Marsvin bider hul i hinanden

Her kan der snakkes om marsvinets adfærd, psyke og mentalitet.

Redaktør: Redaktører

Besvar
Natascha
Helt ny med mutterne
Helt ny med mutterne
Indlæg: 1
Tilmeldt: tirs 26. sep 2017 19:01

Marsvin bider hul i hinanden

Indlæg af Natascha »

Hej alle:)
Jeg har 2 skønne han-marsvin, som har gået sammen i halvandet år nu. Der har altid været lidt konkurrence mellem dem, idet de har klapret tænder og brummet af hinanden, men de har samtidig også hygget sig sammen, og søgt hinanden så de lå tæt, når de var oppe.
I går gik det dog helt galt, da den yngste, Fridtjof, bed hul i den ældstes, Ryder, læbe.
Jeg var til dyrlægen med ham, hvor jeg fik at vide at jeg burde holde dem adskilt resten af aftenen, og at det måske skyldtes varmen. Det hjalp desværre ikke, heller ikke efter at have badet dem begge, og givet dem lidt parfume - buret var blevet rengjort om morgenen:(
Nu har jeg så fået sat dem i hver deres bur som en midlertidig løsning. De kalder på hinanden, selvom de ryger lige i flæsket på hinanden, hvis der ikke er tremmer imellem, men de kan også ligge og slappe af.
Er der andre der har oplevet dette, og ved om det bliver bedre? Jeg har kigget efter et dobbeltbur, så jeg kan beholde dem begge, men jeg ved ikke hvor tryg jeg er ved det, de har jo været så glade for at gå sammen...
vil helst ikke miste en af dem, men hvis det er det bedste for dem, at den ene flytter, må jeg selvfølgelig kigge på den mulighed:(

Tak på forhånd!
Kh Natascha

Besvar