Pris på kastrat?

Til lidt hygge snak om marsvin, eller til emner der ikke passer ind i de andre kategorier. Vil du fortælle om en oplevelse med dit marsvin som f.eks. fødsel eller en sjov ting det har lavet osv.

Tonen skal holdes pæn, ellers er der rimeligt frit spil :-)

Redaktør: Redaktører

Besvar
Brugeravatar
KMB
Helt ny med mutterne
Helt ny med mutterne
Indlæg: 48
Tilmeldt: tirs 18. sep 2012 23:11

Pris på kastrat?

Indlæg af KMB »

Hmmm vidste ikke lige hvor jeg skulle placere dette spørgsmål.

Men det jeg vil høre er, hvad man kan tillade sig at tage for en kastrat? Eller måske vende den om og sige, hvad ville I give for en kastrat? Og er der væsentlig større efterspørgsel på kastrater end på "alm" hanner?

Overvejer nemlig at komme af med 1-2 af mine hanner, men jeg vil jo gøre alt for at han/de kommer til et rigtig dejligt hjem, hvor de ikke risikere at gå alene, f.eks. som avlshanner. Og så tænkte jeg, at hvis jeg får ham/dem kastreret, så er der jo stor chance for, at han/de flytter hjem til nogen søde marsvinekoner :)

Hvad mener I?

Rikke Breiner Kazoos
Afhængig af mutterne :-)
Afhængig af mutterne :-)
Indlæg: 3780
Tilmeldt: søn 18. okt 2009 23:33

Re: Pris på kastrat?

Indlæg af Rikke Breiner Kazoos »

Det er min oplevelse, at kastrater er lettere at sælge end hanner. Med mindre det er hanunger.
Jeg har et par gange fået kastreret unge hanner, som jeg ikke har kunnet sælge. Formålet var at sælge dem som kastrater, eller at de i det mindste kunne gå sammen med mine hunner, hvis de heller ikke kunne sælges som kastrater. De fire blev solgt, medens en udviklede sig så godt, at jeg besluttede at beholde ham :)
Prisen for de første tre var 300 kr, som var det jeg gav hos dyrlægen, fordi jeg kom med fem stk på en gang. Anden gang var prisen 350 kr, og igen det samme som dyrlægen skulle have. Så kan man jo sige, at køber sådan set har fået dyret gratis, men jeg tror ikke folk vil give mere. Især når det svarer nogenlunde til den pris man kan hente en kastrat for på et dyreinternat, eller hos personer der tager rescuedyr ind, og har en favorabel aftale med en dyrlæge.
Billede

Brugeravatar
KMB
Helt ny med mutterne
Helt ny med mutterne
Indlæg: 48
Tilmeldt: tirs 18. sep 2012 23:11

Re: Pris på kastrat?

Indlæg af KMB »

Tak for svar Rikke

300 lyder meget billigt. Jeg bor i Kbh og her i området ligger prisen på 700 og opefter pr kastration :?

Brugeravatar
Lina
Mutteforumjunkie :-)
Mutteforumjunkie :-)
Indlæg: 36225
Tilmeldt: søn 16. maj 2004 18:21
Geografisk sted: 3rd rock from the sun
Kontakt:

Re: Pris på kastrat?

Indlæg af Lina »

nogen dyrlæger giver mængderabat, og nogen er osse mindre billige.. f.x. trine cramon i slangerup.
Der findes kun 10 slags mennesker:
Dem, der forstår det binære talsystem. Og dem, der ikke forstår det.


I refuse to have a battle of wits with an unarmed person
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Sweet Leaf - Kugge.dk - Fotoguide For Dummies - Pixel's Side

Brugeravatar
KMB
Helt ny med mutterne
Helt ny med mutterne
Indlæg: 48
Tilmeldt: tirs 18. sep 2012 23:11

Re: Pris på kastrat?

Indlæg af KMB »

Tak for tippet Lina - den dyrlæge kendte jeg ikke :)

Rikke Breiner Kazoos
Afhængig af mutterne :-)
Afhængig af mutterne :-)
Indlæg: 3780
Tilmeldt: søn 18. okt 2009 23:33

Re: Pris på kastrat?

Indlæg af Rikke Breiner Kazoos »

Trine tager 600 kr for en kastration, og mængderabat hvis man har flere. Hun er rigtig god, og gør det gennem bughulen. Det var kun fordi jeg kom med fem på en gang, at rabatten var så stor :)
Billede

Eva
Har styr på mutterne :-)
Har styr på mutterne :-)
Indlæg: 632
Tilmeldt: man 7. maj 2007 15:17
Geografisk sted: Kbh SV
Kontakt:

Re: Pris på kastrat?

Indlæg af Eva »

Min almindelige dyrlæge tager 1200 for en kastration, så der kører jeg til Trine. Hvis jeg får dyr kastreret hos Trine, så koster det ca. det samme som min almindelige dyrlæge tager for en aflivning dvs. ca. 500-600 kroner. Bare for at sætte tingene lidt i perspektiv. Men selvfølgelig vil jeg ikke sælge dyret til under operationspris - jeg smider jo heller mine penge ud af vinduet. Så får dyret lov til at gå hjemme hos mig indtil der dukker en op, som gerne betaler hvad det nu engang koster at få kastreret et dyr.

Brugeravatar
Mysteries
Har styr på mutterne :-)
Har styr på mutterne :-)
Indlæg: 677
Tilmeldt: man 18. jul 2011 21:53
Geografisk sted: Glostrup
Kontakt:

Re: Pris på kastrat?

Indlæg af Mysteries »

Jeg har en del gange videreformidlet kastrater og har taget 300-350 for dem. Og det er jo egentligt billigt, når man tænker på hvad en kastration normalt koster. Og ja, jeg synes også det er meget nemmere at finde hjem til kastrater end intakte hanner. Jeg ser også sådan på det: ved at sælge dem som kastrater er jeg sikker på de får et liv med selskab, da det ikke giver mening at give så mange penge for en han man ikke har tænkt sig at bruge til en eller flere hunner. Det kan være lidt sværere at sikre for intakte hanner.
Jeg råder også ofte mine klienter (på dyreklinik) til at anskaffe enten en hununge til deres voksne hun eller en kastrat, og henviser til DMKs hjemmeside over opdrættere samt dyreinternater.
Christina

Besvar