bange marsvin, hjælp

Her kan der snakkes om marsvinets adfærd, psyke og mentalitet.

Redaktør: Redaktører

Besvar
Cavia Porcellus
Helt ny med mutterne
Helt ny med mutterne
Indlæg: 3
Tilmeldt: søn 27. sep 2015 17:18

bange marsvin, hjælp

Indlæg af Cavia Porcellus »

Hej jeg har adopteret to hunner, en på ca. 2 år (rex race) og en på ca. 18 uger eller der omkring (Skinny Race).
jeg har lyttet til de forskelige måde/ lyde de laver og deres betydningen. ved at læst og set hvad de forskellige lyde skal betyde fra eksperter, andre med større af faring osv. fandt ud af at min Skinny er bange for min rex. da den lave en lille pibe lyd, når min rex kommer tæt på.

Så er er mit spørgsmål :
ville det hjælpe hvis jeg fik en Skinny mere fra det sammen kuld eller vil det gøre det hele værre? - eller hvad skal jeg gøre.
- for jeg vil helt ikke sende Rex tilbage til det stede jeg adopter hende fra.

PS. Skinny har ikke sår eller linende. men ellers har hun det godt, hopper nogle gange rundet som en kanin. ( det er den måde kaniner viser at de er glade.) og laver glade pibe lyde når jeg kommer ind om morgen og når jeg kommer hjem.

mange glade piben fra

Cavia Porcellus :D

.... håber jeg har gjort det her rigtigt ( første gange jeg skriver her inde XD)....

Brugeravatar
Mysteries
Har styr på mutterne :-)
Har styr på mutterne :-)
Indlæg: 677
Tilmeldt: man 18. jul 2011 21:53
Geografisk sted: Glostrup
Kontakt:

Re: bange marsvin, hjælp

Indlæg af Mysteries »

Hvis ikke de slås og ellers enes udmærket, ville jeg ikke blande flere ind i eller bekymre mig. At hun siger en piben når den anden kommer for tæt på, kan godt være fordi hun er lidt nervøs for hende og foregriber at rexen kunne finde på at nappe efter hende.
Christina

Besvar