Klipning af pels /og lidt opdate herfra

Til lidt hygge snak om marsvin, eller til emner der ikke passer ind i de andre kategorier. Vil du fortælle om en oplevelse med dit marsvin som f.eks. fødsel eller en sjov ting det har lavet osv.

Tonen skal holdes pæn, ellers er der rimeligt frit spil :-)

Redaktør: Redaktører

Besvar
smutti

Klipning af pels /og lidt opdate herfra

Indlæg af smutti »

Hej
Ja jeg har jo så fået en ny mut ,hentet fra internat ,han er ca 4 mdr ,og han går alene (ved siden af hans kommende burven) pt pga han ikke helt sikkert skyder med blankt endnu :-) ,men om nogen uger så kommer han ind til hans veninde .Det gør at han nok lige pt er meget vild i varmen og sidder ikke helt stille pga han vil så gerne ind til hende ,men de har været sammen i løbegården ,med overvågning ,små fem min ...for han er helt vild med hende :-)
NÅ men han er jo langhåret ,og jeg har ingen erfaring med klipning ,ved godt at jeg bare kan klippe ham ,men tænkte på om der nogen gode fif osv .......lige nu sidder han ikke så meget stille så det ret svært ,men regner med at han blir lidt mere rolig når han kan komme over til sin bur veninde :-)
De virker som om at de kan sammen ,de små fem min jeg har ladet dem være sammen ,men hun skal nok komme til at sætte ham lidt på plads pga han nok er lidt ivrig :-)
Men har du/i nogen gode råd ,så endelig kom med dem :-)

Rikke Breiner Kazoos
Afhængig af mutterne :-)
Afhængig af mutterne :-)
Indlæg: 3780
Tilmeldt: søn 18. okt 2009 23:33

Re: Klipning af pels /og lidt opdate herfra

Indlæg af Rikke Breiner Kazoos »

Jeg har ikke forstand på langhårede, men har da et par stykker med semilangt hår, og en ting som jeg sørger for, når hannerne har langt hår omkring de ædlere dele er, at de bliver holdt helt korte der nede. Det gælder også de lange "faner" de kan have på bagbenene, da de kan vikle sig ind i tissemanden, når han uden tvivl vil forsøge at bruge den, så snart de bliver sat sammen. Så bliver han heller ikke ulækker, ved at komme til at tisse på sit hår :)
Billede

smutti

Re: Klipning af pels /og lidt opdate herfra

Indlæg af smutti »

Rikke Breiner Kazoos skrev:Jeg har ikke forstand på langhårede, men har da et par stykker med semilangt hår, og en ting som jeg sørger for, når hannerne har langt hår omkring de ædlere dele er, at de bliver holdt helt korte der nede. Det gælder også de lange "faner" de kan have på bagbenene, da de kan vikle sig ind i tissemanden, når han uden tvivl vil forsøge at bruge den, så snart de bliver sat sammen. Så bliver han heller ikke ulækker, ved at komme til at tisse på sit hår :)
Ok det vil jeg lige være obs på ,at der er frit omkring dernede :-) har fundet ud af at han vist er sheltie langhårret glat pels ,zobel skimmel .

Besvar