Bund

Til lidt hygge snak om marsvin, eller til emner der ikke passer ind i de andre kategorier. Vil du fortælle om en oplevelse med dit marsvin som f.eks. fødsel eller en sjov ting det har lavet osv.

Tonen skal holdes pæn, ellers er der rimeligt frit spil :-)

Redaktør: Redaktører

Besvar
msd89
Helt ny med mutterne
Helt ny med mutterne
Indlæg: 17
Tilmeldt: tors 3. maj 2012 20:04

Bund

Indlæg af msd89 »

Hvad har I i bunden af buret?
Jeg har pt. spåner, men synes de støver! Hos en dyrehandler i min by, faldt jeg over noget der er formet som pellets (maden), men som ligner noget genbrugspapir-pap-halløj? Manden i forretningen talte pænt om det... Men... kender I det og kan det anbefales? Kan sgu ikke huske hvad det hedder..
Mine drenge:
12/4 2012 <3
17/6 2012 <3

Brugeravatar
alatind
Afhængig af mutterne :-)
Afhængig af mutterne :-)
Indlæg: 4748
Tilmeldt: man 2. apr 2007 22:11
Geografisk sted: Køge

Re: Bund

Indlæg af alatind »

Jeg vil anbefale dig at finde spåner som er større i spånen og støvfri... spåner findes i et hav af varianter og kvaliteter.
Du kan også bruge hamp, som også findes i flere variationer...
Jeg har prøvet mange slags strø (dog ikke træpiller) og er altid hurtigt vendt tilbage til spåner. Jeg bruger Vida stallstrø, som er store i spånerne og støver meget minimalt. Og så er det det billigste.

Jeg vil fraråde træpiller (eller anden pille-strøelse) som strøelse, da det efter min mening er alt for hårdt for svinene at gå rundt på.
Til f.eks. mus er de mere brugt, da mus jo er meget mindre og klatrer rundt på dem samt bygger reder af blødere materiale hvor de sover, hvorimod marsvin "går rundt" almindeligt og lægger sig alle steder i buret, og det er trods alt blødere at ligge på spåner end træpiller :wink:
Hilsen Line Tind

Besvar