Køb af dyr fra ikke-dmk'ere & stamtavle

Spørgsmål og svar om racer, farver & genetik.

Redaktør: Redaktører

Saturn
Afhængig af mutterne :-)
Afhængig af mutterne :-)
Indlæg: 4555
Tilmeldt: fre 16. dec 2005 13:21
Geografisk sted: Tune/Roskilde
Kontakt:

Re: Køb af dyr fra ikke-dmk'ere & stamtavle

Indlæg af Saturn »

Tilføjelse: Jeg håber at man fremover mere tænker på at fremme dyrene mv. i stedet for kun at tænke på DMK i DMK.
-
Billede
Lene og Frederik.
Teddyer, kæledyr og 1 ensfarvet sort
http://saturn.savstrup.dk

von_fancy

Re: Køb af dyr fra ikke-dmk'ere & stamtavle

Indlæg af von_fancy »

Saturn skrev:Men den "nye regl" frygter jeg egentlig at man i sidste ende kommer til at miste de mindre racer. Det bliver svært med fornyelse i de små racer og enkelte opdrættere skal bare melde sig ud, så er det slut prut finale med den race. Jeg synes man mere har tænkt i "snyderi" baner i stedet for at tænke på racerne. Hvis man er i tvivl om et dyr er en god race eller ej, så vises det jo ved udstillingerne. Jeg synes også at man forhindrer "frisk blod" i racerne.
Helt enig.

Vi har jo netop indkøbt en skinnyhan fra en privat der avlede på DMK-registrerede dyr fordi det var nyt blod til vores skinnyavl da mange af de dyr man kan få ved DMK opdrættere er baseret på mange af de samme linjer.
Vi fik jo så lov at stambogsføre ham, men for fremtiden vil vi så ikke kunne indkøbe nyt blod på dem måde desværre.
Så helt enig med dig.

Brugeravatar
Marsvin
Administrator
Administrator
Indlæg: 4891
Tilmeldt: man 19. jan 2004 12:58
Geografisk sted: Albertslund
Kontakt:

Re: Køb af dyr fra ikke-dmk'ere & stamtavle

Indlæg af Marsvin »

Tag det op på GF. Jo flere der er medunderskrivere om at det her går galt, jo bedre.
Venlig hilsen

Johnny Ramm - Tidligere @marsvin.dk opdræt af Abyssinier
Over-Gnaverhjernen ;-)
OverAdmin & Ejer af Forum.

http://mutterne.dk
admin@mutterne.dk

Alle mine Abyssinere er efter rene Sydamerikanske linier. Alle der er født her, er danske mutter ;-)
Billede

Besvar