satin og temperament

Spørgsmål og svar om racer, farver & genetik.

Redaktør: Redaktører

Besvar
runa
Godt igang med mutterne :-)
Godt igang med mutterne :-)
Indlæg: 471
Tilmeldt: tors 17. apr 2008 09:05
Geografisk sted: agerskov
Kontakt:

satin og temperament

Indlæg af runa »

Jeg har altid fået at vide at satin dyr kan være ret så "livlige" og da jeg selv er begyndt at udstille satin kæledyr, må jeg sige det er sandt.
Har jeg to dyr fra et kuld, hvor den ene er satin og den anden ikke er, er der helt klart forskel ikke kun i deres temperament men også er satin dyrene også mindre.
Det kan jeg jo høre ved udstillingsdommerne, at det er helt normalt, men nu tænker jeg jo lidt på arv og miljø,
kan det virkelig være marsvins farve der gør at den er ekstra "livlig" ????????
Opdræt af ch-teddy`er og kæledyr.

cavies

Re: satin og temperament

Indlæg af cavies »

Jeg har/ har haft 4 satin marsvin, og de har på ingen måde været urolige. Tvært imod er de meget rolige!!

Til gengæld har/har jeg haft nogle hvirvel dimser som er helt umulige....de har DAMP i STOR stil :roll:

claus

Re: satin og temperament

Indlæg af claus »

Jeg har heller aldrig oplevet temperementsfulde satinner

runa
Godt igang med mutterne :-)
Godt igang med mutterne :-)
Indlæg: 471
Tilmeldt: tors 17. apr 2008 09:05
Geografisk sted: agerskov
Kontakt:

Re: satin og temperament

Indlæg af runa »

meget mærkelig, måske gør jeg noget forkert ved mine satin dyr (det er også hvivle kryds) men det har jeg nu ikke tænkt på som en grund. tak for jeres svar.
Opdræt af ch-teddy`er og kæledyr.

Askholm

Re: satin og temperament

Indlæg af Askholm »

hmm
Jeg har oplevet det samme som dig Runa. Jeg har et kuld med en kæledyrsteddy og en satin glathår og kæledyrsteddyen er super rolig, mens satinen er meget mere flyvsk.
De er 10 uger nu og satinen er blevet meget roligere, men jeg har stadig en fornemmelse af at hun nemt kan finde på at hoppe ud af armene på mig hvis hun bliver forskækket.
De øvrige satiner jeg har er satinteddyer og der kan jeg ikke mærke forskel på om de er satin eller ej.
mvh Anne

Farm-Holt
Vild med mutterne :-)
Vild med mutterne :-)
Indlæg: 1527
Tilmeldt: tors 2. apr 2009 14:44
Geografisk sted: Vamdrup/Kolding
Kontakt:

Re: satin og temperament

Indlæg af Farm-Holt »

Jeg har en del satiner og har både dem der "løber på væggene" og dem der putter lige som de andre...
Dog kan jeg synes at satinerne kan være lidt længere om at falde til ro...
Maria -Bidt af en gnaver ;-)

www.farm-holt.dk

Rikke Breiner Kazoos
Afhængig af mutterne :-)
Afhængig af mutterne :-)
Indlæg: 3780
Tilmeldt: søn 18. okt 2009 23:33

Re: satin og temperament

Indlæg af Rikke Breiner Kazoos »

Jeg har oplevet det samme, med at der skal arbejdes lidt mere med nogen satiner, før de bliver lige så rolige, som de andre, eller at de falder til ro, når de har fået et års tid på bagen. Når først de er rolige, er de ligeså kælne, som de andre. Dog synes jeg der er mange undtagelser, både den ene og den anden vej, og de "vilde" satiner jeg har/har haft, er nogen jeg har overtaget, da de havde en vis alder. Har ikke oplevet det, med dem der er født på Carolines værelse, hvor de er vant til at være i hænder, høre musik og til nogen der går forbi dem. Det med størrelsen svinger også. Jeg har både små satiner på omkring et kilo, og store satinmatroner på mellem 1300 og 1400g :)
Billede

Besvar