Ny lille ven til mit Marsvin

Her kan der snakkes om marsvinets adfærd, psyke og mentalitet.

Redaktør: Redaktører

Besvar
kris1977
Helt ny med mutterne
Helt ny med mutterne
Indlæg: 4
Tilmeldt: ons 14. maj 2014 20:52

Ny lille ven til mit Marsvin

Indlæg af kris1977 »

Gonzales (hun marsvin) mistede desværre sin veninde Speedy på ca. 8 år i juli måned. Det var næsten ikke til at bære at miste Speedy, så jeg havde egentlig besluttet at jeg ikke skulle have en ny veninde til Gonzales. Jeg nåede dog frem til at det trods alt måtte være for Gonzales' bedste at hun fik sig en ny veninde og gjorde derfor alvor af det i mandags, hvor jeg hentede lille søde 7 mdr. gamle Katrine hjem til et liv spækket med alskens grønsager og rigeligt med plads og huler/huse.

Katrines første møde med Gonzales var lidt voldsomt, men Katrine accepterede efter lidt tumult at Gonzales er den der bestemmer. Problemet er at Gonzales trods dette, stadig kanøfler Katrine, ved at jagte hende rundt, gabe som en løve ude foran Katrines nyindkøbte hus og indimellem ved at give hende et nap eller to. Når det er mest fredeligt, snuser Gonzales Katrine bagi. Heldigvis nyder Gonzales at være i et stort tunnel-system på gulvet, som hænger sammen med det åbne bur, så Katrine kan få lidt fred og ro i "buret".

Hvor lang tid går der normalt før den normale hverdags hygge indfinder sig? Jeg håber virkelig at det vil lykkedes for lille Katrine er så sød at jeg meget nødigt vil sende hende tilbage igen. Jeg vil dog først og fremmest gøre det der er bedst for hende.

Besvar