Hmmm ang ærlighed

Til lidt hygge snak om marsvin, eller til emner der ikke passer ind i de andre kategorier. Vil du fortælle om en oplevelse med dit marsvin som f.eks. fødsel eller en sjov ting det har lavet osv.

Tonen skal holdes pæn, ellers er der rimeligt frit spil :-)

Redaktør: Redaktører

Besvar
Dueholms

Hmmm ang ærlighed

Indlæg af Dueholms »

Hvor ærlig forventer i folk kommenterer på jeres nye dyr (og unger for den sags skyld)?
Vil i kun høre nåå den er fin/sød/flot/bedårende osv, eller kan i klare kritik?
Skal folk være ærlige når de kommenterer jeres dyr? Eller skal de bare flette næbet hvis de ikke lige falder i svimer over det?

Cavies
Har styr på mutterne :-)
Har styr på mutterne :-)
Indlæg: 500
Tilmeldt: man 3. okt 2011 11:10

Re: Hmmm ang ærlighed

Indlæg af Cavies »

Man har lov til at fortælle sin mening, bare man gør det på en ordentlig måde. Bla. er der en del der ikke kan lide mine skinnyer og syntes de er grimme. Det er helt fint med mig, bare jeg selv syntes de er dejlige. Man syntes jo selv en egne "børn" er de skønneste.
Nina Nielsen
Billede

Brugeravatar
Lina
Mutteforumjunkie :-)
Mutteforumjunkie :-)
Indlæg: 36225
Tilmeldt: søn 16. maj 2004 18:21
Geografisk sted: 3rd rock from the sun
Kontakt:

Re: Hmmm ang ærlighed

Indlæg af Lina »

det kommer da an på flere ting... er det for at vise frem, eller bliver der spurgt om dyrene har de og de kvaliteter til et eller andet.

Jeg kommenterer faktisk efterhånden ikke ret meget på folks nye dyr, unge som gamle.

Men skærer man det hårdt op, så kan man ikke forvente at 'kun' blive strøget med hårene når man poster nogetsomhelst online.... og er man ikke indstillet på at der KAN komme uønskede svar, så bør man overveje fra starten om man vil dele noget.
Det er så bare generelt talt, da man allesteder ser så mange gange at folk bliver tøsesure, fordi de ikke udelukkende for den slags svar som de har sat sig i hovedet.

Når det gælder mine egne dyr... tjaeh... folk må kommentere dem som de lyster - jeg behøver jo ikke tage det til mig, hvis nogen skriver noget som jeg finder uhensigtsmæssigt. Jeg ved jo godt selv hvilke kvaliteter som dyret har, og ligeledes hvilke fejl og mangler som det osse besidder.
Der findes kun 10 slags mennesker:
Dem, der forstår det binære talsystem. Og dem, der ikke forstår det.


I refuse to have a battle of wits with an unarmed person
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Sweet Leaf - Kugge.dk - Fotoguide For Dummies - Pixel's Side

Rikke Breiner Kazoos
Afhængig af mutterne :-)
Afhængig af mutterne :-)
Indlæg: 3780
Tilmeldt: søn 18. okt 2009 23:33

Re: Hmmm ang ærlighed

Indlæg af Rikke Breiner Kazoos »

I mange situationer her i livet synes jeg , at hvis ikke man har noget positivt at sige, så skal man tige stille.
Det synes jeg også man skal i denne her kategori, hvis man virkelig ikke synes der er noget positivt at sige om dyret. Jeg kan dog som Nina sagtens tage, hvis der kommer kommentarer i retning af "normalt bryder jeg mig ikke om trefarvede satiner, men ham her er da ret sød" eller "smuk mut, men hvad skete der lige med ørene :lol: ".
Selv synes jeg det er ret svært, ikke at synes at langt de fleste marsvin er søde, så jeg kan sagtens rose uden at være falsk. Også selvom det ikke var et dyr jeg selv ville vælge. En anden ting man kan i kategorien er at glæde sig over, at en person har fået sit ønskemarsvin, også selvom den ligger langt fra ens egen smag :)
Billede

Anni
Vild med mutterne :-)
Vild med mutterne :-)
Indlæg: 1379
Tilmeldt: ons 12. okt 2005 02:28
Geografisk sted: Esbjerg
Kontakt:

Re: Hmmm ang ærlighed

Indlæg af Anni »

Er helt enig med Rikke.

Hvis det f.eks drejer sig om et dyr, man er rigtig glad for, og derfor viser det frem, sys jeg, at hvis man intet godt har at sige, så skal man tie.

Hvis der f.eks. bliver stillet konkrete spørgsmål ang. ens dyr, må man forvente at få både ros og kritik.
Agerskovs opdræt

Brugeravatar
Marsvin
Administrator
Administrator
Indlæg: 4891
Tilmeldt: man 19. jan 2004 12:58
Geografisk sted: Albertslund
Kontakt:

Re: Hmmm ang ærlighed

Indlæg af Marsvin »

Nu svarer jeg sjældent i denne kategori, men vil holde øje med den i et stykke tid!!!

EN ting man skal huske er at der er mange forskellige brugere herinde. Nogle er opdrættere og udstillere. Andre har kun mutterne som kæledyr.
Er det opdrætter/udstiller til opdrætter/udstiller så kan ris klares via PB indenfor rimelighedens grænser (hvis man føler det er påkrævet!). Jeg kan kontaktes via PB eller email hvis man mener det overtræder ens grænser.

Man skal IKKE nedgøre nogen eller deres mutter, medmindre brugeren specifikt spørger om noget angående om det er udstillingsegnet og hvad fejlene så eventuelt er. Smag og behag er forskellig.

Jeg går meget stærkt udfra at dem der præsenterer deres dyr er glade for dem og hvorfor kan man så ikke glæde sig på deres vegne?

At spørgsmålet bliver stillet undrer mig, for så har man ikke fattet at nogen gerne vil fremvise deres mutter til andre og håber at de forstår deres glæde over dem.

Hvis du føler dig trådt over tæerne i en eller anden tråd, så kontakt Lina eller mig. Så kigger vi på det. Hvis det er fordi du spørger om du må komme med negative kommentarer, så er svaret nej.
Venlig hilsen

Johnny Ramm - Tidligere @marsvin.dk opdræt af Abyssinier
Over-Gnaverhjernen ;-)
OverAdmin & Ejer af Forum.

http://mutterne.dk
admin@mutterne.dk

Alle mine Abyssinere er efter rene Sydamerikanske linier. Alle der er født her, er danske mutter ;-)
Billede

Dueholms

Re: Hmmm ang ærlighed

Indlæg af Dueholms »

Det var nu hverken eller så bare rolig. Bare mig der var nysgerrig. Det beklager jeg da så.

Besvar