Hjælp til speciale søges!

Til lidt hygge snak om marsvin, eller til emner der ikke passer ind i de andre kategorier. Vil du fortælle om en oplevelse med dit marsvin som f.eks. fødsel eller en sjov ting det har lavet osv.

Tonen skal holdes pæn, ellers er der rimeligt frit spil :-)

Redaktør: Redaktører

Besvar
Maria Hjort

Hjælp til speciale søges!

Indlæg af Maria Hjort » fre 15. maj 2009 10:49

Hjælp til speciale projekt om hudlidelser hos skinny marsvin.

I forbindelse med mit afsluttende speciale på veterinæruddannelsen søger jeg hjælp fra marsvine ejere og opdrættere af racen skinny.

Skinny marvin får relativt ofte en svampe lignende hudlidelse, men der er ingen der endnu har påvist hvilken hudlidelse det drejer sig om. Mit speciale vil forsøge at belyse dette område og be- eller afkræfte hvorvidt der rent faktisk er tale om en svampelidelse og i så fald hvilken.

Til specialet har vi brug for 24 skinny marsvin med hudforandringer. Disse dyr skal stamme fra minimum 4 forskellige ejere/opdrættere.

Undersøgelserne er smertefri og meget hurtigt overstået. Vi tester for skimmel og gær svampe samt evt. bakterielle infektioner. Det er derfor vigtigt at dyrene ikke er behandlet med svampe dræbende middel (vask,creme,spray) inden de indgår i speciale undersøgelserne (ingen behandling min 1. mdr før deltagelse).

Har du et eller flere skinny marsvin med symptomer bedes du kontakte stud.med.vet Maria Hjort enten via email eller pr. telefon fra den 21. maj 2009.

Jeg gør opmærksom på at alle dyr og ejere der deltager i projektet indgår anonymt og hører under tavshedspligten.

På forhånd tak for hjælpen!

Maria Hjort
mariadnhjort@hotmail.com
27140396

Besvar