Sjælden variant, flerfarvet, lemonargente/hvid

Spørgsmål og svar om racer, farver & genetik.

Redaktør: Redaktører

Besvar
Bente

Sjælden variant, flerfarvet, lemonargente/hvid

Indlæg af Bente »

Kan nogen vise mig et billede eller helst flere af en "vaskeægte" udgave af ovennævnte? Hvor meget skal der være af hver farve, for at den kan godkendes?

Brugeravatar
Kjelin
Mutteforumjunkie :-)
Mutteforumjunkie :-)
Indlæg: 6946
Tilmeldt: lør 9. jun 2007 21:43
Geografisk sted: Roskilde, Sjælland
Kontakt:

Re: Sjælden variant, flerfarvet, lemonargente/hvid

Indlæg af Kjelin »

Hvis den pt er registreret som kæledyr, skal den udstilles til champ, før den kan omregistreres til racedyr.
Jeg har aldrig stødt på et dyr, hverken racedyrs- eller kæledyrsregistreret der kan lever op til kravene for denne variant ved udstilling.
Tror faktisk aldrig der har været udstillet sådan en som racedyr.

Der skal være lige meget af hver farve og farverne må ikke brindle eller skimle ind i hinanden.
Ud over det skal farverne selvfølgelig have den rigtige nuance, dvs korrekt lilla bundfarve og en lys creme farvet og kort prikning, og så med korrekt kropsform, type, øjne, ører, veltrimmet osv. Øjne, ører, trædepuder skal også have den korrekte farve.

Bestemt ikke en race der er lige til at gå til.
/Malene Kjelin Morsing
Kjelins Opdræt af Sheltier
Billede

Bente

Re: Sjælden variant, flerfarvet, lemonargente/hvid

Indlæg af Bente »

Til det kan jeg kun sige een ting: ÆV

Rikke Breiner Kazoos
Afhængig af mutterne :-)
Afhængig af mutterne :-)
Indlæg: 3780
Tilmeldt: søn 18. okt 2009 23:33

Re: Sjælden variant, flerfarvet, lemonargente/hvid

Indlæg af Rikke Breiner Kazoos »

Bente jeg synes du skal kigge dine bedømmelsessdler igennem, fra han har været udstillet i kæledyr. Ofte er det meget små marginaler, der skiller dyrene ad. Hvis det der har betydet, at han ikke vandt noget er pelsen, manglende størrelse, eller for smalde skuldre, er der ikke så meget at gøre, men hvis det er ting der har med klargøringen at gøre, eksempelvis fedtplet, beskidte eller forkert klippede klør, snavs i ørene, søvn i øjnene, hømider, hård hud, skæl eller lignende, så synes jeg du skal melde ham til i kæledyr igen. Så vil jeg gerne hjælpe dig med at se ham efter på udstillingen :)
Billede

Brugeravatar
Perlas
Vild med mutterne :-)
Vild med mutterne :-)
Indlæg: 2003
Tilmeldt: ons 14. sep 2005 11:15
Geografisk sted: Bygland i Setesdal, Norge
Kontakt:

Re: Sjælden variant, flerfarvet, lemonargente/hvid

Indlæg af Perlas »

pelsen kan man altså gøre noget ved os, ved riktige forberedelser og shampo ... det svære er at dette selvsagt varierer fra dyr til dyr, så der findes ikke noget fasitsvar, men man kan altså gøre noget ved det selv om det var pelsen der trak ned bedømmelsene ... det kan man selvsagt ved de andre punkt Rikke nævner os, men det er lidt svære, og nogle dyr blir aldri så brede om skuldrene osv. som andre ... men riktig foder og mulighed til at "bygge op musklerne" hjælper på kropsbygningen os :wink:
Tine
Billede

Besvar