Ridgeback┬┤s

Spørgsmål og svar om racer, farver & genetik.

Redaktør: Redaktører

Besvar
krisser

Ridgeback┬┤s

Indlæg af krisser »

Jeg er i gang med et projekt om Ridgeback┬┤s, men synes det er rigtig svært. Er der nogle der har nogle fif & informationer - gerne på dansk :D

Er det en bestemt gentype eller et eller andet, der gør der kommer Ridgeback┬┤s ?

Er der evt. nogle der kunne oversætte svensk og norsk for mig, for jeg har skrevet med forskellige opdrættere om denne fantastiske race.

Thea1

Re: Ridgeback┬┤s

Indlæg af Thea1 »

Nu er Ridgeback jo ikke en godkendt race i Dk så jeg tror at du får svært ved at finde noget på dansk.
Jeg vil tro at de er en form for abbysiner, at de har hvirvler på en bestemt måde der laver den hanekam de har langs ryggen. Hvis det er kan du jo prøve at se lidt på hunderacen ridgeback, der må ligge noget tilfældes for at give den hanekam :)

Håber at det kunne hjælpe lidt. Men det er ikke noget jeg har vildt meget forstand på, det er kun tanker jeg har gjort mig :)

Grundtvig

Re: Ridgeback┬┤s

Indlæg af Grundtvig »

Jeg får ridgeback på abby krydsninger nogle gange med 2 hvivler på siderne andre gange uden. Jeg ved det er et dominerende gen som bla. findes i abbyer.

Prøv evt googel oversætter så få man for det meste en forståelse for hvad der bliver skrevet.

Besvar