hvornår må han mut sættes ind til hun mut

Til lidt hygge snak om marsvin, eller til emner der ikke passer ind i de andre kategorier. Vil du fortælle om en oplevelse med dit marsvin som f.eks. fødsel eller en sjov ting det har lavet osv.

Tonen skal holdes pæn, ellers er der rimeligt frit spil :-)

Redaktør: Redaktører

Besvar
smutti

hvornår må han mut sættes ind til hun mut

Indlæg af smutti »

Hej
Må lige høre her ............er der nogen der egentlig ved med sikkerhed hvor længe der skal gå fra at en han mut er blevet kastrede til at han må sættes sammen med en hun mut ????

Gizmo
Godt igang med mutterne :-)
Godt igang med mutterne :-)
Indlæg: 271
Tilmeldt: fre 20. feb 2009 15:13
Geografisk sted: Solbjerg - ved Århus
Kontakt:

Re: hvornår må han mut sættes ind til hun mut

Indlæg af Gizmo »

Jeg har hørt fra 2-4 uger, det er lidt forskelligt hvad dyrlægerne siger, jeg plejer at vente 3-4 uger..

Brugeravatar
LenePi
Vild med mutterne :-)
Vild med mutterne :-)
Indlæg: 1287
Tilmeldt: tors 11. feb 2010 13:12
Geografisk sted: Bække, Jylland.
Kontakt:

Re: hvornår må han mut sættes ind til hun mut

Indlæg af LenePi »

Jeg vil oxo sige minimum 4 uger...
Venlig hilsen Lene.
Billede
Mutter er ikk bare kæledyr, men en Livsstil.

smutti

Re: hvornår må han mut sættes ind til hun mut

Indlæg af smutti »

Ok tak for jeres svar.

Da jeg desværre ikke har fået at vide hvornå han er blevet kastrede ,men fik en dato hvornår han måtte sættes sammen med sin hun ven .Men er bare sådan lidt nervøs at han blir sat for tidligt til hende ,jeg har haft ham i 16 dage .
Tror jeg må ske jeg må få ringet for at være sikker på hvornår han er blevet kastede.

Rikke Breiner Kazoos
Afhængig af mutterne :-)
Afhængig af mutterne :-)
Indlæg: 3780
Tilmeldt: søn 18. okt 2009 23:33

Re: hvornår må han mut sættes ind til hun mut

Indlæg af Rikke Breiner Kazoos »

Det lyder som en god ide, at finde ud af hvornår han er kastreret, og så sætte datoen fire uger efter :) Jeg har selv ladet gå fire uger, hvis hannen skulle gå sammen med hunner der absolut ikke måtte blive drægtige, og det samme med de kastrater jeg har solgt. Der er ikke sket noget, når jeg har sat kastrater sammen med hunner efter kun to uger, men det er ikke en risiko der er hver at løbe, for det er set før, at hunnen så er blevet drægtig.
Billede

smutti

Re: hvornår må han mut sættes ind til hun mut

Indlæg af smutti »

Jeg har talt med dem(intenat) og de siger at det et 100% rigtig den dato de har givet mig ,hvor jeg sætte dem sammen ,så det må jeg stole på :-)

Besvar