Sort/Hvid Tan x Chokolade Himalaya =

Spørgsmål og svar om racer, farver & genetik.

Redaktør: Redaktører

Besvar
Mullemut

Sort/Hvid Tan x Chokolade Himalaya =

Indlæg af Mullemut »

Ja hvad er det lig med? 4 unger: Sort/hvid, Sort/hvid tan, SORT (som natten) Og Orangeagouti???

Jeg ved intet om forældre på fars side, men mors side lyder: Mor: Hvid/Sort skimmel.. Far: sølvagouti/hvid

Jeg mindes at have lært at der ikke kommer agouti unger hvis en forældre ikke også er agouti.. Men der er der jo ikke lige just..

Brugeravatar
Perlas
Vild med mutterne :-)
Vild med mutterne :-)
Indlæg: 2003
Tilmeldt: ons 14. sep 2005 11:15
Geografisk sted: Bygland i Setesdal, Norge
Kontakt:

Re: Sort/Hvid Tan x Chokolade Himalaya =

Indlæg af Perlas »

himalayaen er nok agouti så :wink: det kan man som regel ikke se ud fra tegningen, men det er absolut ikke umulig :wink:
Tine
Billede

Brugeravatar
Kjelin
Mutteforumjunkie :-)
Mutteforumjunkie :-)
Indlæg: 6946
Tilmeldt: lør 9. jun 2007 21:43
Geografisk sted: Roskilde, Sjælland
Kontakt:

Re: Sort/Hvid Tan x Chokolade Himalaya =

Indlæg af Kjelin »

Mullemut skrev:Jeg mindes at have lært at der ikke kommer agouti unger hvis en forældre ikke også er agouti.. Men der er der jo ikke lige just..
Både ja og nej, for alle dyr der kun er en lys farve(rød, gylden, buff, creme, hvid) og evt hvid kan være "skjult" agouti. Ja og hvorfor hvid står to gange er fordi det kan komme fra forskellige gener. Men altså en gylden/hvid og en sort/hvid kan sagtens lave agouti unger, hvis det gylden/hvide dyr er skjult agouti. Og som tine skriver, så kan en himi sagtens have agouti(altid med hvid prikning) points.
/Malene Kjelin Morsing
Kjelins Opdræt af Sheltier
Billede

Besvar