Rase vs størrelse

Spørgsmål og svar om racer, farver & genetik.

Redaktør: Redaktører

Besvar
Kanubi
Helt ny med mutterne
Helt ny med mutterne
Indlæg: 7
Tilmeldt: tirs 30. sep 2014 21:20

Rase vs størrelse

Indlæg af Kanubi »

Jeg har et spørgsmål som I kloge Qer helt sikkert kender svaret på.

Vi var i Plantorama i dag og der har de mange marsvin. Vi har jo selv lige fået en lille en og overvejer at købe nr 2 nu. Men min mand blev mildest talt forskrækket over hvor store de voksne marsvin der løber rundt, er.
"Eksperten" derude siger dog også at de er fedt.

MEN..... Hvor storer blir de egenligt? Er det afhængigt af hvilken race det er?

Vi tænker på om vores bur er stort nok til at have to voksne marsvin i. Det vi har nu er 80x50x45.
I familie med det mest fantastisk søde marsvin Lilli.
---------------------------------------------------------------

Ulla
Har styr på mutterne :-)
Har styr på mutterne :-)
Indlæg: 526
Tilmeldt: søn 24. jun 2012 17:02
Geografisk sted: Islev, Rødovre

Re: Rase vs størrelse

Indlæg af Ulla »

Jeg vil sige at til to marsvin skal burstørrelsen være minimum 60x120 cm.
Størrelsen på marsvin er meget forskellige jeg har 20 marsvin og de voksne svinger i vægten fra et kilos penge og på til 1600 gr. Og ham på 1600 gr. Er ikke fed.

Kanubi
Helt ny med mutterne
Helt ny med mutterne
Indlæg: 7
Tilmeldt: tirs 30. sep 2014 21:20

Re: Rase vs størrelse

Indlæg af Kanubi »

Ulla skrev:Jeg vil sige at til to marsvin skal burstørrelsen være minimum 60x120 cm.
Størrelsen på marsvin er meget forskellige jeg har 20 marsvin og de voksne svinger i vægten fra et kilos penge og på til 1600 gr. Og ham på 1600 gr. Er ikke fed.
Gælder størrelsen, 120x60 også hvis de kommer ud og løbe i løbegård flere timer om dagen?
I familie med det mest fantastisk søde marsvin Lilli.
---------------------------------------------------------------

Brugeravatar
Mysteries
Har styr på mutterne :-)
Har styr på mutterne :-)
Indlæg: 677
Tilmeldt: man 18. jul 2011 21:53
Geografisk sted: Glostrup
Kontakt:

Re: Rase vs størrelse

Indlæg af Mysteries »

80x50 bliver lige småt nok. Du vil også ærgre dig når det går op for dig hvor meget hurtigere det kommer til at lugte og du måske skal rense hver 3. dag mod hver 4., f.eks. Jeg plejer som minimum at sige 100x50, men gerne større, og det Ulla nævner er en rigtig god størrelse til 2. Selvom de er ude og løbe hver dag, handler det også om at de skal kunne gå lidt hvert til sit i buret, og det bliver sværere når det er lille. Det kan være mere stressende for dem at skulle gå på lidt plads.
Christina

Besvar