til min kastrat og hans to hunner
Det gik rigtig godt, mens de var i løbegården, men da de kom i buret, så besluttede de 4 af dem at rotte sig sammen mod Oda, som er meget usikker og dermed et nemt mobbeoffer.
Efter en rum tid besluttede jeg at fjerne Oda, da hun var meget skræmt, og de andre forsatte med at jagte hende rundt.

Her til morgen ville jeg så sætte Rosa ned til Oda ( de gik sammen før) men Rosa gik straks igang med at jagte Oda rundt :evil:
Så nu er Rosa tilbage ved flokken og Oda går alene, hvilket hun ser ud til at hygge sig med, og for første gang siden jeg mistede Silke, Odas soulmate, som døde for nogle mdr siden, popcornede hun rundt og kom med hyggelyde :hjerte

Hvad bør jeg gøre nu??

Lade Oda går alene??
Prøve at sætte Oda i flokken igen?
Forsøge at sætte Oda & Rosa sammen igen
Finde en ny ven til Oda??

Jeg er faktisk i vildrede over, hvad jeg bør gøre :(
Sagde Nanna
Mutternes ærbødige slave

Rikke Breiner Kazoos
Afhængig af mutterne :-)
Afhængig af mutterne :-)
Indlæg: 3780
Tilmeldt: søn 18. okt 2009 23:33

Re: Usikkert marsvin

Indlæg af Rikke Breiner Kazoos »

Kan Oda mon med kastraten?
Billede

Brugeravatar
Lina
Mutteforumjunkie :-)
Mutteforumjunkie :-)
Indlæg: 36225
Tilmeldt: søn 16. maj 2004 18:21
Geografisk sted: 3rd rock from the sun
Kontakt:

Re: Usikkert marsvin

Indlæg af Lina »

Hvis hun er meget usikker, så tror jeg på sigt at hun vil misbruges alene, og at hun bliver mobbeoffer på den måde ville jeg nok heller ikke synes var optimalt.
Jeg havde nok kigget efter en ven til hende, som ikke vil virke som en trussel, når hun nu nemt bliver kanøflet. Har selv haft sådan en. Mit valg ville gå på kastrat eller en meget ung hununge, som så er så lille at den ikke vil virke som en trussel.
Der findes kun 10 slags mennesker:
Dem, der forstår det binære talsystem. Og dem, der ikke forstår det.


I refuse to have a battle of wits with an unarmed person
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Sweet Leaf - Kugge.dk - Fotoguide For Dummies - Pixel's Side

Brugeravatar
Ups
Vild med mutterne :-)
Vild med mutterne :-)
Indlæg: 1324
Tilmeldt: tirs 23. sep 2008 20:02
Geografisk sted: Viborg Kommune
Kontakt:

Re: Usikkert marsvin

Indlæg af Ups »

Rikke Breiner Kazoos skrev:Kan Oda mon med kastraten?
Han jagtede hende rundt også :( og problemet er, at Primula & Himmelblå IKKE kan gå uden kastrat, så slagter de hinanden :roll:
Lina skrev:Hvis hun er meget usikker, så tror jeg på sigt at hun vil misbruges alene, og at hun bliver mobbeoffer på den måde ville jeg nok heller ikke synes var optimalt.
Jeg havde nok kigget efter en ven til hende, som ikke vil virke som en trussel, når hun nu nemt bliver kanøflet. Har selv haft sådan en. Mit valg ville gå på kastrat eller en meget ung hununge, som så er så lille at den ikke vil virke som en trussel.
Tak Lina
Tror jeg vil prøve at lede efter en ældre blid kastrat til hende :)
Sagde Nanna
Mutternes ærbødige slave

Brugeravatar
Ups
Vild med mutterne :-)
Vild med mutterne :-)
Indlæg: 1324
Tilmeldt: tirs 23. sep 2008 20:02
Geografisk sted: Viborg Kommune
Kontakt:

Re: Usikkert marsvin

Indlæg af Ups »

Hov glemte at skrive, at i tidernes morgen blev hun sat sammen med Kiks, som dengang var 6 uger, og der fik hun høvl af Kiks :shock: Nu var Kiks også en madamme af rang men alligevel :o

Kan godt mærke, at jeg ikke har så mange grise mere, det er svært at få puslespillet til at gå op :doubt:
Sagde Nanna
Mutternes ærbødige slave

Brugeravatar
Ups
Vild med mutterne :-)
Vild med mutterne :-)
Indlæg: 1324
Tilmeldt: tirs 23. sep 2008 20:02
Geografisk sted: Viborg Kommune
Kontakt:

Re: Usikkert marsvin

Indlæg af Ups »

I går satte jeg dem i løbegård med Oda, men valgte at Primula ikke skulle med, da min fornemmelse er, at det er hende, der er boss.

Det gik rigtig fint, så de kom i buret sammen, ingen problemer. Tilsætter jeg Primula, så opstår der problemer, og de jagter alle Oda.

Så i går fik Oda så lov at gå med gruppen og Primula alene :roll: Så indtil jeg finder en varig løsning, må de gå med gruppen på skift, så er der ingen, der er alene for længe ad gangen.
Sagde Nanna
Mutternes ærbødige slave

Brugeravatar
Louise9460
Godt igang med mutterne :-)
Godt igang med mutterne :-)
Indlæg: 234
Tilmeldt: fre 24. aug 2012 15:17

Re: Usikkert marsvin

Indlæg af Louise9460 »

Jeg ville nok anbefale at finde en ny makker til enten Primula eller Oda. Hvis du vælger at finde en ny makker til Oda, skal det nok være en helt lille hununge, som ikke vil udgøre en trussel, så Oda kan føle sig tryg sammen med hende. :)

Jeg håber, du får fundet den helt rette løsning. :)

Brugeravatar
Ups
Vild med mutterne :-)
Vild med mutterne :-)
Indlæg: 1324
Tilmeldt: tirs 23. sep 2008 20:02
Geografisk sted: Viborg Kommune
Kontakt:

Re: Usikkert marsvin

Indlæg af Ups »

Det hele tog lige en uventet drejning i aftes, hvor Primula valgte at sætte tænderne i min skinnypige :evil: Så nu går trioen ( Primula, Bøvs & Himmelblå) sammen, Oda & Rosa bor pt i hver deres bur, og i eftermiddag henter jeg en ældre dame, som trænger til et godt otium, og jeg håber, at den kan gå sammen med Oda og Rosa, og måske fordi hun er så meget ældre, sætte en dagsorden.

Har seriøst overvejet at frimærker lyder godt og som en stille og fredfyldt beskæftigelse :lol:
Sagde Nanna
Mutternes ærbødige slave

Brugeravatar
Lina
Mutteforumjunkie :-)
Mutteforumjunkie :-)
Indlæg: 36225
Tilmeldt: søn 16. maj 2004 18:21
Geografisk sted: 3rd rock from the sun
Kontakt:

Re: Usikkert marsvin

Indlæg af Lina »

vi kender alle sammen den fornemmelse, hehe
Der findes kun 10 slags mennesker:
Dem, der forstår det binære talsystem. Og dem, der ikke forstår det.


I refuse to have a battle of wits with an unarmed person
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Sweet Leaf - Kugge.dk - Fotoguide For Dummies - Pixel's Side

Brugeravatar
Ups
Vild med mutterne :-)
Vild med mutterne :-)
Indlæg: 1324
Tilmeldt: tirs 23. sep 2008 20:02
Geografisk sted: Viborg Kommune
Kontakt:

Re: Usikkert marsvin

Indlæg af Ups »

Lina skrev:vi kender alle sammen den fornemmelse, hehe
Og efter at Oda her til aften også valgte at bruge tænderne mod en artsfælle, lyder de endnu mere tiltalende :roll:
Sagde Nanna
Mutternes ærbødige slave

Besvar