Kreds 3 i DMK - opstart

Til lidt hygge snak om marsvin, eller til emner der ikke passer ind i de andre kategorier. Vil du fortælle om en oplevelse med dit marsvin som f.eks. fødsel eller en sjov ting det har lavet osv.

Tonen skal holdes pæn, ellers er der rimeligt frit spil :-)

Redaktør: Redaktører

Besvar
Brugeravatar
Sabrine_Nissen
Godt igang med mutterne :-)
Godt igang med mutterne :-)
Indlæg: 324
Tilmeldt: ons 8. dec 2010 13:08
Geografisk sted: Kværndrup, Fyn

Kreds 3 i DMK - opstart

Indlæg af Sabrine_Nissen »

Jeg blev jo ret ked af at kreds 3 blev nedlagt, da jeg jo selv er en del af denne (Fyn) :doubt: , og da jeg sad og læste indlæg på DMK's medlemsforum så jeg at man har mulighed for at kontakte hovedbestyrelsen hvis man har mod på at starte kredsen op igen. Men eftersom jeg ikke rigtig ved hvad det vil indebærer at starte kredsen op fra ny, blev jeg jo lidt nysgerrig. Hvad skal man have af viden og baggrund, og hvad indebærer det helt præcist at skulle starte kredsen op igen. Det er vel heller ikke nok at det er en enkelt person der henvender sig, så vil der jo være ekstremt meget arbejde?

Håber på at der er nogle af jer der kan belyse lidt omkring hvad en opstart af sådan en kreds indebærer.
Billede
Mit medlemsnummer i DMK: 5239

Brugeravatar
Lina
Mutteforumjunkie :-)
Mutteforumjunkie :-)
Indlæg: 36225
Tilmeldt: søn 16. maj 2004 18:21
Geografisk sted: 3rd rock from the sun
Kontakt:

Re: Kreds 3 i DMK - opstart

Indlæg af Lina »

du kan næsten med garanti trække lidt på andre kredse mht. hjælp og sådan.

Men du har ret, ├®n alene duer ikke. Jeg er så ikke sikker på hvor mange man skal være.
Som det er nu, så skal der indkaldes til stiftende gf - og så håber man at der dukker nok op. Der er vist et par stykker i kredsområdet, der evt. kunne forestille sig at de godt vil være med.

Du kan osse sagtens spørge hovedbestyrelsen - men der sidder nogen stykker herinde, der er enten er eller har siddet i kredsbestyrelser, og som rigtigt kan pinpointe hvad man skal.
Der findes kun 10 slags mennesker:
Dem, der forstår det binære talsystem. Og dem, der ikke forstår det.


I refuse to have a battle of wits with an unarmed person
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Sweet Leaf - Kugge.dk - Fotoguide For Dummies - Pixel's Side

Rikke Breiner Kazoos
Afhængig af mutterne :-)
Afhængig af mutterne :-)
Indlæg: 3780
Tilmeldt: søn 18. okt 2009 23:33

Re: Kreds 3 i DMK - opstart

Indlæg af Rikke Breiner Kazoos »

Jeg synes du skal skrive og spørge hovedbestyrelsen om de præcise krav og regler. Som Lina skriver, så skal der indkaldes til stiftende generalforsamling, hvor der er visse poster, der skal besættes, for at kredsen kan genopstå. Jeg er ikke sikker, men tror der er krav om, at man som kreds holder mindst en udstilling om året. Derudover kan man på andre måder være med til at udbrede kendskab til marsvin ved pr-arrangementer på dyrskuer, i butikker og lignende og arrangere hygge for medlemmerne, svarende til hvor meget overskud og hvor mange ideer man har :)
Hvis jeg var dig, ville jeg nok skrive på DMK's nye forum, og efterlyse andre fra kreds 3, som evt. kunne tænke sig at være med til at starte op. Det er rart at vide, om man er Palle alene i verden, eller om der er andre med de samme tanker :)
Hvis det lykkes for jer, er der hjælp at hente i de andre kredse. Vi har arbejdslister over hvad der skal gøres inden en udstilling, vi har lister over dommere, lister over hvilke præmier der skal købes ind osv. Det vil være super, hvis kreds 3 kommer op at køre igen :)
Billede

Besvar