Mut og monopolet

Til lidt hygge snak om marsvin, eller til emner der ikke passer ind i de andre kategorier. Vil du fortælle om en oplevelse med dit marsvin som f.eks. fødsel eller en sjov ting det har lavet osv.

Tonen skal holdes pæn, ellers er der rimeligt frit spil :-)

Redaktør: Redaktører

Besvar
Philosophia

Mut og monopolet

Indlæg af Philosophia »

Jeg vågnede lige før med et grimt mareridt og havde lige brug for at tænke på noget, andet så jeg tog det nye Agurke Tidende med i seng. Sørme om bagsideklummen ikke omhandler mig, det var da sjovt :)
Det var mig som ringede til Mads og Monopolet fordi jeg datede en og ikke rigtig vidste hvordan jeg skulle få sagt at jeg har alle de dyr, da det er jo er helt naturligt for mig, men jo nok ikke for ham. Monopolet var, som skrevet i AT, rimelig enige om at det var et stort problem med 14 marsvin og 5 rotter. På trods at jeg jo synes de overeagerede helt ekstremt, fik de mig rent faktisk til at tænke de hele rigtig meget igennem, endnu en gang. Både fordi jeg kan være træt af at alle de fordomme som er omkring at have mange dyr, men også fordi jeg stod og stadig står i nogle problemer som intet havde at gøre med andre mennesker. Nemlig at et marsvin har kostet mig 4500 i dyrlægeregninger, samt jeg har haft dyrlægeregninger på mine andre dyr. Jeg har indset at jeg nok blev grebet af marsvinenes dejlige væsen og fik flere dyr end min økonomi rent faktisk kan holde til. Samt at jeg er vant til at give alle mine dyr virkelig meget opmærksomhed og det er svært når man når op i det antal.
Derfor vil I se at flere dyr fra Philosophia er til salg i øjeblikket.
Tilbage til programmet. Jeg var ikke forbavset over at det blev sådan modtaget. Det er hvad jeg oplever stort set hver gang jeg fortæller at jeg har alle de dyr. En sød telefonpige ringede mig op efter jeg havde været på og fortalte mig at jeg lød så sød og slet ikke mærkelig!! Det siger lidt om hvad man forventer af sådan en som har mange dyr.
Nu tænker I sikkert hvordan det så gik med ham daten. Det går fantastisk :) Vi er kærester nu og har det super godt sammen. Han syntes som alle andre at det var mærkeligt at jeg har alle de dyr, men mere var der ikke i det. Han er selv rigtig glad for dyr og vil bo på et landsted en gang. Jeg har mødt ham i byen og den frihed vil jeg gerne have, på trods af mange dyr, fremfor at skulle søge en kæreste på farmerdating, reptildating eller hvad der ellers er blever forslået. Og hey, det fungerede jo endnu en gang, også selvom jeg nu har hytten endnu mere fyldt med dyr :)
Bortset fra at det er enomrt trist at skulle sælge dyr og jeg ombestemmer mig dagligt, så er det en meget glad og ikke mindst forelsket opdate herfra :)

Minni

Re: Mut og monopolet

Indlæg af Minni »

Hvor sødt, havde faktisk godt hørt om den udsendelse.. XD
Jeg hører også mange fordomme omkring at ha mange dyr, men har nu ikke oplevet dates løbeskrigende væk når jeg har sagt jeg har mange dyr og gerne vil ha flere xD
Jeg har altid været ærlig fra starten omkring mig og mine dyr, og det er nok os
Det de har haft faldet for xD men nu jeg også yngre, og tror lidt at nogle bliver mere snævertsynende med tiden
Og mange mender dyr er noge man vokser fra, så Derfor kan jeg også godt se at det i de fleste "voksnes" syn er mærligere med en på 30 der har 10dyr endt en på 20 med 40 xD det er i mit hovede bare lidt fjollet!

Men godt han accepterede det og alt det, han ville også være godt dum hvis han lod sådan en sød person gå, bare fordi hun elsker dyr(hvilket burde være noget positivt).. :)

Philosophia

Re: Mut og monopolet

Indlæg af Philosophia »

Hvor har du hørt om den udsendelse? Du kan genhøre hvis du vil :)
Jeg kan ikke forestille mig at Martin havde de store skrubler da I mødte hinanden, så glad han selv er for dyr :)
Jeg har jo haft rotter i mange år og det har aldrig været et problem, men når jeg pludselig har hele huset fuld af dyr, synes jeg det er lidt noget andet. Altså havde han ikke kunne acceptere det, kunne det jo også være lige meget, så var han ikke noget for mig.
Og ja Minni, han ser det faktisk som et plus at jeg er så glad for dyr :) Han har lige lovet at hjælpe med at fikse det nye, ellers meget fine rottebur. Jeg synes der kommer meget strøgelse ud mellem tremmerne, så lidt pleksiglas ville nok gøre gavn. Udover det er jeg stadig meget glad for det :)

Minni

Re: Mut og monopolet

Indlæg af Minni »

Martin var ikke så vant til gnavere, så han syns det var lidt spændene..og nu kan han ikke leve uden <3
Men der har været andre før ham, som ikke har været så vilde med dem, men måtte leve med dem, hvis de ville leve med mig :D

Kan ikke huske hvor jeg har hørt om den, tror faktisk jeg hørte nogle i bussen eller sådan diskutere det, men kan
Ikke huske det xD
Og hvor lyder det bare godt du stadig er glad for buret og dejligt han os vil hjælpe med at gøre så strøet ikke ryger ud, men hvor er det endnu bedre at han også ser det som en positiv ting at du er dyreelsker :D

Philosophia

Re: Mut og monopolet

Indlæg af Philosophia »

Du er altså så sød Minni :) Og det er så sjovt som vi min svigerinde og børnene ofte nævnder dig i vores samtaler :)

Minni

Re: Mut og monopolet

Indlæg af Minni »

oorh det varmer.. :D Du bliver nu også oftes nævnt herhjemme :)
BTW. SÅ må vi snart ses, vores karantæne er ophævet :D

Philosophia

Re: Mut og monopolet

Indlæg af Philosophia »

Jubiiii, så må I altså snart komme :) Tror også alle 5 drenge vil synes det ville være helt fantastisk. Specielt Aske, han er en værre kælepot :)

Minni

Re: Mut og monopolet

Indlæg af Minni »

jaaaaa, det bliver vi nødt til :D
skal nusse rotter! men også marsvin især hende den fine langhåret, hvis hun ikke har fundet hjem endnu xD

Philosophia

Re: Mut og monopolet

Indlæg af Philosophia »

Det har hun ikke og jeg er heller ikke sikker på hun skal.... det er simpelthen så svært..... I er meget velkomne :)

Minni

Re: Mut og monopolet

Indlæg af Minni »

yaay :)

Besvar