At begrave marsvin i sin have

Til lidt hygge snak om marsvin, eller til emner der ikke passer ind i de andre kategorier. Vil du fortælle om en oplevelse med dit marsvin som f.eks. fødsel eller en sjov ting det har lavet osv.

Tonen skal holdes pæn, ellers er der rimeligt frit spil :-)

Redaktør: Redaktører

von_fancy

Re: At begrave marsvin i sin have

Indlæg af von_fancy »

Eller også (nu er der godt nok pænt længe til jorden tøer ordentlig op igen) så kommer dyret i fryseren til det er til at grave et hul igen.

Brugeravatar
Lina
Mutteforumjunkie :-)
Mutteforumjunkie :-)
Indlæg: 36225
Tilmeldt: søn 16. maj 2004 18:21
Geografisk sted: 3rd rock from the sun
Kontakt:

Re: At begrave marsvin i sin have

Indlæg af Lina »

Jeg nægter altså at have døde marsvin til at ligge ved siden af min mad - så her bruger vi det kogende vand, og vi har endnu ikke måtte give op.
Der findes kun 10 slags mennesker:
Dem, der forstår det binære talsystem. Og dem, der ikke forstår det.


I refuse to have a battle of wits with an unarmed person
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Sweet Leaf - Kugge.dk - Fotoguide For Dummies - Pixel's Side

von_fancy

Re: At begrave marsvin i sin have

Indlæg af von_fancy »

Ja, sådan har nogle det jo :) Jeg har dog ikke noget problem med det, de bliver altid pakket ind i flere lags poser og så lagt for sig selv i fryseren i de få tilfælde..
Da det er hjemme ved mine forældre haven hvor dyrene bliver begravet i er, bruger jeg mest fryseren i tilfælde hvor der går mere end 1-2 dage fra et dyr dør til det kan komme hjem i haven - det kan de fleste nok godt forestille sig hvorfor...

bitten
Godt igang med mutterne :-)
Godt igang med mutterne :-)
Indlæg: 292
Tilmeldt: ons 4. jul 2007 23:51

Re: At begrave marsvin i sin have

Indlæg af bitten »

Nu er jeg hjemme hos mine forældre, mens marsvinet skal begraves. Og min mor har en hjerneskade, så hun nemt glemmer ting. Så jeg synes det er synd, hvis hun en dag skal tage kød op af fryseren, og kommer til at tage et frossent marsvin op i stedet. Måske skulle jeg prøve med det kogende vand i stedet. Så må jeg bare håbe hunden ikke graver marsvinet op af haven igen. Ak! Jeg må dække det godt til med sne, så hunden ikke fatter mistanke!

von_fancy

Re: At begrave marsvin i sin have

Indlæg af von_fancy »

Hvis du graver et hul på en meters dybde, tvivler jeg på hunden kommer dernedtil i hvert fald..
Og ja, det er nok det bedste at få det gjort i dit tilfælde..

Det var også mere en generel ting, at man kunne gøre sådan i andre tilfælde.

PiaB

Re: At begrave marsvin i sin have

Indlæg af PiaB »

hm sidst min far skulle begrave en hund (det er vist næsten 8 år siden) kontaktede han kommunen og de informerede at kæledyret skal som minimum ┬¢ meter ned, men aldrig længere end 1┬¢ meter ned...
dybden har netop noget at gøre med hvor dybt en hund el. andre dyr f.eks. "normalt" ville kunne lugte ned i jorden og grave op efterfølgende og maks dybden er vist noget med nedsivning der skal tages hensyn til...

Besvar